Tesisat Dergisi 47. Sayı (Kasım 1999)

,ııem ~ ilanl arı incelemek ve inceleme sonucunda 16. madde hükümlerine aykı rı hareket edenleri cezalandırmak, söz konusu reklam ve i lanları durdurmak ve/veya ayn ı yöntemle düzeltmek hususlarında Bakanlık'a öneride bulunmakla görevli bir "Reklam Kurulu" kurulmuştur. Reklam Kurulu, ticari reklam ve ilanlarda uyulması gereken ilkeleri belirlemede; ülke koşullarının yanı sıra, reklamcılık a lanında evrensel kabul görmüş tanım ve kura lları da dikkate alır. Başkanlığı, Bakanın görevlendireceği ilgili Genel Müdür tarafı ndan yürütülen Reklam Kurulu; a) Bakanlıkça, yükseköğretim görmüş ve iktisat, maliye, hukuk ve işletmecilik dallarından birinde veya birkaçında en az 1 O yıllı k tecrübesi bulunan kişiler arasından görevlendirilecek bir üye, b) Adalet Bakanlığı 'nca bu Bakanlıkta idari görevlerde çalışan hakimler arasınd an görevlendirilecek bir üye, c) Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu'nca görevlendirilecek bir üye, d) Yükseköğretim Kurulu'nun reklamcılık alanında uzman Cıniversite öğretim elemanları arasından seçeceği bir üye, iliiiıiiiiiiiiıııııii~ Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Başkontrolörü Niyazi ÖZGÜR. veya seçim yoluyla doldurulur. . , Kurul en az ayda bir defa veya ihtiyiç duyulduğu zaman Başkanın çağrısı üzerine toplanır. Kurul, gerekli görülen hallerde sürekli ve geçici olarak görev yapmak üzere özel ihtisas komisyonları kurabilir. Kurulun bu komisyonlarda görev yapmasını uygun göreceği kamu personeli, ilgili kamu k u ru l uşla r ınca görevlendirilir. e) Türk Tabipleri Birliği Merkez Konseyi'nin gö revlendi receği bir üye, f) Türkiye Barolar Birliği'ni n görevlen d ireceği bir üye, "Sanayi mallarını imal ya da ithal eden firmalar, Kurul üyeleri ile özel ihtisas komisyonu üyelerinden kamu görevlisi olanlara verilecek huzur hakkı ile kamu görevlisi olmayan kurul üyelerine ödenecek huzur ücreti Bakan lıkça belirlenir. g) Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin görevlendireceği bir üye, h) Ankara, İstanbul ve İzmir Gazeteciler Cemiyetleri'nin kendi aralarında seçeceği bir üye, i) Reklamcılar derneklerinin veya varsa üst kuruluşlarının seçeceği bir üye, j ) Tüketici Konseyi'nin Konsey'e katılan tüketici örgütü temsilcileri arasından seçeceği bir üye, k) Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin görevlendireceği bir üye, 1) Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu'nun görevlendireceği bir üye, Bakanlık tarafından ilan edilen kullanım ömrü süresinde bakım, onarım ve servis hizmetlerini yürütecek istasyonlarını kurmak ve yeterli teknisyen kadrosu ile yedek parça stoku bulundurmak zorundalar. " Kurulun sekreterya hizmetleri Bakanlık tarafından yerine getirilir. Reklam Kurulu'nun görevleri, kuruluş, çal ışma usul ve esasları ile sekreterya hizmetlerinin ne suretle yerine getirileceği Bakanlık tarafından çıkarılacak bir yönetmelikle belirlenir." m) Türk Stan dartları Enstitüsü'nden bir üye, Tülay AYDIN'dan sonra konuşan Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Başkontrolörü Niyazi ÖZGÜR de, konunun teknik b oyu tl arın ı aktardı. ÖZGÜR, kamuoyunda yeteri kadar bilinmemekle beraber, faaliyette olan Tüketici Mahkemeleri'nin mecburi standardına aykırı olarak imal edilen malı n tüketicinin can ve mal güvenliği ile sağlığıyla doğrudan ilgisinin bu l unması durumunda ya da Sanayi Bakanlığı'nın başvurusu üzerine sa tış ı n ın engellenmesi için işyerinin kapatılmasına, ürünün müsaderesine ve gerektiğinde kullanım amacıyla tüketicilerin elinde bulunanların toplatılmasına karar verebileceği n i söyledi. Standartlara aykı rı ürünlerle ilgili n) Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan bir üye, o) Mühendis Odaları Birliği'nden bir üye, p) İşçi Konfederasyonlarından bir üye olmak üzere 17 üyeden oluşur. Kurul üyelerinin görev süreleri üç yıldır. Süresi bitenler yeniden görevlendirilebilir veya seçilebilir. Üyelikler herhangi bir sebeple boşaldığı takdirde boşalan yerler, üçüncü fıkra esasları dahilinde bir ay içinde görevlendirme TESİSAT DERGİSİ SAYI 47 ~ KASIM'99 114~

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=