Tesisat Dergisi 67. Sayı (Temmuz 2001)

~~ ıJ~ ~.l~J~ AGE DA . .. .. TESiSAT SEKTORUNDE • • TEKNOLOJiK GELISMELER .:, Technologic Developments in lnstallation Sector P azarlama ve Satışta Yeni Yöntem: Web Siteleri Kısa ve çarpıcı bir propaganda sözü "üne webside for ali your needs:" "Bütün ihtiyaçları nız için sadece bir web sitesi". Yukarıdaki slogan teknik yayın yapan bir Amerikan dergisindeki reklamdan alındı. Gereksinmeye en kısa yoldan erişme yöntemine işaret ediyor. Örneğin bilgisayarınızda bir tuşa basarak bu l unduğunuz yerden çok uzaktaki teknolojik malzeme satan bir mağazayı sanal ortamda ziyaret edebiliyor, almak istediğin iz ekipman veya malzemeyi ekranda izleyebiliyor ve "seçim programını, down load ederek keneli cihazın ızı seçebiliyorsunuz. İş burada da bitmiyor. Dilerseniz montaj, işletme talimatları, arıza, bakım ve yedek parça gibi satış sonrası hizmetler hakkında bilgi Mehmet Akm Altuğ Arıtan Grubu / Mak. Miilı. edinebiliyor; ebat ve ağırl ık gibi nakliye bilgilerine sahip olabiliyorsunuz. Bir sonraki aşama fiyat ve İnternet üzerinden satış olanakları. Bu etap için henüz erken olduğu görünüyor. Ekonomik koşulların düzeldiği ve ödeme güvencesinin olduğu bir ortamın gelmesi beklenecek. Teknolojik Ekipman veya Malzeme Satışında Bilgi Sunumu Daya nık lı tüketim malları pazarlamasında hedef kitle üzerinde sağlan mak istenen etkinin artırılması veya pazar genişletme çabaları adına yapılan promosyon, reklamlar, satış koşullarının iyileştirilmesi, ürünün albenisinin art ı rması gibi unsurlar etken olurken, teknolojik malzeme satışında anılan faktörler yeterli olmayabilir. TESİSAT DERGİSİ nm SAYI 67 TEMMUZ 2001 Kısa ve çmpıcı birpropaganda sözü "One webside for ali your ııeeds:" "Biitüıı ihtiyaçlarınız için sadece bir web sitesi". Yukarıdaki slogan tekııik yayın yapan bir Amerikan dergisindeki reklamdan alındı. Gereksinmeye en kısa yoldan erişme yöntemine işaret ediyoı: Önce; hedef kitle halk değil, teknik bir eleman veya mühendis, ikincisi satmak istediğiniz ürün tüketim malı değil teknolojik bir malzeme. Bu farklılıklar alıcıyı etkilemede "bilgi sunumunu" ön plana çıkmaktadır. Genişleyen teknolojik malzeme pazarında çok sayıda uluslararası firmanın bulunması ve ürünlerini satma çabaları - alıcı lehine - global bir rekabet yaratmıştı r. Bu da firmaların alıcıya karşı geçmişin aksine bilgi sunumunda daha cömert davranması na, ürettikleri ürün hakkındaki bütün bilgileri, hazırlad ıkları websiteleri ile kullanıcıya sunmalarına

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=