arasındaki nakil araçlarıdır. Servis lsı Yükü il lil 'iii 'iii - - ·-----·, ------ ·-----· ------ ·-----■ ünite buz çözme işlemi esnasında soğutma yapamaz. Bu çözme sona erdiği zaman ise, ünite bu defa duvarlardan süzülen ısıya karşı koyacak ve bu ısıyı dışarıya atmaya çal ışacaktı r. Servis ısı yükü, kcal/h veya BTU/h cinsinden, servis esnasında kapı açılmaları dolayısıyla soğutma sistemine ilave olarak gelen ısı yüküdür. Servis yükünün kaynağı , sürücü- - nün kasa kapıların ı her PENGUEN 320 Servis ısı yükü tamamen engellenemeyeceği için minimuma indirmenin çarelerini aramalıyız. açıp kapaması sırasında, kasa içerisine doluşan havadır. TerSoğutma ünitesi. modinamiğin kanunu olarak, soğuk hava yere doğru inecek, sıcak hava ise yukarıya doğru yükselecektir. Bu da, kapı açılır açılmaz, soğuk havanın hemen aşağıya akması ve sıcak havanın da kasanın içinden boşalan soğuk havanın yerini alması demektir. Araç kasasına bu şekilde giren ısının miktarı aşağıdaki faktörlere bağlı olduğu için hesaplanması hemen hemen im kansızd ır. 1. Kapı ne kadar süre için açık kaldı? 2. Havanın bağıl nemi nedir? 3. Kapının büyüklüğü nedir? 4. Rüzgar, sıcak havanın daha kolay içeriye akmasını sağlayacak yönde midir? 5. Dış hava sıcaklığı nedir? 6. Kapılar açıldığında ünite "ça l ış ıyor" pozisyonunda mıdır? Bu şekilde kapının her açılışında, soğutulmuş olan kasam ızdan içeriye sıcak ve rutubetli hava girmektedir. Bu durumda soğutucu ünite, yeni giren havadaki ısıyı almak zorunda kaldığı gibi, duvarlardan içeriye giren ısıyı da almak durumundadır. Ünitenin, içeri yeni giren havadaki nemin evaporatör peteği üzerinde donması dolayısıyla, bu buzdan kurtulmak için muhtemelen buz çözme (defrost) işlemine ihtiyacı olacaktır. Bir soğutucu 1. Büyük kapılar: Büyük kapılar bazen i htiyaçtır, fakat çoğu zaman ölçü biraz fazla kaçırılmaktadır. Kapı ebatlarını mümkün olduğu kadar küçük tutmak daha akıllıcadır. 2. Yüksek dış sıcaklık ve rutubetli hava: Hava konusunda yapılabilecek bir şey yoktur, fakat 3. madde bu hususta bize yardımcı olabilir. 3. Perdesiz kapılar: Kapı perdeleri, servis ısı yükünün azaltılmasında çok kullanışlı olabilirler. Uygun şekilde hazırlanmış kapı perdeleri o/oSO'ye varan ölçülerde servis ısı yükünü azaltmayı sağlayabilirler. Bu ifadeden, "kapasite probleminin çözümü perdelerdir" anlamı çıkarılmamalıdır. Per-deler, soğutma kapasitesini arttırıcı ya da duvar izolas-yonu nun yardımcısı elemanlar deği ldirler. 4. Uzun süreli kapı açılmaları: Sürücü teslimatlar sırasında kapıların açık kalma süresini sınırlı tutmak için gereken bütün çabayı göstermelidir. 5. Kapılar açıldığında, ünite: Evaporatör fanının, kapılar açıkken havayı üflemeye devam etmesi, soğuk havanın kasa dışına çıkmasını hızla ndıracak ve sıcak havanın içeriye daha çabuk girmesini sağlayacaktı r. Böyle durumlarda yapılacak en ___________ _ _____ TESİSATDERGİSİ SAYl45_ _ __________ _ _ ___ ~ ffiÜL'99
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=