Tesisat Dergisi 66. Sayı (Haziran 2001)

FERROLİ KLİMA PAZARINDA DA İDDİALI! Ferroli Is Pretentious in Climate Market, Too K lima grubu ürünlerini ilk kez 1995 yılın- Son yıllarda sürekli büyüyen klima pazarı, da Türk tüketicisinin beğenisine sunan yaşanan ekonomik krize rağmen 2001 yılında ve her geçen yıl satışlarını önemli ölçü- yine önemli bir rekabete sahne olacaktır. de artıran Ferroli Türkiye, son yıllarda Yaşanan devalüasyon, yerli üreticileri hem iç gerçekleştirdiği yatırımlarla tamamen uluslar- pazarda, hem de dış pazarda daha rahat arası bir görünüm alan Ferroli Grubu'nun, tüm rekabet edebilir hale getirirken, ithalatçı Avrupa'da, en hızlı veyüksek ivmeyle büyüyen firmalar ürün kalitesi, etkili ve sürekli hizmet pazarı nda, tüketiciye sağlıklı ve konforlu anlayışları ile pazardaki yerlerini korumaya ortamlar sunmayı amaç edinrriektec(r. ( çalışacaklardır. Klima satışlarının, önceki yıllara . . (, . . .. göre azalan bir hızla artmaya devam etmesi Aslen ısıtma sıstemlerı geııştırmek ve uretmek (b ki kt d. K·· b ı ı ş b t , .ı . , e enme e ır. rızın aş angıcı o an u a amacıyla 1950 l ı�ıllarda Verona-ltalya da C. k. d •ık I d t ki . . . . . , ayı ve ta ıp e en ı ay ar a ısı ma ve ıma faalıyete geç � ış olan ve bugun Avrupa da k .. .. ö· [.. d- ·· f· ı . .. .. .. .. . se toru 1.( sezonunu yaşa ıgı ıçı n, ırma ar ısıtma ve klı a sektorunun onderlerı nden k . t: l'k •ık t k'I · · N. M kb I d·ı F 1 . G b � .. .. rıze yone ı ı ep ı erı nı ısan- ayıs a u e ı en erro ı ru u onra__ur-ı..ın . . 1 . \ . ' �1 -- donemınde vermeye başlamışlardır. ye pazesını mısyonuna uy�t g,e� ,,----.._ miştir. Merkezi ve bireysel"� jis[�-Diğer sektörlerde de uygulanan kısa vadeli dikey, ya'tay ya da tavana yerle tiri e_bilen satış, kur sae1ıeme politikaları sektörde ilk merkezi klima sistemleri, ev tipi tt � ' alar, akla gelen uygulamalar olmuştur. Yaz dönemi- panel ra�törler, pomp e hiôrofo , ni n başla�ı ile özellikle klima pazarı nda hidromasajlı küvetler ve duş -e yaşanması beklenen hareketlenme, son tüke- ten firma, e� üretim anlayışı erçev inde ticiye yö� lik pazarlama ve satış faaliyetlerinin ürün yelpazesini genişletmeyi amaç edinmek- bir parçası olarak daha uzun vadeli satışların tedir. Grup geajrıde toplam satışları n % tekdı-r) gündeme gelmesini sağlamıştır. Halen 88'ini merkezi ve birey,sel ısıtma sistemleri '{lazartla yer alan firmaları n yanı sı ra, yeni oluştururken; % 1 1 'i i<fima, % 1 'i ise diğer firmaların da pazara girişi, sektörde ucuz mal- ürün grupları nı kapsamal<tadır.,ıTürkife dan kaçışı ve kalite arayışını beraberinde getipazarında ise Ferroli'nin satışlarında % 90'lık recektir. Gittikçe bilinçlenen son tüketicinin bir payla kombi satışları ilk sırada gelirken, talebine uygun olarak kaliteden taviz vermeklima satışları % 7'lik bir pay almaktadır. yen , buna ek olarak hem satış öncesi, hem de satış sonrası hizmetleriyle müşterisi ni n yanında olan firmalar, klima pazarında başarılı olacaklardır. klimalar, insan sağlığı için gerekli konforu en üst düzeyde karşılayacak biçimde tasarlanmış ve üretilmiştir. Elektrostatik filtreleri sayesinde, mikroskobik partiküllere ve polenlere geçit vermeyen Ferroli klimalar, mükemmel sessizlikte çalışmaktadır. Ferroli, heat-pump'lı (ısıtma-soğutma özelliği) split klimaları sayesinde, klimayı yalnızca yazın kullanılan bir ürün olmaktan çıkarmış, dört mevsim kullanılabilir hale getirmiştir. Ferroli klimalar, ısıtmada % 300'lere varan enerji tasarrufu sağlayarak tüketiciye önemli bir avantaj sağlamaktadır. Dünya standartları nda üretilen Ferrol i klimaları, Ferroli Türkiye'nin güleryüzlü ve tecrübeli satış organizasyonu ve yetkili satıcı ağı sayesinde tüketici ile buluşmaktadır. Gittikçe artan tüketim bilinci, tüketicinin artan araştırma ve öğrenme ihtiyacı , firmaları özellikle teknolojik ürünler açısı ndan daha eğitici olmaya yöneltmektedir. Firmalar buna öncelikle kendi personelleri ile başlamakta, bunu yetkili satıcıları, teknik servisleri ve hatta doğrudan tüketicini n kendi sini eğiterek sürdürmektedirler. Yurtçapında 200 yetkili satıcı ve toplam 80 teknik servis ile hizmet veren Ferroli A.