Tesisat Dergisi 49. Sayı (Ocak 2000)

Güncel Agenda ATATÜRKHAVALİMANIDIŞHATLAR TERMİNALİ HİDROLİK KÖRÜKLÜ KÖPRÜ SİSTEMİ Atatürk Airport !ntemationa/ Lines Terminal,- llydro!ic foldirıg Bridge fystem 3 Ocak 2000 tarihinde açılışı yapılan Atatürk H avalimanı yeni Dış HatlarTerminali'nde yolcuların uçakla bağlantısını sağlayan körüklü köprülerle ilgili olarak, Dış Hatlar Terminali Mekanik Sistemler Müdürü Fatih Bozdoğan, sistemin nasıl çalıştığını Teknik Yayın Yönetmenimiz Muhittin Tekman'a uygulamasını da göstererek anl attı. Fatih Bozdoğan'ın açıklamaları şöyle: "Atatürk H avalimanı Yeni Dış Hatlar Terminali'nda Thysen'in körüklü yolcu köprüle- ••• ı\ıc1ıuri. 1 /Jvc1lımJııı Uı~ 1 /Jt/Jr lermıııalı ,Jekanik Sistemler .Müdürü Fatih Bozdoğan, hidrolik körüklü köprü sisteminin nasıl çalı~lığını Teknik Yayın Yönetmenimiz Muhittin Tekman'a anlattı. uçağa yaklaşırken limit sviçleri sayesinde otomatik olarak yavaş lı yor. Gelen uçağın tipi önceden biliniyorsa, uygun seviye ayarını yapma şansınız var. Köprünün düşey hareketleri hidrolik, yatay hareketleri ise elektromekanik olarak yapılıyor. Hidrolik hareket, elektromeka n i k harekete göre daha sessiz ve darbesiz olup, ayarı ela daha kolay yapılabi liyor. Köprüde sirenler ve ikazlar mevcut. Hareket halindeyken bu sistemler devreye rinden 18 adet bulunuyor. Körüklü köprü, tekerlekler üzerinde hareket ederek doğrudan uçağa yanaşıyor. Bu sistem Avrupa'da en çok kullanılan ve en yeni körüklü köprü sistemi. Avrupa pazarının o/o60'ını bu firma elinde tutuyor. önündeki monitörden; köprünün yükselme ve alçalma mesafeleri ile dönüş açıları gibi birçok 1 giriyor ve acil durumda çalışmaya baş l ıyor. CCTV sistemi ile köprünün Sistem Türkiye'de ilk kez k ullanılı yor. Köprü, hafif malzemeden, kaliteli çelikten, plastik kaplama olarak imal edilmiş. Tavanda ve yan duvarlarda izolasyon malzemesi kullanılmış. Köprü en kısa halinde 21 ın, en uzun halinde ise 35 nı uzunluğunda ve bir ortak çıkışa bağlanan iki tünelli. Köprünün uzayıp kısalması 0-30 m/dk, yükselmesi ise 1,2 m/dk hızlarında gerçekleşiyor. Köprüyü ucunda bulunan kumanda masası üzerinden bir operatör yönetiyor. Hidrolik köprü sistemi bütünüyle otomatik çalışıyor. Operatör veriyi anında görüyor. Her şey içeriden kontrol ediliyor. Uçağa yanaşmak için emniyet sviçleri, mekanik frenler kullanılıyor. Köprü ı\ıc1ıuri. HJvalimanı Körüklü Köprü Sistemi; elektronik bir kumanda paneli üzerinden operatör tarafından yönetiliyor. TESİSAT DERGİSİ SAYI 49 ....., OCAK2000 54 ~ Hidrolik körüklü küprü ,ı,ıeıııı. altı ve merdivenler izlenebiliyor. Manevra anında buralarda malzeme, araç ya da insan olup olmadığı gözlenebiliyor. Bu önemli, çünkü körüklü köprü hareketli olduğu için kaza riski doğuyor."

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=