Tesisat Dergisi 59. Sayı (Kasım 2000)

G-üneel----------------- L-------------------------------,4. genda Büyükçekmece-Hoşdere mevkiinde yer alan Mercedes-Benz Türk A.Ş. Pazarlama ve Yedek Parça Merkez tesisleri projesi; firmanın gelecekteki ve İstanbul'un kentsel gelişimi gözönüne alınarak gerçekleştirilmiştir. Tesis, TEM Hadımköy gişelerinin çıkışında ve firmanın Hoşdere Otobüs üretim tesisleri yakınında yapılmıştır. Firma ihtiyaçları çerçevesinde projenin gerçekleştirilmesi amacıyla bir proje grubu oluşturulmuştur. Projenin başlangıcı nda mimari, statik, mekanik ve elektrik tesisatları gibi temel yapı disiplinleriyle birlikte yönetim; merkezi yedek parça lojistik, araç teknik servisleri, eğitim merkezi ve genel teknik hizmet birimlerinin, birlikte çalışma düzeni oluşturulmuştur. Tesiste bir yandan depolama, servis vb. gibi kullanım amaçları gözetilirken, diğer yandan ısıtma, sıhhi tesisat, havalandırma, klima ve konforla birlikte büro mahallinde çal ı şan insanlar için; iç hava kalitesi, iç mahal konforu ve estetiği sağlanılmıştır. Yapılar kullanıcı gereksinimleri gözetilerek deprem, yangın, enerji tasarrufu, gürültü, güvenlik ve sağl ık standartlarının özenle değerlendirilmesiyle projelendirilmiştir. Bu hedeflerin gerçekleştirilmesi, çok yönlü mühendislik hizmetlerinde deneyim ve beceri ile mümkün olabilmiştir. Soldaıı sağa; Mercedes-Beıız Proje Yöneıicisi Ergi11 Bıızcıı, Mercedes-Benz Tesisaı Kontrol Sorıımlıısıı Kaıııııra11 Efe f. ve Proje Mekanik Tesisat Müteahhidi, Tesa Tesisat ve Tic. ltd. Şti. Yön. Kw: Bşk. Yalçm Bozdııııwıı. Firma hedefleri doğrultusunda projenin kısa zamanda bitirilmesi ve mal iyet unsurları birlikte değerlendirilmiştir. Projelendirme aşamasında faaliyetlerin sıraları, ihtiyaçları ve birbirileri ile olan ilişkileri gözönüne alınmıştır. Projenin planlanmasında, veri tabanının oluşturulması önemli husus teşkil etmektedir. Yedek parça merkez deposu Lojistik planlamasında proje grubu Mercedes-Benz (Almanya) da mevcut ilgili birimleri ile koordineli olarak çalışmıştır. Lojistik planlama aşamaları bilgisayar ortamında oluşturulmuştur. Planlamada diğer önemli bir kriter, firma işlevlerindeki sürekliliğin sağlanmasıydı. Tesisin yapımı devam ederken, yeniden değerlendirme sistemi oluşturularak yeni gereksinimler doğrultusunda projede revizyonlar yapılmıştır. Projenin devamı sürecinde DaimlerChrysler grubunun Türkiye'deki yeni yapılaşmasıyla birlikte projeye katılması, projede kapsamlı tadilat yapılmasını gerektirmiştir. TESİSAT DERGİSİ SAYI 59 --, KASIM 2000 1 32 � Bu gelişme bu tür projelerde öngörülen esnekliğin daha ileri boyutlarındadır. Bununla beraber sorunlar planlama verilerindeki sistematik yaklaşımların tutarlılığı nedeniyle kısa sürede aşılmıştır. Pazarlama projesinde kullanıcı, proje yönetimi ve tesisin işletim birimlerinin beklentilerinde paralellik sağlanmıştır. Enerji verimliği ve çevre duyarlılığı öncelikli olarak gözetilmiştir. Tesisteki tüm yapı elemanlarının seçiminde enerjinin etkin kullanımı esas alınarak, tesisin tamamında ısı yalıtımlı elemanlar ile ısı ve ses izolasyonu sağlanmıştır. Enerji etkinliğinin sağlanabilmesi proje yönetiminde yüksek teknolojinin kullanımı ile mümkün olabilmektedir. Bu doğrultuda oluşturulan bina otomasyon sisteminde network şebekesiyle firmanın Hoşdere Otobüs fabrikasındaki merkezinden, tesisin işletilmesi imkanları gerçekleştirilmiştir. Mercedes-Benz Türk A.Ş. çevre duyarlılığının ve firmaya verilmiş olan ISO 14001 belgesinin, gereği olarak tüm çalışmalarda çevre boyutuna özen göstermiştir. Projenin sorunsuz olarak tamamlanılmasında, teknolojik üretimin yanı sıra (eğitim, tasarım, uygulama) diğerteknik birimlerde de yüksek nitelik ve kaliteli iş gücü kullanılmıştır. Mercedes-Benz Türk A.Ş. üst yönetiminin sürekli desteği, projenin termininde ve hedeflenen kalitenin gerçekleşmesinde büyük katkıları olmuştur.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=