Tesisat Dergisi 51. Sayı (Mart 2000)

dReepf oa yk aa tkçai dba ro br uü ltaürnı ysaakdı tehcaet t ıdıos ıltuı l mı r . hattı nda değil, FPI istasyonuna kadar bütün yakıt hatlarında bulunmalıdır. Dolum hatları nda tanklardan verilen yakıt masını döa l yçamraerkvai çrdi nır. bÇi ür nskaüy ataçn kbeur ll eu rni n sayaçlarına genellikle güvenilemez. Ana yakıt tankı dibinde taban ısıtıcısı bulunur. Aynı zamanda yakıt alma ağzında bir ısıtıcı serpantin vardır. Tek başına yakıt alma ağzındaki ısıtıcı serpantin yeterli değildir. Taban ısıtıcısı konmadığında, yakıt sürekli olarak ağız kısmından alınır. Ağızdan uzaktaki bölgelerde yakıt kalır. Hem taban ısıtıcısı ve hem de ağızdaki serpantin ve bütün dolum hattındaki ısıtma, kazandan alınan buharla yapılır. Ana yakıt tankından alınan yakıt, transfer pompalarıyla günlük yakıt tgaünnklıünka yaakktaıtrıilhır. Günlük yakıt tankı tiyacını karşılayacak sküarpeaksliitçeadleışdair. 24 saat 3 vardiya n tesislerde 12 saatlik iht variydaiyçagçüanllıüşka ndespi sot edma ddee piosel a ngıür.nTl üekk ihtiyacın %20 fazlasını günlük tank kapasitesi olarak seçmek yeterlidir. Transfer hatt röıynlüa ısıtma yıanpdıalır.daTrarenfsafekar tpboomrpualası ndeki filtre ve pompa yine buhar ceketl idi r. Transfer pompalarının dd eo bl di suir agcüank l ükka dt aa rndkı ır. bBeal isrı nl i ç sl aürrı e ids ee yt aonl dk aakri aksaı nydı pa lkair ıkvoet faanrak ıtnaı nkkal ar şgı l üa nml üa kk üzere 30 mSS mertebesindedir. Bp oü tmüpn ayl aa rkı ı tdpi şol imppoaml apr ıavl aer dyıar .k ı Bt turna lnasrfdear santrifüj pompaların aksine, debi sıfıra yaklaştığında, basınç teorik ola.ak sonsuza gider. Bunun için pompa etrafında bir emniyet by-pass hattı b iç ulunmalıdır. Bu by-pass hattı pompa i d anodleuşotluarbui ll ea cbei lği ri. gŞi be ik,i l dpeo mgpöar üdl eı şnı nddıaş hatta, pompa çıkışındaki emniyet ventili basınç ayarlanan değere ub liar lşeı nş tci rai ra. çBa ur vde uproummpdaaç pı koı şmı ypl aa gyi rai şki ınt iı kendi etrafında sirküle eder ve yakıt hattı nı aşırı basınçtan korur. Günlük yakıt tankında da taban ısıtması ve yakıt alma ağzında ısıtıcı serpantin vardır. As envai yyeayki ı t gvöer gmüenkl ü ük zyear keı t yt iannek l abruı nhdaar ceketli seviye göstergeleri kullanılır. Günlük yakıt tankından gelen yakıt; f is iltreleme, pompalama ve ısıtma tasyonuna gelir. Filtreler bıçaklı denilen çiftli filtrelerdir. Ypaokmı tp ap soismtepma l iahrtıi yya ec ıdn eı kkal ir şsı learç. i Pl i or. mBpiar kapasitesi, hatta bulunan brülörlerin anma kapasitelerinin toplamının 2,5 k b a a tı seçilir. Pompa basıncı brülör cinsine ğlı olarak değişir. Sistemde kullanılan brülörlerin kendi yakıt pompaları varsa (monoblok brülörler, dönel brülörler vs.), yakıt hattındaki pompa; eşanjördeki ve bh aa tstı naçk it absaesçı ni çl i r . kBa uy nı pul anr ımn ı e rktaerbş eı l as iya3c0a k- 35 mSS değerindedir. Büyük tip yb ar ükl öı tr l epr do em kpeansdı i übzuel rui nndme ahza v. aYfaakn ıı v e tı n püskürtülmesi için gerekli basınç FPI istasyonundaki bu pompalardan temin ebdarilidr.