• Tersine rotasyon • Motorun aşırı ısınmaya karşı korunması • Seçmeli alçak/yüksek voltaj koruması. Fazı tersine çevirme: Bu koruma, ünitenin her başlangıcında 0.7 saniye içinde aktif etki ile üretilir. Faz dengesizl iği: Kabul edilebilir voltaj dengesizliği maksimum %2 oranındadır. TRANE UCP2, bunu fazlar arasında ortalama akım aracılığıyla kontrol eder. o/o1 2'ye kadar çıkan akım dengesizliğine karşı bir hareket uygulanmaz. Kompresörün LRA değerinde %1 2-25 arasında herhangi bir şey yapılmaz. o/o25'in üzerine çıkıldığında ve 1 5 saniye sonrasında ünite durdurulur ve manuel olarak kapatılıp açılması gerekir. %2 değerinin voltajın üzerinde olduğundan ve kontrol edilen %25 değerinin akım yüzünden olduğundan emin olun. Faz kaybı: Eğer LRA'nın 1 ile 3 saniyeleri arasında fazlardan biri üzerinde ölçülen akım %1 O'un altında ise, ünite durdurulur ve tekrar manuel olarak kapatılıp açılması gerekir. Kompresörün yüksek akım i l e başl atıl ması ve çalıştırılması: yukarıda belirtilen tabloda, voltajdaki değişimin ve düşük voltajdaki artışın nasıl başlangıç ve çalıştırma akımlarını etkilediğini gördük. Vakitsiz bir hataya karşı koruma sağlamak için anahtar olan doğru derecede koruma sağlamaktır. Havalandırmanın tasarlanan limitlerden 1O derece Cfazla olması bile motorun ömrünün aşağı yukarı yüzde 50 oranında azalmasına yol açacaktır. Alçak/ yüksek voltaj koruması: Bu cihaz seçmeli olarak kullanılabilir, önceden de gördüğümüz gibi elektrik enerjisinin teslimatı belirli standartlara uygun yapılmalıdır. Ne var ki her yerleşimde bu geçerli olamayacağı için, Trane UCP2 kontrol modülü ile tamamlayıcı bir koruma sağlanabilir. Maksimum kontrol mantığı bu modül içine entegre edilmiştir ve seçmeli kısım ise bir ya da üç tamamlayıcı transformatörün eklenmesini ilgilendirir. Voltaj sürekli olarak kontrol edilir ve başlangıç zamanında varyasyon +/- %1 2 oranına çıkarsa, ünite durdurulur ve aralık, normal operasyon sırasında 1 ile 5 dakikalık süre boyunca +/- %1 3 oranıne' çıkartılır. Voltaj +/- %1 O aralığına geri döndüğünde ise ünitenin tekrar çalışmasına izin verilir. 7) Motor Hata Analizi: Bir motor hatasıyla karşılaşıldığında güçlü bir bakım yapılmasına tavsiye ederiz. Bu tür hataları düşük voltaj problemine vermek sıkça rastlanan bir durumdur. Ama havageçirmez ya da yarı-hava geçiren kompresörlere verilen zararın başka birçok sebebi de bulunmaktadır. Genellikle hatalı motor üzerinde iyi bir gözlem yapıldığında hatanın sebebi belirlenebilecektir. Düşük voltaj koşullarıyla ortaya çıkan tipik hasarlar sonucunda motor tamamıyla yanabilir. • Trane UCP 2 kontrol modülü Çeviri: Burcu ÇEKMECE __________ _______ _ TESİSAT DERGİSİ SAYl 43 ___ _________ _____ _ �- l 7' .:.MMUZ'99 L ...... d -
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=