Tesisat Dergisi 41. Sayı (Mayıs 1999)

Proje belli bir aşamaya geldiği zaman önce TAV- Tepe/AkfenNie grubuna, sonra DHMİ'ye ve elemanlarına birer brifing verdik. Teklif isteme aşamasında müteahhit firmalara iki defa brifing verdik. Tüm projelerimizi açtık ve tenkitlere açık olarak duvarlara astık. Sonunda tekliner geldi ve müteahhiL seçimi yapıldı. Ondan sonra projenin kuyruklu yı ld ızları diyelim, devam ediyor. Artık uygulamayla proje iç içe girdi. Bir noktada tasarını saAıası hizmetleri bitti. Ondan sonra uygulama başladığı için -ıo çeşit meseleden hangisi, onu günlerce tartışıyorsu nuz. Muhittin TEKMAN: Bunu bir tarihsel sürece oturtursak, ne zaman başladı? O noktaya, müteahhitlere verme Bu binaya "iskele binası" eleniyor. Doğu - Batı iskelesi, buna tamamen elik Kuzey-Güney iskelesi elediğimiz bir iskele binası daha var. Bu iskele binalarına bağlı yolcu köprüleri var, uçaklar bunlara yanaşıyor. Şu anda proje; küçük veya büyük 18 tane uçak yanaşabilecek şekilde yapılmış. Bina üç kattan müteşekkil. En alt kat servis katı, burada teknik hacimler var. Kazan dairesi, soğutma makinaları dairesi, havalandırma klima daireleri, depolar, bagaj ayırma mahalleri gibi ve ortada t ır,otobüs sirkülasyonu için büyük bir geçit var. Bunun üzeri yolcu geliş katı. Onun üzerinde yolcu gidiş katı. noktasına hangi tarihte gelindi? Ersin GÜRDAL: Ben size şöyle söyleyeyim. İlk aldığımızdan sonra, yuvarlak hesapla ·ı sene tasarını hizmetleri sürdü. "Bir büyük ana terminal binası va,~ Bunun apron tarafindaki cephesi, yani Yolcu gidiş katının üstünde, ortada bant şeklinde iki tarafü gidiş katına hitap eden havalandırma, klima santrallerini içine alan, santral mahalleri var. Yani gidiş katına hitap eden teknik hacimler çatı kauncla, bir de iskele binalarının üzerinde ele küçük küçük klima havalandırma santral daireleri var. Teras katında genellikle gidiş katlarına hitap etmek üzere ve servis katında ela geliş katına ve servis katındaki hacimlere hitap etmek üzere makina dairelerimiz var. Seıvis katı elediğimiz, bodrum veya zemin kattır. Muhittin TEKMAN: Hangi müteahhit/ere ihale edildi? Ersin GÜRDAL: Bütün mekanik Lesisat işlerini kazan dairesi hariç, Apsis ve Ekin aldı. Kazan dairesini ele anahtar teslim, paket olarak Akın lsı aldı. Muhittin TEKMAN: Bu projenin ihtiyaçları için; belirli kapasite değerleri mi, yoksa bu kapasite değerlerine uygun cihazların markaları da mı isteniyor? Ersin GÜRDAL: Kapasite ele belirtnıişizclir, marka ela. Ama şu veya bu diye Lek marka değil, çok marka belirtnıişizclir. Tek marka belirtmeyiz veya hiç yazmayız. Ancak çok önemli bir özelliği olan bir cihaz varsa o zaman ismini yazarız, ama yanına bu veya muadili diye ele yazarız. güney cephesi, batı istikametinde uzuyor Bu binaya "iskele binası" deniyo,~ Doğu-Batı iskelesi, buna tamamen dik Kuzey-Güney iskelesi dediğimiz bir iskele binası daha va,~ Bu iskele binalarına bağlı yolcu köprüleri vaı; uçaklar bunlara yanaşıyo,~ Şu anda proje; küçük veya büyük 18 tane uçak yanaşabilecek şekilde yapılmış. " Burada toplam 170-·ı 80 bin metrekare kacl.:ır kapalı inşaat alanı var. Bir ele buna bağlı bir otoparkımız var. Yanları açık, üstü kapalı katlı otopark. 180 bin metrekare kadar da belki biraz daha fazla kapalı otopark sahamız var. Bütün mahaller klimatize ediliyor. Yani kı~ şartlarında ısıtılıyor, yaz şartlarında ela soğutuluyor. Burada küçük, büyük nıuhLelif bölümler var. Mesela gidiş holünde dıeck in çok büyük bir holdür. Gümrük nıuafıyelinde; dükkanların bulunduğu yerler küçümsenmeyecek büyüklükle. Onun önt.incle yolcu Muhittin TEKMAN: Şu anda seçilmiş birtakım malzeme ve cihazlar var mı? Örneğin; burada şu marka, şu tipte bir cihaz kullanılacak, şeklinde belirlenmiş birtakım /iste/eriniz var mı? bekleme mahalleri ayrı ayrı değil, yekpare gidiyor. Geliş katında ela bagaj alma, yolcu karşılama gibi yine büyük mahaller var. Buralara bir Lek hava santrali ile hitap eLmek imkansız. Çok hava santrali ile aynı büyük mahallere hitap ediyoruz. Aırn mesela konferans salonu gibi yerler var. Buralarda dahi birkaç santral kullannıaktayız. Bağımsız bölümler için ayn santral kullanıyoruz. Yolcu beklenıe mahalleri için ele ayrı ayn santraller kullanıyoruz. Ersin GÜRDAL: Satın almaya başlayalı çok olmadı. Kazanları TAVTepe/Akfen;Vie grL1buna bağlı Akın lsı isimli şirket imal ediyor. Yani kendi fabrikalarında imal ediyorlar. Soğulma gruplarını ise Trane'clen a lıyorlar, diye biliyorum. Diğer markalar heııt.iz belli değil. Ama yakın zamanda sırayla belirlenecek. O aşamaya gelindi. Muhittin TEKMAN: Projenin teknik bilgileri hakkında detay verebilir misiniz? Ersin GÜRDAL: Bir büyük ana terminal binası var. Bunun apron tarafındaki cephesi, yani güney cephesi, batı istikametinde uzuyor. Binanın klimatize edilmesi, bizim görevlerimizden biri. Sıhhi tesisat da yine görevlerimizden biri. Fakat çok mühim bir şey yangın söndürme, yangından korunma ve duman kontrol. Son yıllarda yangın konusundaki görüşlerde yeni bir değişiklik oldu. Alevli yangını söndürmekten önce insanları duman içinde bırakmayıp, mahalleri dumandan koruyarak insanlara kaçma imkanı vermek hakinı oldu ve projelerde dumanı en kısa şekilde dışarı tahliye etmek için bir duman tahliye projesi yapıyoruz. Ayrı zonlar oluşturuluyor. Bir yerele ---- - - ------- -------TESİSAT DERGİSİ SAYI41 _ _ _ _____ ___________ ~ MAYIS'99

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=