Tesisat Dergisi 61. Sayı (Ocak 2001)

Teba, e-iş ııe e-vaşam Uizı,onunu Daikin Bayilerine Taşıdı Teba Mo ved its e- work and e-/ife Vision to Oaikin Agents DayanıkIı tüketim !l •w,�31.., iil!li:._ıı:mı:,..., ııı:.ı ..,�, ... ıı.ı.: ,..=========::;:::;:===== malları sektöründe interak- 1 .:--. • ➔ � aı :ı,:..... ii•-·ff s;ı......... �- .:ı ı::ı - .a ı�tH !l1ttwl/ıtz.ı'9,•.2◄1�fltllYfP .:] c?r.ıo Jı.tts i)rıc•� �ebt yılbaşından bu yana aylara göre sevk edilmiş veya bekleyen ürünlerin dökü-münü öğrenerek kendi kayıtlarının kontrolünü yapabiliyorlar. Rtltr�iı Kayt Tath .,,,,,�, YMrıırncı 8:ıyı ""' Yaı:""n Adıılfhf SM,.mtsı ....... Kc,,�n� ""'r,. p;i5iJ+(I002,41.1 fİOD< 2COO jEPAA fr.lC)USTAVE TE� j �PAAEllOVSTAIVETE! j ISENEW OZBEY ��OTEU Jijj,,..BUF<O .d 11'.d&ıto 31rw.-.,,.,. 3 jv.,oe.:J ,IA..�.eı0eınl-.eu3 jCıEM.:J - - - .... O ı ı: :tf' ".!f, r .f O.:ttııtıc,ı M;"lıyı Bıy,ı% Tulm YaıunCnst Tt"Jıl'O:.ı Kod o.um Aleın>ııl ' o,,,yOI\ Tnlım T Taı-tıı ı;.;;. . jsenern0ıb9'; jAdmrıısııotot .:l JBı.:.dtn .:] rc.uı. r .... r .. ı"""'�' .:l lvutı.ıc.ı .:l ,�...,-OK .:l !İsY.:J ,..,�,3 lo.:J rv-,.�r lii3Moy.:J !2000.:J ---- Bu uygulamayla Daikin bayileri, sahip oldukları özel kullanıcı adı ve şifreyle Teba'nın özel İnternet safyalarına girerek önceliktif pazarlama uygulamasını benimseyen Teba, Daikin bayilerini on-line ortamda buluşturuyor. Yakın zamanda Bilişim 2000'de tanıttığı geniş web sitesiyle müşterilerine sipariş ve ürün tanıtımının yanısıra, açık artırma sayfası, değiş tokuş sayfası ve hediye servisiyle farklı imkanlar sunan Teba, yeni uygulamasıyla bayilerini www.teba.com'daki _ _ CT. J-, ......, Teba'ııııı iııterııet sitesinde salıip oldukları özel şifreyle � le Teba yetkilileriyle doğrudan iletişim kurma imkanına kavuşuyorlar. Daikiıı bayileri, Teba yetkilileriyle doğrııdaıı iletişim kıırabiliyoı: özel İnternet sayfasına bağladı. Yetkililerle anında iletişim, kur bilgileri, teklif/sipariş, cari hesaplar, sevkiyat bilgileri, bilgi işlem haberleşmesi gibi imkanların olduğu sayfalar, bayilere uzun vadeli planlama olanağı ve kolaylık sağlıyor. Özel sayfalarda Daikin bayilerine yeni sipariş ve sipariş takip olarak iki seçenek sunuyor. Bayiler ister evde ister ofiste olsunlar, 24 saat açık online'dan talep ettikleri ürün modellerini ve ödeme alternatiflerini seçip anında sipariş onayı vererek ilgili satış sorumlusuna gönderebiliyorlar. Sistemde stoklar aktif olarak görülebildiğinden, Daikin bayilerini ihtiyaçlarını mevcut stoklara göre ayarlama imkanına sahip oluyorlar. Sipariş takibi seçeneği ile de önceden bu sistem dahilinde açılan siparişlerini değiştirebiliyorlar ya da gerekli detaylı bilgilere ulaşabiliyorlar. Öte yandan bayiler kendi cari hesaplarını takip edebiliyor, konu hakkında ilgili kişiye on-line görüşebiliyorlar. Ayrıca sevkiyat bilgilerini de anında görebilen bayiler, Dayanıklı tüketim malları sektöründe interaktif pazarlama uygulamasını interııet üzeriıulen ilk başlatan kuruluş Teba, yeni uygulaması "İnternet İletişim Projesi"ni hayata geçirerek, Teba-Daikiıı bayilerini sitesindeki özel sayfalara bağlıyor. Teba yetkilileriyle anında iletişim, kur bilgileri, teklif/sipariş, cari hesaplar, sevkiyat bilgileri, bilgi işlem haberleşmesi gibi imkanların olduğu sayfalar, bayilere uzun vadeli planlama olanağı ve kolaylık sağlıyor. 1 Ocak 2001 'deıı itibaren Teba, tüm bayi ilişkilerini on-liııe yürütmeyi hedefliyor. TESİSATDERGİSİ SAYl61 OCAK2001 134 Telefon defteri uygulaması, yetkilileri kolay ulaşım, telefon numaraları listesi ve istenilen kişiye doğrudan e-mail gönderme imkanı sunuyor. Projenin işlevsel yürümesi için bayilerle birebir iletişim kurarak eğitim veren Teba, bayilerin bilgisayar teknolojisini geliştirmelerine ve sistemin gerektirdiği özelliklere sahip bilgisayar donanımı kullanmalarına yardımcı olur. E-ticarette müşteri siparişini kolaylaştıran ve alternatif hizmetler sunan Teba, bayilerin teklif ve siparişlerine de kolay seçenekler getiriyor. Örneğin Merkez Bankası bilgileri baz alınarak 1999 yılı başından itibaren herhangi bir günün kuru veya çapraz kurlarını görmek isteyen Daikin bayileri, özel sayfaların kur bilgileri bölümüne bakıyorlar. Her türlü yeni ürün, kampanya, fiyat listeleri, eğitim konularının yer aldığı özel sayfaların bayiler tarafından takip edileceğini belirten Teba yetkilileri, 1 Ocak 2001 'den itibaren kesinlikle faks uygulamasını kaldıracak-larını söylüyorlar ltı

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=