33 TESİSAT • 03 / 2025 ISKAV, TESISAT TEKNOLOJISI ve İKLIMLENDIRME ÖĞRENCILERINE FABRIKA GEZILERI DÜZENLEDI HOCAM BIRAZ KENDINIZDEN BAHSEDER MISINIZ? Muhammet Ali Yılmaz: “Fırat Üniversitesi Enerji Sistemleri Mühendisliği bölümünden mezun oldum ve yine aynı üniversitede pedagojik formasyon eğitimimi tamamlayarak öğretmenlik yolculuğuma adım attım. Mesleki gelişimime katkı sağlamak adına Anadolu Üniversitesi Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yaparak akademik bilgi birikimimi derinleştirdim. 2022 Şubat ayında, alanımda derece yaparak Ayhan Arı Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde görevime başladım. Üç yıldır Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme öğretmeni olarak gençlerle birlikte öğrenmeye, üretmeye ve gelişmeye devam ediyorum. Aynı zamanda Soğutma ve İklimlendirme Atölye Şefi olarak uygulamalı eğitim süreçlerini yönetiyor, öğrencilerimin sektöre en iyi şekilde hazırlanmasına katkı sağlamaya çalışıyorum. Mesleki eğitimin sadece teorik bilgiyle sınırlı kalmaması gerektiğine inanıyorum. Bu nedenle öğrencilerimin sektörü yakından tanıyabilmesi için teknik geziler, uygulamalı dersler ve sektörle iş birlikleri düzenlemeye önem veriyorum. ISKAV, TTMD, İSKİD ve SOSİAD ile yürüttüğümüz çalışmalar sayesinde öğrencilerimizi sektörün önde gelen isimleriyle buluşturarak mesleklerine dair vizyon kazanmalarını sağlıyoruz. Mesleki eğitimin gücüne inanıyor ve bu yolda gençlerle birlikte yürümekten büyük bir zevk alıyorum.” HOCAM BIR ÖN DEĞERLENDIRMENIZI ALABILIR MIYIZ? Muhammet Ali Yılmaz: Ayhan Arı Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olarak, Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme bölümü öğrencilerimiz için düzenlenen teknik geziler son derece faydalı oldu. Geziler sırasında öğrencilerimiz, teorik bilgilerinin sahada nasıl uygulandığını görme şansı yakaladı ve sektörle ilgili yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi oldular. Ayrıca, sektör temsilcileriyle tanışarak kariyer planlamaları için değerli geri bildirimler aldılar. İSKAV’ın firmalarla bağlantı kurmamızdaki desteği ise bu sürecin başarıya ulaşmasında büyük rol oynadı. Bu tür gezilerin öğrencilerimizin motivasyonunu ve sektöre olan ilgilerini artırdığına inanıyoruz. BU TÜR GEZILERIN ÖĞRENCILER IÇIN SAĞLADIĞI EN BÜYÜK FAYDALAR NELERDIR? Muhammet Ali Yılmaz: Bu tür geziler, öğrencilerin teorik bilgilerini pratikle birleştirerek sahadaki uygulamaları birebir görmelerine olanak sağladı. Sektördeki yeni teknolojilerle tanışan öğrenciler, aynı zamanda fabrikalarda çalışan uzmanlarla iletişim kurarak mesleklerine dair merak ettikleri sorulara yanıt buldular. Bu AYHAN ARI BORSA İSTANBUL MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI & ATÖLYE ŞEFI MUHAMMET ALI YILMAZ’IN YÖNETIMINDE ÖĞRENCILER, DERSTE GÖRDÜKLERI TEORIK BILGILERI ZIYARET ETTIKLERI FABRIKALARDA YERINDE ÖĞRENME FIRSATI YAKALADI. GEZILERDE ÖĞRENCILERE LIDERLIK EDEN MUHAMMET ALI YILMAZ, KENDISI HAKKINDA VE ISKAV’IN, İSTANBUL KÜÇÜKÇEKMECE AYHAN ARI BORSA İSTANBUL MESLEKI VE TEKNIK MESLEK LISESI’NDE TESISAT TEKNOLOJISI VE İKLIMLENDIRME BÖLÜMÜ ÖĞRENCILERI IÇIN GERÇEKLEŞTIRDIĞI FABRIKA TEKNIK GEZILERI KONUSUNDAKI SORULARIMIZI YANITLADI. ÖZEL HABER
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=