Ş., 2001 yılı sonuna kadar yetkili satıcılarını ve teknik servislerini il bazı nda ve bölgesel eğitim toplantılarıyla montaj ve teknik unsurlar haricinde, serviste ve mağazada davranış, kalite ve yönetim konu larında da bilgilendirmeye devam edecektir. Ferroli'nin bugün hem Avrupa'da hem de Türk pazarı ndaki başarısı, Ferroli'ni n üretim,satış ve servis organizasyonlarının bir bütün halin de %100 müşteri memnuniyetini hedefleye rek, sürekli çalışması sonucu gerçekleşmiştir. 1800'ü aşkın çalışanı, araştırma ve geliştirme çal ı ka şmaları, teknik servis, satış ve dağıtım nalları organizasyonu ile alt yapısını sürekli geliştirip yenileyen Ferroli Grubu, İtalya'daki fabrikaları nı n yanı sıra Fransa, İspanya ve Almanya'da da toplam üretim sahası 50.000 m2'yi bulan geniş çaplı yatırımlar yapmıştır. İtalya'nın yanı sıra İspanya, Fransa, Almanya, Türkiye, Polonya ve İ ngiltere'de kurmuş olduğu satış firmalarıyla tüm pazarlara hizmet vermeyi amaçlayan Ferroli Grubu'nun satışlarında İtalya, İspanya, Fransa, Almanya ve Hollanda başı çekmektedir. 2001 yılında da klima pazarındaki iddiasını sürdüren Ferroli, ev tipi Smile kliması nı Ferroli, 24 saat içinde bakım garantili teknik geçtiğimiz yıl gelişen pazar şartlarına uyum sağlayarak yenilemiştir. Smile klimalar 6_040_ sef"is hizmeti veren kaliteli, yaygın ve güvenilir Ferrol i'nin Avrupa pazarındaki gücü, satış şirketleri; bu şirketlere bağlı olarak bir aile sıcaklığı nda tüketiciye ulaşan yetkili satıcı ağının faaliyetleri ve ürünlerine verdiği teknik destekten kaynaklanmaktadır. Hol landa Gastec Enstitüsü, Ferroli'ye verdiği 150 9002 kalite sertifikasına "servis" boyutunu da dahil ederek bu durumu teyit etmektedir. \ yetkili seMsleri, %100 müşteri memnuniyetini 13.280 Btu/h arasında sog-utma gücü 6Ian 5 1 r � hedefleyen fiyqt ve hizmet anlayışı ile "Ferroli ayrı model içermektedir. Ferroli � yeni çelik K 1 . .,, . F 1. k'J· • 1 · ··dı·d ·· · ı ·1 k d h k a ıtesı nı yaratmıştır:-- erro ı, yet ı ı servıs en gov e ı ış unıte erıy e ço a şı ve _ .. . . d ki S ·ı d 11 • • d h tarafından başlattıgı ucretsız montaı kampanyası ayanı ı mı e mo e erı nın yanı sıra, a a . 1 01 ,. . . · k 1 .. •· •ı '--C" . A ı e 1080 ı monta ı dan/i<aynaklanan kl ıma genış me an ar ıçı n onerı en Maıor ve c- al cord modellerini de 2001 � ında son tüketi c�rız� meydan vermemeyı hedefleile buluşturacaktır. Major ve Accord klimala.��e�� ,,----.._ 8.000-32. 345 Btu/h arası nda soğut�. / { �- . . k ·t ı· d il • '- ift Eerr lı Turkıye, klıma satışlaFını özellıkle Mar- apası e ı mo e erı mevcü ur. : . . , rııa.ca, ge, Ak9enız, iç Anadolu ve Güneydoğu Ferroli, duvar tipi split, y�van tipi splih,e �naclo da-yeniden yapıl�ırdığı yetkili satıcı taşınabilir split klimalarının yanısıra, multispli , e.çekleştirmektedir. kaset ve kanallı tip split klim � ve fan-coilleri ile de son tüketici için geniş bir yelpazede hizmet vermektedir. Ferroli klin:§larının tüm modellerinde uzaktan kumanda, 24 saat ,açma - kapama, zaman ayarı, otomatik yeniden çalışma modu, uyku modu, ortam sıcaklığını değiştirmeden nem alma ve ısıtma da sıcak başlama fonksiyonları bulunmaktadır. Ferrol i TESİSATDERGİSİ Bil SAYl 66 HAZİRAN 2001 Ayrıca Türkiye'nin ve d�anın dört bir yanın dan gelen isteklere � nı t verebilmek, koşulsuz müşteri memnt{niyetıni sağlamak, Wketicini n ıst�k ve a·ı;z lı k verebilmulearkıdaamdaachıayçlaabhuakzvırel aenkasnık sızadkraerşsıli web sitesinde, firma ve ürün bilgilerini 360°C 'lik görsel turlar eşliğinde sunmaktadır. ifil

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=