Güncel çevrilmesiyle problemin giderildiğin i az önce arkadaşlardan öğrendim. Belki kanat inceliği hesapları kusursuz bir bronz döküme göre yapıldığı halde, tedarikçimizin bizi düşürdüğü durum, yani mukavemet problemi malzemenin paslanmaza çevrilmesi ile aşılmıştır. Bir de yenileme konusu gündeme geldi, kısa olarak ona da değinmek istiyorum. Bugün bir tröst olma yolunda olan adı geçen dış firma, neden sfero döküme karşı geliyor? İşte şikayetin içindeki bir başka cevap da bu. Bunun üzerinde durmak lazım, çünkü modelleri eski. Bizim modellerimiz daha yeni. Bizim modellerimiz sfero döküme göre yapıldığı için hafif ve gittikçe artan bir rekabet kabiliyetine kavuşuyor. Onlar modellerini yenileyemiyorlar. Belki de şunun için yapamıyorlar: Hindistan'claki, Çin'deki hantal eski modellerle üretip, size verdikleri pom paları maliyet nedeniyle pik döküm yapmak zorundalar. Bizim modellerimizin kalite ve randıman bakımından gösterdiği gelişmeyi maalesef ancak Mısır'da kanıtlayabildik. Ama kendi ülkemizde bu zihniyetle başa çıkmakta güçlük çekiyoruz. Kredi koşulları yüzünden, uluslararası ihalelere girmenin kendine has koşulları yüzünden kullanıcılara kendi büyük projelerimizde Türk mallarının fiyat, kalite ve servis üstünlüklerini tanı anlamıyla gösterme olanağı bulamadık. Elbette tek tük menfi durumlar her firmanın başına gelebilir. Bunun da doğruluğuna katılmamak mümkün değildir. Keneli koşulları altında değerlendirmek gerekir. Garanti sürelerinin uzatılması ile ilgili bir görüş öne sürülmüştü az önce. Mısır piyasasını bildiğim için bu beş on senelik garantilere de girebiliyorum. Evet katılıyorum, var böyle şeyler. Özellikle zirai işletmelerde, tabii belli bir bedeli göze alınanız gerekiyor. Daha pompanın satışında, uzun vadeli servisi de satın alıyorsunuz. İtirazı olabilecek arkadaşların pompalarına güvenmedikleri anlamı çıkarılmamalıdır. "Birçok kullanıcı büyük ihtiyaç duyduğu dönemlerde pompaların ikazlarını dikkate almamakta ve nasıl olsa garantili diye riske girmektedir. Şu anda sorunların yarısı, belki de daha çoğu işletmeden kaynaklanzyoı~ " İşletme koşullarının doğru tespıtı ve buradan gelecek maliyetlerin doğruya yakın tahminidir esas olan. Ben şahsen, böyle bir servisin içinde olmaya hazırım. Zaten üç yıl garantili haller var Türkiye'de. Bizim şu anda bu konuda bir endişemiz yok. Problemlerin çok azı kalite hatalarından kaynaklanmaktadır. Yalnız sorun ile karşılaşıldığında adaletli bir çözüm mercii olması gerekir. Özellikle birçok kullanıcı büyük ihtiyaç duyduğu dönemlerde pompaların ikazlarını dikkate almamakta ve nasıl olsa garantili diye riske girmektedir. Öylesine ki, çoğu zaman panolardaki ikazlar da by-pass edilmektedir. O durumlarda hasar öyle büyük olabilir ki, kimin kabahatli olduğunu bulmak dahi mümkün olmaz. Şu anda sorunların yarısı, belki ele daha çoğu işletmeden kaynaklanıyor. Hüseyin Aşureci/er (İSKİ): Bu konuya değinmek istiyorum. Herhangi bir rulman arızası oldu diyelim. Bu rulman sağlıklı bir rulmansa belirli bir süre çalışması lazım, bunun için montaj uygunluğu da olması lazım. Rulınanın geçtiği yatak uygun sıkılıkta geçmemişse rulman istenilen süre çalışmaz. Yani bu bence işletme hatası deği 1, i ınalat hatasıdır. Biz testle kabul ettiğimiz pompaların içini açınıyoruz, sizin im alatınıza ve stan d a rdınıza güveniyoruz. Birkaç gün veya hafta sonra arıza yaptığı zaman bunu işletme hatası olarak kabul edemeyiz, bu montaj hatasıdır. TESİSAT DERGİSİ SAYI 49 ....., OCAK2000 141 ~ Agenda Bununla; bizim işletme hatamızdan dolayı arıza olmuyor, demek istemiyorum. Çünkü pompa istasyonunun başında her zaman ben değilim mühendis olarak. Bunu bilen tecrübeli olan da var olmayan da. Pompa hava kapıyor, susuz çalışıyor veya fazla yükleme oluyor, zamanında farkedilip, müdahale edilmiyor. Ama pompayı söktüğümüzde işletme hatası mı, montaj hatası mı anlıyoruz. Örneğin; bir çark kırığı, bunun işletıneyle ne ilgisi olabilir? Cahil Özgür (POMSAD) Efendim i şlet-neden gelen çeşitli hatalar olabilir. Örneğin; yağlanması gereken bir yatağın zamanında yağlan maması. Bazı haller var ki, kesin karar verilebdir, işletme ile ilgili olmadığı orta~a çıkar. Sizin söylediğiniz çark kırılmasının işletmeden geldiğini kimse iddia etmedi, üzerine gidilecektir. Sedat Silahtaroğlu (f ürbosan) Ben öncelikle İSKİ'den gelip, bu toplantıya katılan arkadaşlara, POMSAD'a bnyle bir organizasyon için, diğer arkadaşlara da katıldıkları için teşekkür ederim. Açık ve son derecede şeffaf bir ortamda toplantı yapıp sorunlarımızı konuştuğumuz için mutluyum. Ayrıca İSKİ yönetimindeki d0ğişiıni ve Teknik İşler Müdürlüğü'nü ve ekibini de gayet iyi görüyorum. İleriye dönük bazı düzeltici önlemlerin şimdiden alınması fevkalade memnuniyet verici. Tabii bizim konuşacağımız konular daha ziyade geçmişe yöneliktir. Geçmişte yaptığımız eksiklik ve hataları biraz hatırlayarak, daha iyisini nasıl yaparız, onu konuşacağız. Efendim geçmişte bizim İSKİ'cle en büyük sıkıntılarımızdan bir tanesi ithal pompalar ile ilgili idi. Mustafa Bey de uzun uzun bahsetti. Biz Mercedes almak istiyoruz, dedi. Haklısınız, parası olan herkes Mercedes alabilir. Ama bu paralar bildiğiniz gibi insanlarımızın ödedikleri su paralarından oluşuyor. Türk insanın çok azı Mercedes'e binme lüksüne sahiptir. Hepimiz Mercedes isteriz, ama bunun
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=