ınterview Gürdal Mühendislik Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Gürdal: 11ATATÜRK HAVALİMANI YENİ DIŞ HATLAR TERMİNALİ VE ÇOK KATLI OTOPARK BİNASI AÇILIŞI İÇİN 1 OCAK 2000 HEDEFLENİYOR11 Chairman of Gürdal Mühendislik, Ersin Gürdal: "Our Target is }anuary 1, 2000 for Atatürk Airport New Foreign Lines Terminal and Multi-Storey Parking Lot Building Openning" ersin GÜRDAL (Gürdal Mühendislik) Atatürk Hava/iınanı Yeni Dış Hatlar Terminali ve Çok Katlı OtoparkBinası Projesi 'nin Mekanik Tesisat işlerini Üstlenen Giirda!Miihendislik Yönetim Kurulu Başkanı Ersin GÜRDAL, projenin tüm aşamalarım anlattı. TelmikKoordinatörüınüz Muhittin TEKMAN'ın Ersin GÜRDAL ile 5 Mart 1999 tarihinde gerçekleştirdiği bıı söyleşiyiyayınlıyoruz. Ersin GÜRDAL Gürdal Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri A.Ş.- Yönetim Kurulu Başkanı 1936 yılında Zonguldak'ta doğdu. İ.T.Ü. Makina Fakültesi mezunudur. Askerlik hizmetini İstanbul Deniz İnşaat Kumandanlığı'nda Kontrol Mühendisi olarak yaptı. Almanya'da çeşitli firmalarda ısıtma ve klima mühendisi olarak çalıştı. 1972 yılında Gürdal Planlamayı kurdu. 1983 yılından bu yana da Gürdal Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri A.Ş. 'nde Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapmaktadır. Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği (TMMMB) ve Avrupa Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği (FIDIO üyesi ve Türk Tesisat Mühendisleri Derneği (ITMD) kurucu üyesidir. Evli ve iki çocuk babasıdır. Muhittin TEKMAN: Yeşilköy Hava/imanı 1983 yılında işletmeye açıldı. Projenin başlaması ve tamamlanmasından, yeni projenin yapımına karar verilmesine kadar geçen süreç içindeki pek çok aşamayı siz bizzat yaşadınız. Bu süreci kısaca anlatabilir misiniz? Muhittin TEKMAN: Bu terminalden çok daha büyük olanının projesini de yine siz gerçekleştiriyorsunuz. Bu yeni dış hatlar terminali ve katlı otoparkı ile ilgili proje hakkında bize bilgi verebilir misiniz? Ersin GÜRDAL: Eski proje 4 kere tekrarlayacak ve her biri 5 milyon yolcu kapasitesinde olmak üzere toplam 20 milyon yolcu kapasitesinde olacaktı. Fakat bu program yürümedi ve herhalde yolcu kapasitesi çok arttığı için böyle büyük bir projeye karar verdiler. Tabii aradan yıllar geçince teknolojiler ve görüşler de değişiyor. Şimdi mevcut dış hatlar terminaliyle iç hatlar terminali arasındaki sahaya en uygun gördükleri bir proje yarışmayı kazandı. Biz bu projenin tüm mekanik tesisatlarının projelerini yapıyoruz ve müşavirliğini yürütüyoruz. Ersin GÜRDAL: Şimdiki mevcut dış hatlar terminali 7 Ekim 1983'de işletmeye açıldı. Fakat bunun bir uygulama ve proje eweliyatı var. Projenin tasarımını rahmetli Yüksek Mimar Dr.Hayati TABANLIOĞLU yapmıştı. Gelişim projesini tesisat projeleriyle birlikte Ankara'da BİMKAL firması, Hollanda Havalimanı (NACO- NetherlandsAirport Consultants) uzmanlarıyla birlikte yüklenmişlerdi. Biz de Gürdal Mühendislik olarak o gruba bütün mekanik tesisat projelerini tanzim etmiştik. Proje 1,5 sene, yapımı ise 5-6 sene kadar sürdü. Muhittin TEKMAN: Yapımı kim üstlenmişti? Ersin GÜRDAL: Kaba inşaatı İstanbul İmar Ltd. Şti. üzerinden Enka İnşaat, tesisat dahil ince inşaatı da Arı İnşaat ve Alarko konsorsiyumu üstlenmişti. Muhittin TEKMAN: Bir mimari proje yarışması vardı ve Mimar Ebru KANT.AŞ/' nın projesi bu yarışmayı kazandı. Olayın size geliş aşaması nasıl gerçekleşti? Ersin GÜRDAL: Ben buranın eski proje mühendisi olduğum için, _____ _ _ _ _ ___________ TESİSATDERGİSİ SAY! 41 _________________ _ _ -:-ı MAYIS'99
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=