içinde üretim bandını buraya kaydırmayı hedefliyoruz. Türkiye'de 170 marka var. Esitaş Şirketler Grubu Klima Satış Müdürü Galib Kasapoğlu. r Bazı firmalar fason alıp üzerine marka basıyorlar. Aynı ürün Türkiye'de üç-dört marka ile satılabiliyor. Siz başka isim Hünkar Akbaş: Klima pazarına 1999 yılında girmiştiniz. 2000 yılında ise kendi markanız olan Weasel'i pazarlamaya başladınız. Klima pazarındaki çalışmalarınız nelerdir? Galib Kasapoğlu: Esitaş geçen sene klima sektörüne deneme mahiyetinde bir marka ve küçük adetlerle girdi. Daha sonra kendi markamız olan Weasel'i oluşturarak pazarda hedeflerimizi gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Artık ithalatçılık yerine ürünü yurtdışında iki ülkedeki üç farklı fabrikada ürettiriyoruz. Şu anda Buradaki amacımız, distribütörlüğün zor şartlarına katlanmamak ve ürünlerin çeşit azlığı, kalite bozukluğu gibi olumsuz faktörleri yaşamamaktır. Birkaç fabrikada çalışmamızın nedeni ise, isteni1 en kaliteyi yakalayabilmektir. Her fabrika farklı modelde daha kaliteli üretim yapıyor. Kanal modellerimiz Tayland'da üretiliyor. Diğerleri de yine Uzakdoğu'da başka bir ülkede, ama iki farklı fabrikada üretiliyor. Üretim detaylarına Türkiye'de kendi fabrikalarımızdaki gibi müdahale edebiliyoruz. Cihazın dış görünüşünü biz belirliyoruz; ürün yelpazemiz çokgeniş. Bu sene içinde piyasaya yeni girdiğimiz için şimdilik splitler geliyor, ama biz şu anda yüksek kapasiteli ehiller grupları, klima santralleri yaptırma şansına sahibiz. Şu anda bir ihaleye girdik, onu da alırsak artık ehiller grubu da getirmeye başlayacağız. Hünkar Akbaş: Türkiye'de klima üretmeyi düşünüyor musunuz? Galib Kasapoğlu: Bunun için maalesef şu anda altyapımız yok. Ama 5 yıl "Esitaş geçen sene klima sektörüne deneme mahiyetinde bir marka ve küçük adetlerle girdi. Daha sonra kendi markamız olan Weasel 'i oluşturarak pazarda hedeflerimizi gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Artık ithalatçılık yerine ürünü yurtdışznda iki ülkedeki üç farklı fabrikada ürettiriyoruz. Şu anda Buradaki amacımız, distribütörlüğün zor şartlarına katlanmamak ve ürünlerin çeşit azlığı,. kalite bozukluğu gibi olumsuz faktöl"leri yaşamamaktır. Birkaç fabrikada çalışmamızın nedeni ise, istenilen kaliteyi yakalayabilmektir. " koyuyorsunuz, biz başka ısım koyuyoruz. Ama biz üretim yaptırdığımız ülkelerde üretime tamamen kendi kalite ölçülerimizle müdahale ediyoruz. Önümüzdeki sene de beyaz eşyaya girmeyi düşünüyoruz. Şimdilik mini buzdolabı getirdik. TESİSAT DERGİSİ SAYI 55 ...., TEMMUZ 2000 73 � Hünkar Akbaş: Mevcut ürün tipleriniz nelerdir? Galib Kasapoğlu: Bugün için elimizde beş çeşit klima var. Bunun dördü duvar tipi, bir tanesi de salon tipi. Salon tipinde fiyat olarak cazip olmayı hedefledik. Ürünümüz en yakın rakibimizden 750 milyon lira daha ucuzdur. Benzerleri 2 milyar 250 milyon liraya satılan ürünü, biz 1 milyar 500 milyon liraya satıyoruz. Bunu özellikle tercih ettik. Tavan tipleri bu senenin sonunda gelecek. Onları başka bir yerde ürettiriyoruz. Önümüzdeki sene kanallı tipler, kasetli tipler, yani ne gerekiyorsa hepsinin üretimine başlayacağız. Öncelikle tüketiciye en rahat hangi ürünle ulaşabileceğimizi düşündük; duvar tipleri ile ulaşabileceğimize karar verdik. Hünkar Akbaş: Wease/ klimaların teknik özelikleri hakkında neler söyleyebilirsiniz? Galib Kasapoğlu: Klimalarımız yüksek verilimli ve enerji tasarrufludur. Çünkü bakır boruları piyasada kullanılanlardan biraz daha farklı, serpantin içeriyorlar ve Japon Suitomo Corporation'dan geliyor. Bunu da biz tercih ettik. Biraz daha pahalıdır, daha verimli çalışabilmesi için yuvarlak ve döner yivlidir. Fakat diğerlerinde bu yivler bükmedir. Bu durum yüzde 25 daha fazla verim sağlar. Japon kompresörlerden dolayı yüksek bir verim söz konusudur. Klimalarımız hava temizleme özellikleriyle ortamdaki tozun yüzde 80'ini, bakterinin ise yüzde 95'ini tutabiliyor. Klimalarımız
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=