Tesisat Dergisi 58. Sayı (Ekim 2000)

Güncel mede oluşturulacak boşluk ile iki fonksiyonun birlikte ele alınmasını sağlayacak, böylece teşhir holünün etkisini güçlendirecektir. Bürolar Çok amaçlı teşhir salonunun batısında tüm fonksiyonel bağlantıları kurularak yerleştirilmiştir. Büroların bodrum katında (172.000) tesisin güç merkezi ve servisler planlanmıştır. Zemin katında ise çok amaçlı teşhir holü, bürolara bir arkad ile bağlanmış, bu aks büro binası içinde sürdürülmüş ve binadan kantine kadar tekrar arkad olarak planlanmış böylece hem yapısal hem fonksiyonel süreklilik sağlanmıştır. Atelyeler Ortak fonksiyonlar merkezi betonarme bir yapıda çözümlenmiş, atelyeler ağır vasıta ve binek araçları olarak 2 ayrı kol halinde geliştirilmiştir. 6 m.x30 m'lik modüler bir sistem üzerinde çözümlenen atelyeler çelik konstrüksiyon ile inşa edilecektir. Her iki kolun ucunda gelişme alanı bırakılmıştır. NORTH 1LEVATlON Eğitim Salonları Bu faaliyetin atelyelerden olabilidince ayrıtutulması hedeflenmiştir. Binek araçlar gelişme alanının ucunda, betonarme bir yapı olarak düşünülmüş, girişi de atelye avlusunun dışından sağlanmıştır. Yedek Parça Ambarı Ambarın, birinci aşamada kare, gelişmeden sonra dikdörtgen plana oturmasına karar verilmiştir. Gelişme Agenda alanı doğuya, TEM'e doğru bırakılmıştır. Yükleme boşaltmanın güney cephesinden yapılması, böylece atelyeler trafiğinden de ayrılması öngörülmüştür. Etrafında çepeçevre bir yangın yolu planlanmıştır. Giriş ve Dolaşım ve Park Alanları Giriş ve dolaşım akslarının belirlenmesinde, farklı bina ve fonksiyonlar ve ileride gelişim sahası içinde en okunaklı ve direkt ilişkilerin sağlanması amaçlanmıştır. Pazarlama merkezinin es girişi kuzeyde doğal gaz hattının hemen bitişiğinden 176 kotundan düşünülmüş1.>. � tür. Bu giriş aksı, arsa boyunca sürdürülmüş, bir rampa ile 172 kotuna inmiş ve yedek parça ambarına kadar ulaştırılmıştır. Doğal gaz hattının zerindeki alan açık fiktif amban ve park yeri, yukarıdaki gelişme alan ise otobüs park yeri olarak belirlenmiştir. Bu alanlardan 172 kotuna ulaşmak için ikinci bir rampa planlanmıştır. AOMINISTRA TlON BUILOING ENTRANCE TESİSAT DERGİSİ SAYI 58 --ı EKİM 2000 105 � . :'i Müşteri ve personel otopark alanı girişte 176 kotunda yerleştirilmiş, teşhir salonu etrafında bir rampa ile 172

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=