• AC HIZ KONTROL CIHAZLARI FAN VE POMPA UYGULAMALARI A( Speed Control Equipment Fan And Pump Application - Aslı KERETLİ - - Motor Koruma ve Kontrol - Hız Kontrol Cihazları Ürün Sorumlusu - vv ıel arri dma l vi eçgaa lzı lşamr daasdı e ab ir kz ou nl at rnoal ün, ph raovsael as lnedr i ı rvme ad isği setretmi claerri i, , ekni md üysa- d m ir e . t D od e l b ta r i r i y l k a e o l n s t a t e r ğ s o i l s a lü le n , m r ç iç e ış i ş n i a t t l m i e m b a ü e y bl ü g u k e r m m ek e e s k k in a ai n n m i i k k seins teermj i l ekru ilsl at ennı emnı nsdoan uçcouk eyl deet eer ds iezr kkeanl , mışlardır. Gk oünnt ür oml üü zi çdi en ,, ghüı zv eknoi nl i tr,r oh la scsi ah sa, zdl aerğı ,i şak ke ınş mm ea ltaorddlaa re snuenr jai rtaaks a, rer un fduüssat rği dl aer lkai r. u y g u l a İnverter Sürücüler - Hız Kontrol Cihazları t gS o t e a r l l e n a d n rı a n b r t d e s ö s in l n e c ü m a ş p e h k ız k a ı a f , e y d s n i l r i a e ağ k s ı t e n o n ın k la r r o f a r n e k A k m a C o n t ms o ın o ra a bk au ğl l al ı ndaı rr. aHk ı mz ok toonrtar oglecl ei hnabzel asrl eı bmue ökzaey lnl iağ i ğs aı nğıl na rfl raer.kMa nos dı neı rdnesğüi şr üt i cr eürl ee kr 4h ı bz ökl oü nmt dr oel ün ok öl upş rmü as ük t av de ı rk: odnot ğr or ul l tüunci ut e, sDi . CD ol i ğn rku, l tçuı kc ıuş gl i ne lke nç ı Ak ıCş kböeps lreüms üenyei Ds üCr e' ykel i çbeevs li er i mr vee sDa ğC g lis a ü t m e n n a h i k l a e l a en m g fra e e c t k ir ıy a ir n l . a E s v d v i o e ri ğ c g r i e u ü n l n tl u i i k t c e t u e b ç u m ı k b oı e t ş o s ın l r e ı a m d k e ü ım y z i, ı oK lounş tt ruor al üc na ikt egsei , r bi l ii rms eştedkel iğneer i tveekyr aa rr eçfeevr ai rni rs. gç iar ilşı şdmeağ es rı ni aı l ısravğel amy oa ct oarku nş ei skt ei l ndiel e nehvıizr di cai üniteyi kontrol eder. aİnvvaenrttaejrlasür:rücülerin temel olarak sağladığı t Ddiağhear hdıüzşküokntmroal lmiyeettodlarına kıyasla t aKsoel anykcr oa ne l dmeo et odril laerbı ni l i rk us tl laanndı amr tı , u c u z t t YBüakksı mek ighütivyeanciılni rılni kolmaması Fan ve Pompalar İçin Sürücüler Mü r eotmi l eenn td öhnı zü şkkounwt r oe tl mc iihkat azrı ı dt aı r r. aBfaı nzdı tai pn d dm u e e ğ y k i u ş a i l r a n . n ik B m u y y o ü ü m k k le e le r n r t i s l ç e a a , b lıit s ş - ü m m r a ü o c m h ü ız e d ı n e t i n l e k a i ç h r o a ti k k y t a a e ç z ristikli yükler olarak adlandırılır. Bl aur nbuun lkaabtei rgl oi krtiey ef a gn li ar mr veez .s aGn et rri çf üejkpt eo, mmpoa omreanntt ı li ıh toi yl aarçalka raı , r tçaar l. ı ş Bmua yhüı zk ıl en rı n dkeağrieş ks ieynl e karakteristikli yükler olarak adlandırılır. Bmi or ma seenntk ruoyng uml aontaonr tgaer ar i fl ıi nmdi an n k üa rr ee st ii yl el en dkaorğersuiy, leuytgeurslaonraanntıgl ıedrıirl i: m i n frekansının T(moment) CX (V)21(/)2 g b Sa e u b r i i d l t im u m r u i o le m m f d r