,ııımmı Article POMPALARIN KAVITASYON PERFORMANSINI İYİLE�TİRMEK İÇİ)N ÖN ÇARK UYGULAMASI front W/Jee/ Application To lmprove T/Je {avitation Performance Offllmps PROF. OR. H. METE ŞEN-İ.T.Ü. 1970 yılında İ. T. Ü. Makina Fakültesi'nden mezun oldu. 19 75-1980 yılları arasında Belçika'da Von Karman Akışkanlar Dinamiği Enstitüsü'nde Araştırma Asistanı olarak çalıştı. 1980 yılında "Universite Libre de Bruxelles"den Doktor ünvanı aldı. 1979 yılında Pompa Araştırmaları Dalında "H. WORTHINCTON Avrupa Teknik Ödülü"nü kazandı. 12'si yabancı ülkelerde olmak üzere 25 yayını vardır. Uzmanlık alanları; pompalar, su türbinleri, türbo makinalar, enerji santralleri. Kavitasyon, olumsuz mekanik ve hidrolik etkilerinden dolayı pompaların emniyetli çalışma aralığını, emme yüksekliğini, dönme hızını, pompa boyutlarını ve dolayısıyla ekonomikliğini sınırlandıran bir etkendir. Gerekli Emmedeki Net Pozitif Yükünü (ENPYC) küçülterek kavitasyona karşı güvenliği sağlamak için, pompa ana çarkının önüne bir ''.önçark" konulması uygulaması; yüksek hızlı sıvı yakıt pompalarınd a( kazan besi pompalarında oldukça yaygındır. Onçark , kanat sıklık oranı 1 'den büyük eksene/ akışlı bir çark olup, pompanın ENPYG değerini önçarksız kullanıma göre %60 küçültmektedir. Because ofits mechanic and hydrolic effects, cavitation is a factor limiting the pumps' secure operation range, the chaevigithattioofnabbysorrepdtiuocni,ntghtehsepneeedt poofssiptiivnenicgh, asize and eventually the economic benefit. To prove the security against rge on necessary absorption, the application of placing a front wheel before the main pump wheel is common in hi-speed liquid fuel pumps and tank sustaining pumps. Front wheel, with axial flow, is the one ofwhich density of wings is more than 1 and that lessens the pumps' net positive charge on necessary absorption 60 percent. TESİSAT DERGİSİ SAYI 48 ---, ARALIK'99 1 60 � ö A
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=