Tesisat Dergisi 41. Sayı (Mayıs 1999)

"Türk Yapı :id,ı,ınınlin /Jiinii, Bugünü, Yarını" konulu .ı ı, ı/.. olurum; sekıüriin ileri gelenlerini /Jır.ır.ıy.ı fjl'lırcli. kadar üretmek, kredi şa rtların ın uygun olduğu dönenıde nıCışterilere aktarılan satış fonlanıalarını, piyasadaki alacaklarını azaltnıak, nıünıkün olduğunca az para kullanılnıasını tenıin edecek yöntemleri uygulamak, satış vadelerini kısmak firmaların sektörde stabilitesini artıra ca ktı r. "Son iki yıl içerisinde yurdumuzda en çok yatırım Avrupalı kuruluşlar tarcifından, ısıtma ve soğutma sektörüne yapılmıştır. " pazarlama yatırımları daha sonra Türk ısı firnıalarıyla yapılan ortaklıklar şekline dönüşerek sınai nitelik kazannııştı r. Bu olay bile tek bcışına Türk İnşaat Malzemeleri Sektörü'nün gelişme yolunda olduğunu ve yarınının bugCınünclen daha iyi olacağının göstergesidir. Ancak, insana ve teknolojiye bu clönenıde yapılan yatırımlar kriz sonrası dönemde firnıa ların hızl ı bir ivme ile yükselmesini sağl ayacağı için kesinlikle kısıntıya uğratılnıanıalıclır. İleri inıalat teknikleri kullanan, teknolojisini yenileyen firmalar hem ihracat o lanakla rın ı artırmakta, henı ele iç piyasada k o nunı l a rını sağlanılaştı rnıaktad ı rla r. Maliyetlerini iyi analiz eden ve kontrol altında tutan firnıalar krizden daha az etkilenecekİç talepteki yetersizlik nedeniyle dışa açılmak isteyen inşaat malzemeleri Lireticilerimiz bugünlerde bir sorunla karşılaşnıaktadırla ı·. Bu, bugLine kadar iç talebin cazibesinden kafasını dışarı çıkartamayan l arı n, bugün dışarıda tanınmamış olmalarının sıkıntıs ı dır. Çareyi ele markası, kurum imajı ve pazarı kuvvetli olan yaba n cıl a rla evlenmekte bulnıuşlarclır. Mallarının tamamını geliştiremeyenlerin kaybolup gitmeleri yerine, işin tCııııünü geliştirip malın yarısına sahip olmaları ela akılcı bir yoldur. lerdir. Alını ve satını şartları arasındaki dengeyi korunıak ela finansnıan nıaliyetlerinin artlığı ortamlarda önemli bir kontrol nı eka ni z nı ası clır. Reklam ve tanıtını faaliyetlerini kısmamak, müşterile re olan yatı rımlar ı na devanı etmek, firmaların uzun vadede krizden kazcınçlı "Türk inşaat Malzemeleri Sektörü 'nün satış kan.alların.da da Yalnız, TCırk Tesisat Malzeııı e leri Sektörü ele içerisinde olnıak üzere Türk İnşaat Malzenıeleri Sektörü'nün satış kanallarında ela kendisine bir çeki düzen vernıesi gereknıektedir. Serbest ekonomik düzen içerisinde tahdit edilnıesi nıünıkün olnıaycın satış noktaları sayıs ının ve bu kendisine bir çeki düzen vermesi gerekmektedü: " çıkmasını sağlayacaktır. Türk Yapı Malzemeleri Sektörü içerisindeki Tesisat Sektörü gelişmekte olan çok dinamik bir sektördür. Ülkemizin doğal gaz gibi modern yakıtlarla yeni yeni ta n ışt ığı bugünlerde tesisat sektörümüz bLiyüıııeye muhtaçtır. Bir taraftan yurdumuza yılda 1O milyar metreküp doğal gaz girerken, 2000'li yı lların başları nda 40 milyar metreküplere vcıran miktar artışları ile karşılaşırken, diğer taraftan yeni ısıtıııa ve soğutma yöntemleri ve modern ısıtma ve soğutmJ cihazları ile tan ışnıa ktayız. Dikkat ederseniz son iki yıl içerisinde yurdunıuzcla en çok yatırını Avrupalı kuruluşlar tarafından, ısıtnıa ve soğutma sektörüne yap ılnııştır. Önce paza ı·dan pay cılnıak için yapılan noktalarda uygulanan doğru olnıayan bazı alışkanlıkların değişmesi gerekir. Yurclu nıuzclaki üreticilerin Avrupa'daki rakip ürünleri inceledikleri gibi Avrupa'claki inşaat malzemeleri clağıtını ve satış kanallarını ela incel eııı esi ve doğru olan çözünıe yakınlaşnıaları bu kanala bir disiplin getirecektir. Bugün işine kaynak ayırnıayan, risk Laşınıayan, sattığı ürCınCı iyi Lanınıayan, pazcır geliştirnıeyen, hatta sattığı nıalla tanışmayan, ycıni katına değer yaratnıayan aracıl-arın dağıtım ve satış sistenıine girmelerine izin veri l me nıe licli r. Maalesef böyle satı cı la r bugünlerde çoğalnıaktaclır. M aliyetlerini düşürerek, piyasada kalnıaya çalışan yapı nıalzenıeleri üreticileri yakın bir gelecekte ver inı l ili ği sadece üretinıde değil, işin bCıtününde aranıa l ıcl ırl a r. Türk inşaat nıalzenıeleı·i sektörüne, böyle bir gelecek beklenıe ktecli r. --- - - ----- ----- - - - - --TESİSAT DERGİSİ SAYI41 _ _ _ ______ _ _ _ ___ _ _ ___ .~• :ı· MAYIS'99 C 66 L _;

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=