e e a n k , t a sn k ü a s r ı r ü n a ck d ü t o e ğ r m i r s u o ti t ok o l r i r a a yn ü t s ı k l a ı l ğ o e l r l a m n iça a i s n nı spaoğml a pn aml aa rl ı dvıer . dBi uğ ne ur ndl ae ğbi şekrea nb emr, of amnel anrt, g ok e a lm r ra i a li k l m ı t d e ı f r r r : i e s tki aknl is ı yn ükkül eb ür yi lçei nd,o ğu ryugou rl aann at ınl ı Uygıı/aııaıı ıııotor geri/iıııi (V) a Frekaııs1 (f) Kk oo lnatyrcoal güönr üi tl üeysoi , r ks ai ; bviet r immol i mç ael ınş mt av ei çyi an di l ee ğki şuk el l an nmı moımn ae nbt akğalrı a kotlearr iaskt i kfl ia rbki rl ı ybüikr şpeokmi lpdael apr dr oagsraa dmelcaen md eağl ı idş kı re. nF amnol amr evnet sküa rraükcteürl ies tri kkl i uulyl ag nu lıal mm aallaı dr iıçr.i n Tt aesl ea rml aencmaı ş nh ei qrui ek imyaürkktai pAi l ti çi vi an r dheı zskeot netdr oi l el bc iihl i ar.zBl aur,ı TESİSAT DERGİSİ SAYI 65 MAYIS 2001 mı hmeomm seanbt i lti my üo kml ee rnet hr ae smt l adnea nd ebğ üi şyk üe nk ts eusni sal er.r dDe eobl idyui kdç ae ğbi şekl i er gni nh bı zi r kaov na nt rt oa jl cihazlarıyla kontrol etmenin avantajları Bk oi rn tf raonl evtemy ea kp, oa kmı şp ha ınzı ın ü çz ae lrı işnmd ae dh iı rzeı nk tı bd üi rş ükkonhtızrolalrdsaağçlaarl,ı ş mvea kbeenkel ernj i dtai ğsiargrui bfui , scaı ğn lıanr . Tt aashamr r iunfiunnd beon yçuot lka rdı ba hi r aç obkü kyuü lkl at ün rı . Av esyl ı an db ai r, f aynüak s aohl ai pr abki rssaünrtüi rci füünjü np okmu lpl aanyı la dığı güç hızın kübü ile orantılıdır. d %Eğ ü e ş 4 ü r 8 r f' ü a d n l e ü n r v s e e y y , ü a t k a p s s e a o k r m r t u ir p f . e a B d n i i r ı l n e ç c ho e ı k z k ı u e s y n a g e d r u e j l i c a m e m i % ka t d 2 a a 0 r , ı b dih u e ti b y d i a eç m h ı d z e u ky i t l i e u r l k a d i n , o f e ğ an n ru e v r e o j y i r n a a i n n p t o n ıl m e ı r o p e a l d d e t u a y ğ r s a u e f n ı y nd a d a r a n ıs n, ı taaksıaşrrhuıfzıenddialekbi ilçiro. k küçük bir azalmayl,ı At assl aı nrdl aanbı ri r vç oe k%t e8s0i s ,' ienl düezbeirri nk adpeaksii t ea ki lıeş hn eı zdl aernı nl eas üç roükc ün ak do inr t ri hotl üi y oa çt o dmuayt iuk l ou rl a. rBa uk b %e a d z 5i l e 0 e n c e d e n a k e h rj o a i l d tu a ü r s ş s a ü a r k , r u a d f k u a ı ş sh a h a ğ ı zl y a la r ü r vk ın e s d e e a k ğ k e e o r n n te e tr s r o i j s l i tasarrufları elde edilir. Örneğin, tam hızın o/oS0'sinde çalışma, en az % 87 enerji tasarrufu sağlar! k bln u a v ş r e ı u n r l a t u e m yrl e u i t n d e d e rl a i b ,i b ei k r n o e an v r t j a r i o n t t l a a s s j i d a s r t ı e r ru m a f m u le a r b i a n h ş i ı n z lı a dk v o ü a n ş n t ü t r a o k j l d ç c a a i h h l a ı a ş z s m a la ğ a r la ın r h . ı nı F z a l k n a u r v ı l e l , a p n s o ı ü m m rü ı p c a b l ü i a r l r e ç iç r o i in n k sağlamış olduğu düzgün kontrol edilmiş
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=