Güncel Agenda MERCEDES-BENZ TURK A.Ş. PAZARLAMA VE YEDEK PARÇA MERKEZİ . . YAPI TEKNOLOJİSİ OOSYASI MEKANiK TESiSAT TASARIM - UYGULAMA BÖLÜM- 111 Mercedes-Benz Türk Al Marketing and Spare Parts Centre Mechanical lnstallation Design-Application - Section ili Mercedes-Benz Türk A.Ş. 'ııin İstanbul Hoşdere'de, TEM otoyolunun kuzey tarafındaki Otobüs Fabrikası 'nın çok yakınıııda, TEM otoyolunun lıeıııen güney tarafında, inşa edilmiş olan ve tüm Tiirkiye'ye lıizıııeı verecek olan Pazarlama ve Yedek Parça Merkez Tesislerinin mimari özellikleriyle ilgili olarak Altoıı Mimarlık adına Turgut Alto11 'dan alınan bilgiler 58. sayımızda, tesislerin mekanik tesisatları ile inşai özellikleri hakkında Mercedes-Benz Proje Yöneticisi Ergin Buzcu 'dan alınan bilgiler ise 59. sayımızda yayııılanmıştı. Bu sayımızda ise mekanik tesisat projesinin tasarım ve uygulamasına yönelik olarak Atakar Miilıemlislik adıııa Erdoğa11 Atakar'dan alınan bilgiler yayııılaıııııaktadıı: Bu yazı dizisinin olııştıırıılmasında Dergimiz Teknik Genel Yayııı Yönetmeni Mıılıiııin Tekıııan'a yazıların /ıazırlaıııııası, fotoğraf çekimleri ile diğer görsel malzemelerin temininde ve diğer konularda lıer türlü destek ve katkıda bıılıınan; Alton Mimarlık adına Turgut Alton'a, Merce,les-Be11z Tiirk AŞ. Proje Yö11eticisi Ergi11 Buzcu ile Proje Tesisat Kontrol Sorıımlusıı Ka11111ra11 Efe 'ye ve Atakar Miilıendislik adına Erdoğan Atakar'a çok teşekkür ederiz. Erdoğan Atakar / İTÜ. TTMD Bir yapının öyküsü, aslında insanları n öyküsüdür; o yapıyı ortaya çıkaran insanların öyküsü. Önce işveren ve onun ekibi, sonra tasarımcılar, sonra müteahhitler, taşaronlar, ustalar, işçiler... Yıl 1985 işveren; o zamanki adıyla Otomarsan A.Ş. İş; Konya,Aksaray Mercedes Fabrikası, işverenin ekibi; Sayın Cavit Vardarlılar yönetiminde Ergin Buzcu, Baykut Egeli, Fırat Türe, Ahmet Akın. Sonra tesisat müteahhidinin ekibi Demircioğlu Tahsin, Efe Kamuran. (Sonraları biri vefasız, öteki vefalı dostlarım oldular.) Tasarımdan sonra süre TASARIM : ATAKAR TESİSAT Oktar Atakar Ayşe Küçükbayrak İsmail Taşkın Filiz Sagun UYGULAMA : TESA LTO. ŞTİ. BORUIAMA Yalçın Bozduman Hüseyin Bayraktar : Cemal Arslan giden kontrollük ayları: Yeşilköy, Esenboğa, arabayla Aksaray. . . Sonra gerisin geriye Esenboğa, Yeşilköy. Dönüşte, Esenboğa'da barda, "Bugün içki ler kimden?" m u habbeti . . . Mimarımız Sevgili Tamay Sütmen, statikte Metin Erdemli (tamburda Ercüment Batanay gibi oldu ama yakışır beyzadenıe), elektrikte Levent Dirlik... Aradan yıllar geçti, 1 993'lere geldik. (Bu arada Beylikdüzü'nde bu yazıya konu olan tesislerin bir minyatürü olan tek katlı bir depo önünde, tek katlı bir yönetim binasından oluşan Yedek Parça Merkezi'ni tasarlayıp uygulattık, aynı TESİSAT OERGİSİ SAYI 60 ...., ARALIK 2000 1 19 � tasarımcı ekiple) 1993'teki konu İstanbulHoşdere Otobüs Fabrikasıydı. İşverenin adı Mercedes Benz Türk A.Ş.'ye dönüşmüştü. İşverenin ekibi Sayın Çetin Atsür liderliğinde Ergin Buzcu, Ahmet Bodur, Kamuran Efe, Enver Özçelik. Biz tasarımcılar aynı takımdık. Sevgili Tamay, Metin, Levent ve ben. O işte hala doğruluğuna inandığını, ancak pek başarılı olamadığımız bir metod uygulamış; sıhhi tesisat, havalandırma ve borulama işlerini ayrı ayrı ihale etmiştik. Böylece Yalçın Bozdunıan'la Gökhan Özbek de katıldılar takıma. Yine uzun tasarım aylarını n ardından, kontrollük süreci ...
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=