Güncel--�--------��--- L Teknik Yayın Yönetmenimiz Muhittin Tekman ve Friterm Yönetim Kurulu Başkanı Metin Duruk. olmasaydı rahatça karar veremezdik. Bizim için çok yararlı olan bu anketi belki her yıl, ya da en geç iki yılda bir tekrarlayacağız. Sektördeki her firmanın bunu yapması, kendini tanıması, zayıf ve kuvvetli olduğu noktaları bulması gerekiyor. Bunu sektörün kendisini check-up'a sokması gibi değerlendirebiliriz. Aslında sektördeki her firma benzer bi r anket çalışmasına girmel i . Bu işi kendi bünyelerinde gerçekleştirebilecekleri gibi piyasadaki konuyla ilgili kurumlarla da çalışabilirler. Çok iyi örgütlenmiş araştırma firmaları var ama yine de maliyetinin yüksek olacağını söyleyebil i rim. Bence kendi içleri ndeki AR&GE departmanlarına yaptırmaları daha doğru olur. ne yazık ki sektörde böyle çalışma yapan başka bir firma yok. Sektör bazında, 1994'ün sonunda benim yönettiğim Makine Mühendisleri Odası ile ISKİD'in birlikte yaptığı bir araştırma var. Sektördeki firmaların o günkü yapısı, dünyaya ve geleceğe bakışları, hedefleri, makina ve sermaye yapılarının ne olduğu gibi konulardan oluşan araştırma ISKİD tarafından yayınlandı. Fakat 2000 yılı itibarıyla bu araştır manın güncelleştirilmesi şart. Nerede yiz, hangi durumdayız, hangi yöne doğru zayıflıyoruz, nerede kuvvetliyiz, nerelerde kuvvetlenmişiz, sermaye ve Agenda "Bu anket sonucunda firmamız, 2001 yılının yatırım programını çıkardı. İki örgütlenme programı hazırladık: Büro ve fabrika • örgütlenmesi. Bu anketin sonuçları olmasaydı bu gelişmelere rahatça karar veremezdik. Bizim için çok yararlı olan bu anketi, belki her yıl, ya da en geç iki yılda bir tekrarlayacağız. Her firmanın bunu yapması ve kendini tanıması gerekiyor. Bunu sektörün kendisini check-up 'a sokması gibi değerlendirebiliriz. " makine yapımız nedir? Bu soruların yanıtları bulunmalı. Örneğin 1994'te yaptığımız bi r çalışmaya göre sektördeki en modern makina 198283 modeldi . Yalnız şunu da tesbit ettik: Her firma yatırım yapmak istiyor, tam olarak ne yapması gerektiğini bi lmiyordu. Yaptığımız araştırmayla bu konudaki eksiklikleri giderdik. "Anket Sektöre Yarar Getirir" 'Önümüzdeki yıl ne yap malıyız?' diye düşündüğümüz zaman yanıtları bulmak için bu anketi n çok yararlı olduğunu söyleyebilirim. ISO 9001 programını yapmış olduğumuz Brevetür firmasının danışma nıyla anketi gözden geçirdi ğimizde, 2000 versiyonunda istenen çalışmanın bu olduğunu gördük. Fakat bildiğim kadarıyla Bence, sektörde her firmanın kendisi için gereklsi düzeyde bir "Sektör olarak neredeyiz, ne durumdayız, n_erelere doğru zayıflıyoruz, araştırma yapması ve yayınlaması da gerekir. Bu bil giler sektöre ışıktutacaktır. Fakat sektörde güven ortamı henüz oluşamadı. 'Beni m bilgilerim başkasına geçer, onun bilgileri ona geçer, yayınladığım bir şeyden acaba birileri bir şey mi kapar?' diye korkuyorlar. Oysa biz araştırmamızı herkese açtık; aslında bunun korkulacak hiç bir yanı yok." nerelerde kuvvetliyiz, sermaye ve makine yapımız nedir? Bu soruların yanıtları bulunmalı. 1994 �e yaptığımız bir çalışmaya göre sektördeki en modern makine 1982-83 modeldi. " _________________ TESİSATDERGİSİ SAYl56 � AĞUSTOS 2000
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=