"Yap-işlet-devret" modeline göre 306 milyon dolar ihale bedeline inşa edilen Atatürk Havalimanz yeni Dış Hatlar Terminali, 2004 yılına kadar TAV ' Konsorsiyumu tarafından işletildikten sonra Devlet Hava Meydanları İşletmesi 'ne (DHMi) devredilecek. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel, hükümet yetkilileri ve Terminal çalışmalarını yürüten kuruluşların üst düzey yöneticileri birarada. ken, törene katılmayan Başbakan Bülent Ecevit'in mesajı cı'<undu. Tepe İnşaat, Akfen İnşaat ve Flugnafen Wıen A.G. tarafından kurulan TAV Konsorsiyumu tarafın- ■■■ Hamdi Akın (TAVYönetim Kurulu Başkanı Vekili), Ali Kantur (TAV Yönetim Kurulu Başkanı), Sani Şener (TAV Yönetim Kurulu Üyesi) açılış töreninden önce yapılan basın toplantısında Dış Hatlar Terminali hakkında bilgi verdiler. Dış Hat/ar Terminali; dünyada tek bir bilgisayar merkeziyle yönetilen birkaç havaalanından birisi. dan 22 ay gibi kısa bir sürede yapılan Dış Hatlar Terminali'nin ihale bedeli 306 milyon dolar. Proje, İş Bankası, Hypo-Vereinsbank, Bayındırbank ve Körfezban k'ı n finansman katkı !arıyla hayata geçti. Mimari projesi Yüksek Mimar Ebru Kantaşı tarafından yapılan Dış Hatlar Terminali'nin mimari uygulaması İngiliz GMW firması tarafından gerçekleştirildi. Proje, şanti yede 21 autocad programının aynı anda çalıştığı Türkiye'nin en büyük mimarlık ofisi tarafından geliştirildi. Dış Hatlar Terminali'yle birlikte Avrupa'nın tek alandaki en büyük otoparkı da hizmete açıldı. Toplam 7 bin 76 araçlık, 179 bin m2 alan üzerine kurulu otopark, terminal TESİSAT DERGİSİ SAYI 49 ---ıoCAK2000 27 ~ bi nasının hemen yanında bulunuyor. "Yap-İşlet-Devret" Modeli Dış Hatlar Terminali, yap -işlet-devret modeline göre inşa edildi. İ hale bedeli 306 milyon dolar olan yeni Dış Hatlar Terminali, 2004 yılına kadar TAV Konsorsiyumu tarafından işletildikten sonra Devlet Hava Meydanları İşletmesi'ne devredilecek. Dünyada tek bir bilgisayar merkeziyle yönetilen birkaç havaalanından birisi olma özelliğini taşıyan Dış Hatlar Terminali, Toplam Havai imanı Yönetim Sistemi sayesinde, firmaların yolculara daha hızlı hizmet verebilmesini ve olası hataların hızla giderilmesin i sağl ı yor. Kullanılan gelişmiş otomasyon sistemi, Hong Kong, Kuala Lumpur ve Londra havalanlarında kullanılıyor. Yaklaşık 1O milyon dolar maliyeti olan bu sisteme 1OO'den fazla alt sistem düşük maliyetle entegre edilebiliyor. Dış Hatlar Terminali, Yenibosna'ya kadar gelen hızlı tramvay hattıyla şehrin toplu ulaşım sistemine bağlanacak .
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=