Haberler News Bir nısarım Dahisi Pinnin#arina Türkive'de A Design 6enious Pinninfarina is in Türkiye E:B Dünyaca ünlü otomobil tasarım firması Pininfarina'nın otomobil dışı endüstriyel tasarım ürünlerinden sorumlu Paolo Pininfarina, mimarlık sektörünün önde gelen isimleriyle buluşmak üzere kasım ayının ilk haftasında Türkiye'ye geliyor. En son bu yaz Triennale'nin, Milano'daki sergide Pininfarina Extra'nın araç dışı tasarım ürünleri bölümü ile 14 yıllık geçmişi gözler önüne serildi. Sergide yer alan ve geliştirilme ile gerçekleştirme aşamalarını gösteren çizimler ve resimlerle birlikte sergilenen 60 model ve prototipin (çantalar, gözlükler, telefonlar, video projeksiyon sistemleri, lambalar, koltuklar kahve makinaları, elektrikli ev aletleri, tarayıcı ve yazıcı gibi bilgisayar yardımcı donanımları, mobilya, hazır mutfaklar ve ofis malzemeleri) yanında, otomobil tasarımı ndaki Pininfarina faaliyetlerininin evrimini temsil ettikleri ve örnek oluşturdukları için özellikle seçilen dört araç da sergiye dahil edilmişti. Bunlar 1947 yılına ait Cisitali 202 (bugün New York'taki MOMA'nın koleksiyonunun ayrılmaz bir parçasıdır), aerodinamiği araştırmak için deneysel bir proje olarak 1 978 yılında üretilen CNRI modeli, 1989 yılında üretilen Ferrari Mythos prototipi ve TESİSAT DERGİSİ SAYI 58 --ı EKİM 2000 1 98� kısa bir süre önce mini otomobil olarak piyasanın beğenisine sunulan Merrocubo idi. (Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı). Bu bağlamda, 1986 yılında kurulan Pininfarina Extra grubu tarafından gerçekleştirilen çal ışma, araç tasarımı ve diğer endüstriyel tasarım sektöderi arasındaki tarihsel "sınırın" günümüzde nasıl aşılabileceğini göstermektedir. Saygın Pininfarina karoserinin evrimine damgasını vuran tasarım felsefesi, fark edilebilirliği ve tutarl ı lığıdır. Amaçları, sonuçları ve programları açıklayan yeni ve daha geniş bir perspektiften ölçmeyi sağlamaktadır. Tasarımın, daha somut olduğu ve işlevselliği öne çıkardığı, gereğinden fazl a estetik kaygıdan uzak durduğu ortaya çıkmaktadır.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=