Söyleş-,·_---------------- ___.;....____________________ ~--------------ı-uterview "Deprem sönümlendirici sistem, projeye 17 Ağustos depreminden sonra eklendi. Depremde binada birtakım sıkıntılar yaşandı. Benim bunların bir kısmı ile ilgili uyarılarını da vardı. Ama çok şanslıyız ki, bu durum bina tamamlanmadan meydana geldi ve böyle bir depremde ne tip problemler olabileceği, hasarın nerelerde olabileceği görüldü. " gerektiğine inandığımız bazı fonksiyonlar var. İstanbul eğer bir "hub" olacaksa, uzun süreli beklemeler de öngörülmeli. Uzun süreli beklemeler için, havalimanında çok küçük de olsa bir otel yok. Havalimanı yakınında birkaç tane var, ama içinde de olması gerekiyor. Süleyman Bulak: Açılış sırasında özellikle vurgulanan, kolon ve perdeler üzerinde ve üstünde, çatının oturduğu bölümlerdeki "deprem sönümlendirici sistem" projeye hangi aşamada dahil edildi. Bu elema n ların projeye genel anlamda etkisi nasıl oldu? Ülkemizde bunun benzeri başka bir uygulama var mı? Ebru Kantaşı: Sistem projeye depremden sonra eklendi. Ben bunun konuşulmadan, ortalıkta saklanmaya çal ışı I ması ndan çok rahatsız! ık duyuyorum. Siz bir şeyi saklamaya çalışırsanız, onun etrafın d a spekülasyon yapan insanlar daha fazla oluyor ve yanlış anlamlara çekiliyor. Hep ifade ettiğim bir nokta bu. Şu anda Aıaıürk 1/avaliıııaııı Yeııi Dış /-laılar Tenııiıwli ı\liııwrı, J:brıı Kaıııaşı. endişelenecek bir durum söz konusu değil. 17 Ağustos depreminde binada birtakım sıkıntılar yaşandı. Benim bunların bir kısmı ile ilgili uyarılarım da vardı daha önce. Ama çok şanslıyız ki, bu durum bina tamamlanmadan meydana geldi ve böyle bir depremde ne tip problemler olabileceği, hasarın nerelerde olabi l eceği görüldü. Amerika'dan çok kuwetli bir ekip geldi; çok sıkı çalıştılar ve çok yoğun önlemler alındı . Çok sayıda kolon var; bunların hepsi kaplı aşağı yukarı. Deprem bugün meydana gelseydi hepsinin kaplamalarını söküp, nerede ne hasarlar olduğunu tespit etmek çok zor olurdu. Süleyman Bulak: Atatürk Hava l imanı Yeni Dış Hatlar Terminali dünyanın en hızlı inşa edilen terminal binası ve Çok Katlı Otopark Binası'nın da Türkiye'nin en büyük otoparkı olduğu biliniyor. Bu konuda bilgi alabilir miyiz? Ebru Kantaşı: Avrupa'daki en büyük otopark olduğu doğru. Araştırıldığında öyle bir sonuç ortaya çıktı. Otopark'ın bu şekilde tasarlanması, DHMİ'nin projede istediği 7 bin araçlık otopark şartı nedeniyle yapıldı. Kapasitesi bizim önerdiğimiz veya karar verdiğimiz kapasite değildi; ona uymak zorundaydık . Tek kütleden başka bir şansım ız yoktu. Çünkü Atatürk Havalimanı'nda yer yok. Ya bu otoparkı zemin a ltına gömecektik; bir kısmı yukarıda, bir kısmı aşağıda gibi opsiyonlar vardı. O zaman da binanın maliyeti çok artacak ve zaman faktörü işin içine girecekti. Biz m i marların da mühendislerin de fazla hovardalık şansı olmadığına inan ı yorum . Böyle maliyeti çok artıracak büyük ve lüzumsuz çabalara girilmesini de açıkçası doğru bulmuyorum. Bu tesis ne kadar etkin olarak kullanılabilir ve ne kadar makul maliyetle bitirilirse devlete o kadar erken teslim edilecek. Devletin bu işten karı da o kadar büyük olacaktır. Dolayısıyla bu bir seçimdir ve bu şekilde tasarladık. Ama tek noktada olmasından başka şansımız yoktu. Süleyman Bulak: Eski terminal ile yeni terminal ve otopark arasındaki bağlantılar nasıl gerçekleşti. Kullanılan yürüyen bant, yürüyen merdivenler ve asansörler hakkında bilgi verir misiniz? Ebru Kantaşı : Terminal ile otopark TESİSATDERGİSİ SAYl49 - - --- ---- - - - ----- ~ -=,OCAK2000
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=