DŞ� ı: ·r.::k:e:._t .::P ....: r .. : o�-='' :.:.. i ______________ Gompan-y.P.rofile jisinde dünya yeniliği yüksek teknoloji ürünü püskürtme sistemleri de üreterek hem Robert Bosclı Limitada, Bosclı veSkifMarkalarının Araştırma-Geliştirme ve Satış Merkezi, Caıııbinas/Brezilya. !eştirmeprojeleri geliştirilmiş.Üretimde (atıkların en aza indi rgenmesi), lojistikte, paketlemede (çevre dönüşümlüatıklardan Almanya'ya hem de dünyaya pazar layan Bosch Firması,Türkiye'de 1999 yılında toplam 1 ,5 Milyar DM ci ro gerçekleştirmiş. c:;,ı • aolitikası olarak, büyük ölçüde ı ve deneyimli işgücünü bir araya 'elirerek elde edilen yenilikçi ve yara otıcı gücü muhafaza etmeyi hedefleyen Bosch kuruluşu, bünyesinde dünya geneline yayılmış 15 bin 700 biyolog, mühendis ve teknik eleman ıle çalışıyor. Türkiye'de ise Bosch, 19992001 yılları arasında toplam 400 milyon DM tutarındaki yatırımları ile 1500 kişiye yeni istihdam olanağı sunmayı planlıyor. Ana hedefi açık: "1 numara olmak ve 1 numara olarak kalmak." Bosch Grubu'nun çekirdek faaliyeti, yüksek teknoloji ürünü mamüllerin geliştirilmesi, üretilmesi ve piyasaya sunulması üzerine kurulu. Bu durumu korumak için firma, 1999 yılında araştırma ve geliştirmeye 3,7 Milyar DM harcayarak mevcut üretim kapasitesinin daha rasyonel olarak kullanılması ve üretim tekniklerinin geliştirilmesi için 1999 yılında 3,8 Milyar DM tutarında yatırımda bulundu. Müşteri memnuniyetini hedefleyen müşteri odaklı felsefesi ile Bosch hem üretimde, hem satışta, hem de satış sonrası, hizmetlerinde en ön olmayı oldukça önemsiyor. sı rada Elektrikli el aletleri çerçevesinde gelecek üçyıl için belirlediği hedeflerini sıralayan firma, ilk olarak ürün gamının genişletilerek müşterilerinin tüm Bocslı Elektrikli ElAletleri Üretim Merkez Deposıı ve Servis Bakım Merkezi, Willershaıısen IA/maııya. üretilenkartonlar), ihtiyaçlarına Bosch kalitesi ve hizmet anlayışı ile cevap vermeyi hedefliyor. Hizmet paketi genişletilmesi ile müşterilerinin güncel ve en nitelikli bilgiler ile Bosch markasına olan güvenlerini sağlamlaştırmayı amaçlayan firma, üçüncü olarak, Türkiye geneline yayılmış olan 48 noktadaki servis organizasyonunu genişletmek istiyor. daha da dağıtı mda (karton paketler, sadece bez poşet kullanımı vb.) ve yeniden değerlendirmede (dönüşümlü malzemelerin tercih edilmesi) çevreye olan duyarlılığını, irtibat halinde olduğu kuruluş ve firmalarla sürdürmeyi düşünen Bosch Grubu bugün Robert Bosch Vakfı olarak, Robert Bosch Grubu kuruluş sermayesının %92'sine sahip. Vakıf, vergi sonrası Sadece kendi çerçevesinde değil, 2000'li yıllarda geçmişte olduğu gibi çevreyle olan iliş- "" •-•namiyle kamu yararına olan 1 2rle harcayarak, çevresel kilerini güçlendirme çalışmalarını da sürdüreceğini savunan Bosch Firması, çevreyle uyumlu hare ket etmenin önemini çalışmalarınada yansıtıyor. Çevre ile ilgili faaliyetlerini 2000 yılından itibaren SUN21 adı altında yürütmekte olan Bosch'un paro lası, "Şirket içi bilinçlenmeden, kitlesel bilinçlenmeye geçiş". Bu çerçevede üre tim merkezi olan Bursa'da bir Bosch Ormanı kurularak Gelibolu ve Çatal ca'da olduğu gibi ormanları zengin- �0 ını ortaya koyuyor. Bosch Gruppe Welt 1 1998 Çalışan sayısı 188.017 Almanya'da 94.415 Almanya dışında 93.602 KDV hariçciro (Mio Mark) 50.333 Kara eöre yüzdelik olarak yurtdısı oayı 65 Kar yüzdesine göre 3.773 mal yatırımları (Mio Mark) 7,5 Araştırma ve geliştirme faaliyetleri 3.478 kar yüzdesine göre 6,9 calısanlar 15.700 iştirak alanlarına göre kar dağılımları (yüzdelik olarak) Araç donanımları İş alanlarındaki araç donanımları 1 den 9 'a kadar ayrıca ticari araç donanımları İletişim Teknolojisi Üretim alanları özel ağlar, Umumi ağlar, geniş şeritli ağlar, Son kullanıcı cihazları, uzay teknolojisi, Güvenlik teknolojisi Kullanım Gereçleri İş alanlarında elektro- aletleri, Termo teknolojisi, Bosch Siemens Ev cihazları AŞ. (payda dahildir) Üretim Gereçleri Ticari alanda otomasyon teknolojisi, ambalaj makineleri 1999 194S5 96.808 97.527 54.579 66 63,2 10 22,5 4,3 TESİSATDERGİSİ SAYI 60 --- - - - - - - - - - - - - - - - - - � ARALIK 2000
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=