Tesisat Dergisi 60. Sayı (Aralık 2000)

Şirket, P-rofili ,__---------------�------------ GompanyProflle Sodex 2000 Fııarı'ında Haier Standı Ü Ticari Şirket 4 D Fabrika 5 Denizaşı rı geliştirme stratejisi: "Önce zoru başar, sonra kolayı"; önce gelişmiş ülkeler daha sonra gelişmekte olan ülkelerin pazarları na girmek. D, AR-GE Merkezleri 6 Haier ürünleri, 90'ı n üzerinde ülkeye ihraç ediliyor. • Distribütör Haier'iıı ıılııslararasılaşması-Deııizaşırı ııetıvork distribütörü olmak, Akfel ailesinin de büyümesini sağlıyor. Grup şirketlerinin toplam cirosu ise 25 milyon U5D olarak hesaplanmış. Akfel Grup'un Türkiye'deki tek distribütörü olduğu HAIER, Çin Qingdao şehri yerel hükümeti tarafından kurulmuş, Çin'in ve Uzakdoğu'nun adı sayılır beyaz ve kahverengi eşya üreticilerinden biridir. 1999 yılı cirosu 3.2 milyar dolar olan ve bu cironun % 45'i ihracat gelirlerinden oluşan HAIER, 1984 yılında Qingdao buzdolabı fabrikası olarak Anıanya Liebherr firmasından ithal ettiği buzdolabı teknolojisi ile faaliyete başlamış ve günümüzde hızla büyüyen bir firmadır. Şirket, kurulduğu ilk yıllarda 800 çalışanı ile sadece tek tip ürün üretirken, bugün 20.000 çalışanı ile 42 kategoride 9.000'den fazla ürün modeli ile Çin'in ve TESİSAT DERGİSİ SAYI 60 .._., ARALIK 2000 101 � Uzakdoğu'nun en büyük ve en prestijli beyaz ve kahverengi eşya üreticilerinden biri konumuna gelmiştir. HAIER, ilk 7 yılında şirket bünyesine göre tasarlanmış toplam kalite yönetimi ile güçlü marka imajını yerleştirmeyi hedeflemekte ve bu imajla 1992-1998 yılları arasında beyaz ve kahverengi eşya, iT ve telekom ürünleri yelpazesini genişletmeye yönelmektedir. 1998 yılında globalleşme sürecine giren şirket, uluslararası bir marka olma amacıyla dünyada 1 00'den fazla ülkede 62 distribütör 30.000 noktada HAIER ürünleriyle müşterilerine hizmet verirken; 150 14000, 150 9000, TÜV, G5P gibi uluslararası üstün kalite sertifikalarını elde etmeye de hak kazanmıştır. HAIER bir Çin Şirketi olarak, pazarlama yöntemini tek tip uygulamayı benimsemeyerek, Amerika Birleşik Devletleri'nde 30 milyon dolarlık tamamı HAIER'e ait bir fabrika ve ayrıca bir pazarlama birimi kurmuş ve Amerikan buzdolabı pazarının %25'ini yakalamayı başarmıştır. Avrupa'da tasarım merkezi kuran HAIER, Mısır ve Angola'da yüksek gümrük vergilerinden dolayı fabrika ile üretim yapmaktadır. 100 civarında klima markasının satış yaptığı Türkiye pazarına, 1998 yılında split tip klimayla giren HAİER, 2000 yılı için beklenen klima pazar kapasitesinin 200.000 olduğu Türkiye'de, bu yıl içinde 6.800 adet klima satışı gerçekleştirerek pazarın % 4'üne hitap etmektedir. İleri teknoloji ile üretilen HAIER marka klimalar, geniş bayii ağı ve satış sonrası hizmetleriyle Türkiye'de yaygın bir hizmet olanağı sunmaktadır. HAIER'in enerji tasarruflu klima modellerinin tasarımları ve özellikleri her sene yenilenerek, yüksek kalitedeki klima ürünlerinin uygun fiyatlarıyla da iddialı bir profiI çiznıektedir. HAIER globalleşme politikasını; yerel üretimi teşvik ederek kalitesinden taviz vermeden, faaliyet gösterdiği ülkenin insanlarına hizmet etmek ve toplumun

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=