üBzueydiurumda pompa basınçları 25 nde olmalıdır. Ring hattı nda vheazbırrülör girişinde 25 bar basınçta yakıt tutulur. Yakıt ısıtıcı eşanjörler de yedeklidir. Yi satek nı t i lı seı nt mvai zskı of uz iet el -yoei l i nu l apşüms kaüs rı tammea ci çı yi n la yapılır. 6 no'lu fuel-oil için bu değer 130°( mertebesin dan alı nan b u h adrel da i r e. şYaank j ıt ö r k l a e z r a d n e 130°C'ye kadar ısıtılır. Fi ltreleme, pompalama ve ısıtma istasyonundan yakıt ring hattına basılır. Ring hattı sonunda, ring hattındaki basıncı sabit tutmak üzere, bir basınç sabit tutucu (basınç regülatörü) bulunur. Ring hattındaki basınç, yakma sistemlerine (brülörlere) bağlı olarak farklıdır. Ri ng hattından geri dönen yakıt, tekrar pompa emişine girer. temler bakıma alınacağında, tek s v o ardiya çalışan sistemler ise günün nunda kapatılırken, yakıt hattı motorin ile yıkanır. Tekrar sistemin ilk çalıştırması nda da motorin kullanılır. Yani kazanı durdururken ve ilk çalıştırırken motorin kullanılmalıdır. Bunun için yakıt hattına fuel oil beslemesi kesilir ve motori n da motorin besleni r . M o t o r i n d e b p i r o s s ü u r n e sonra ri ng hattı ndan geri dönerek, g d ü u n ru l ü m k d a d e s p is o t y e a m a d k u m rd ay u a r u b l u a r. ş l a T r e . kr B a u r çalıştırırken de kazan buhar tutup, yç aa kl ı ışt mh aa tyl aa r ı mn ao bt ou rhianrl eb edsel evnaemn e ekda idl iarr. oRielejimdeöngüirlüinr.ce motorin kesilip, fuel Yakıt hattındaki ısıtıcılara buhar abye ns lıedyı re. nMdaenvorme leetrrdeel eşrehma ta g e n e l l i k l e ta helezonla bağlanır. Bu helezon, manometre vanası açıldığ leri ve bası nıçn ddaa, l goal ul aş ancmaka stıint rıe şai ml ı r. ısıtıcılara buhar beslemesi nin kontrolü genellikle termostatik vanayla yapılır. Termostatik vana öncesinde bir pislik tutucu bulunur. Kondens çıkışında ise vana, filtre, kondens kontrol ünitesi, kon K o nddeennsst koopnçt reokl vüanl fi tvees i vkaondae nbsukl au çnau r. ğı olup olmadığını belirler. 2.3. Su Besleme Devresi g Sg ö ö u s r ü te l b m r e i e l s m m le i e ş m t k i t e r e . d B i d r u . e r Şv a e r d k e a i s l i 6 b ' u d Ş h a e a i k s r i e l h b a u 5 tl h ' a t a r e r ı hatları dahil bütün buhar kullanım, kon c g i ö h r a üd z l e m la n r e s ı k i lheastul abr ıevs lee mı seı sgi setrei mk iabz iarnl i mktea tedir. Sistemdeki bütün kondensler kon dekesniks vdaerpsao,soutnodmaatoplanır. Burada tik olarak taze su ttaakzveiyseusi byeaspl eı l nır.mKeos indseenvsiyedekpoosuna ntrol ci l ahr ıanzı nı t açraal fı şı nt ıdr ıal mn ,atsaı yzlea sguebr çees ikpl eoşmi r. p a ­ Kondens deposundan alınan su dbeagsaı lzı ör . r pTeo rmmpiakl a rdı ye lgaatzeör mr i kb ed es ig aszuöyr eu Yakıt sistemi nde son olarak motorin içindeki gazların giderilmesi amacıyla deposu bulunur. Sürekli çalışan sis- kullanılır. Suyun içinde erimiş olarak __________________ TESİSATDERGİSi SAYl51 -----------------� � MART 2000

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=