Tesisat Dergisi 45. Sayı (Eylül 1999)

News ] -- - vaıııan~ Kuruluşunun •~s. Yılını Ku~ıuyor Vail/ant Celebrates 115. Year Of lts lnstitution ısıtma sektörünün önde gelen kuruluşlarından Vaillant 125. kuruluş yılını kutluyor. Kutlama etkinlikleri çerçevesinde 17 Eylül Cuma günü Çırağan Sarayı'nda bir basın toplantısı yapıldı. Toplantıda Vaillant GmbH Yönetim Kurulu Başkanı Dieter Johannsen-ROTH, sözlerine Türkiye'nin geçirdiği deprem felaketinden duyduğu büyük üzüntüyü dile getirerek başladı. ROTH, şimdiye kadar 11 0.000DM'ı geçen yardım miktarının önümüzdeki günlerde artacağını belirtti. Vaillant'ın, 1967 yılında ısıtma ve sıcak suyu aynı anda sağlayan Combi-Geyser'in patentine de sahip olduğunu belirten Johannsen-ROTH, 2000'li yıllara girerken Vaillant'ın bir başka ilke imza atarak, hem çalışması için gerekli enerjiyi kendi yaratan hem de ısıtma enerjisi ve sıcak su sağlayan 'Yakıt Hücre Teknolojisi'nin patentini aldığını söyleyerek; bu teknoloji ile üretilen cihazlar 2001 yılında piyasada denenmeye başlayacak ve 2003 yılında seri üretime geçilecek. Çevre dostu olan bu cihazların satışı ise 201 O yılında 100.000 adet olarak hedefleniyor" dedi. • ROTH, 100. kuruluş yılı olan 1974'den bu yana personel sayısı ve cihaz üretimini ikiye katladıklarına (5.600 çalışan, 1.45 milyon cihaz/yıl), aynı sürede ciroların ı 6 kat artırdıklarına dikkat çekti ve 100 yılda satılan cihaz adedine 25 yılda ulaştıklarını vurguladı. Türkiye'nin Vaillant ailesinin en genç üyesi olmasına rağmen, Almanya, İtalya, İngiltere, Avusturya ve Hollanda'dan sonra 60 milyon DM ciro ile 6. sırada olduğunu, aynı başarıyı kalite ve tüketici memnuniyetinde gösterdiğini belirten Vaillant Yönetim Kurulu Başkanı Johannsen-ROTH, Vaillant Türkiye'nin aldığı ödüllerle de bunu kanıtladığını vurguladı ve Vaillant Türkiye'yi bu başarılarından ötürü kutladı. Vaillant Türkiye Genel Müdürü Christoph GROSSER, 1992 yılında Türkiye'de faaliyete geçen Vaillant'ın bu ülkeye özgü bir gelişim gösterdiğini söyleyerek, gerek pazarlama gerekse servis ve üye sayısı 60.000'i aşan Tüketici Club uygulamasıyla tüketici memnuniyetine önem verdiklerini belirtti. Vaillant'ın faaliyette bulunduğu 17 ülke arasından, 1997'de "Vaillant Kalite Ödülü", 1998'de "Vaillant Tüketici Memnuniyeti Ödülü"nü aldıklarını belirten GROSSER, bu yıl ın Nisan ayında da Almanya'dan sonra 17 kardeş ülke arasında EFQM'e (Avrupa Kalite Yönetimi Federasyonu) üye olan ilk ülkenin Türkiye olduğunu söyledi. Sayıları 110'u bulan yetkili bayilerini, Türkiye'de doğal gaz altyapısının oluşmasıyla birlikte artırmayı planladıklarına değinen GROSSER, bugünlerde planladıkları 125. Yıl Kutlama Programlarını ülkenin uğradığı afet nedeniyle iptal ederek, bu fonu zarar gören bölgelere yardıma kaydırdıklarını ifade etti. Vail/ant, Servis Filosunu Genişletti Vail/ant yetkili servisi, yeni araçlarla filosunu büyüttü. Vaillant, 70 adet olan mobil Vaillant yetkili servisine, 46 adet Volkswagen Caddy araç daha ekleyerek, servis filosunu büyüttü. Böylelikle müşteri memnuniyetini artırmayı hedeflediklerini söyleyen Vaillant yetkilileri, müşteri odaklı hizmeti ilke edinmiş bir kuruluş olarak 1999 yılında servis bölümüne yaptıkları 1.700.000-DM yatırımla% 100 büyüme gösterdiklerini belirttiler. Vaillant bünyesinde bulunan tüm servis araçlarının; içi özel olarak dizayn edilmiş raf sistemi ile tüm ürün paleti ve ilgili yedek parçalarla, yürüyen bir servis istasyonu şeklinde hazırlandığı bildirildi. Ayrıca her servis elemanında cep telefonu, aracında ise araç kitinin bulunduğu, servis filosu kadar, teknik elemanların eğitimine de önem verildiği vurgulanarak, teknik ekibin Almanya Remscheid'dan gelen uzmanlar tarafından, 6 ayda bir, 90 günlük teknik ve psikolojik eğitimlere tabi tutuldukları anlatıldı. Vaillant servis elemanlarının, Alman uzmanlar tarafından, tüketiciye en iyi ve en doğru hizmeti verme konusunda eğitildiği ve eğitim sonunda, sistematik arıza bulma ve müşterideki davranış şekli ile ilgili sınavlardan geçirildiği bildirildi. Her iki sınavda da emniyeti ön planda tutan Vaillant, emniyet kuralları uygulanmadığında ise sınavda ne kadar başarılı olunursa olunsun, servis elemanını başarısız kabul ediyor.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=