56 TESİSAT • 01 / 2025 SÖZLEŞMELERDE YAPAY ZEKANIN YÜKSELIŞI Ticaretin deneyimlediği COVID patlamasıyla, ticarete akın eden yatırım parası dalgası bizi normalde olmadığımız bir konuma getirdi: teknolojik gelişmelerin ön saflarında. Ticarette, giderek daha fazla AI aracı ve kullanım örneği görüyoruz. İş yapma şeklimizi değiştiriyor, işleri daha hızlı ve daha akıllı hale getiriyor. Örneğin, AI randevuları planlayabilir, müşteri sorularını yanıtlayabilir ve hatta teknisyenlerin sorunları teşhis etmesine yardımcı olabilir. AI ayrıca teknisyeninizin evde satış süreci ve performansı hakkında gerçek zamanlı geri bildirim sağlayabilir veya müşteri hizmetleri temsilcinizin çağrılarını özetleyebilir ve dakikalar içinde yerinde koçluk sağlayabilir. MÜŞTERI HIZMETLERINDE YAPAY ZEKA: OYUNUN KURALLARINI DEĞIŞTIREN BIR ŞEY. Yapay zeka müşteri hizmetlerini de dönüştürüyor. Müşteri hizmetleri, müşterinizin müşterinizle olan tüm yolculuğu için kullanılan geniş bir terimdir; yani ofisiniz ve saha çalışanlarınız bir rol oynar ve çeşitli kullanım durumları için özel araçlar vardır. Örneğin Avoca AI, bir insan sesinden neredeyse ayırt edilemeyen AI ses teknolojisini kullanarak hafta sonu ve mesai saatleri dışında gelen aramalarınızı yanıtlayabilir. Ayrıca web sohbetlerini ve kısa mesajları da yanıtlayabilirler. Sera™, teknisyenin beceri setine, konumuna ve günün geri kalanı için programına göre en iyi teknisyeni göndermek için yapay zekayı kullanır; bu da ekibinizin daha akıllı çalışmasını, mevcut müşterinin ihtiyaçlarına odaklanarak daha fazla zaman geçirmesini ve en yüksek öncelikli işleri önce daha karlı bir şekilde planlamasını sağlar. Başka bir örnek ise Rilla'dır. Rilla, teknisyeninizin akıllı telefonunu kullanarak teknisyeniniz ve ev sahipleri arasındaki ev içi konuşmaları kaydeder ve esasen yolcu taşımanın yerini alarak Servis Yöneticinizin zamanından tasarruf sağlar; böylece her servis çağrısından hemen sonra büyük bir teknisyen ekibine hızlı bir şekilde koçluk yapabilirler. PAZARLAMA YAPAY ZEKA ILE DAHA AKILLI HALE GELIYOR Yapay zeka yalnızca müşteri hizmetleri departmanınızı düzeltmekle kalmıyor; aynı zamanda haberi yaymaya da yardımcı oluyor. Sosyal medya gönderileri oluşturabilir, blog makaleleri yazabilir ve hatta e-posta kampanyaları tasarlayabilir. Şu anda herhangi bir araç önerimiz olmasa da, önerdiklerimiz şunlardır. 1. ChatGPT'nin ücretli sürümünü kullandığınızdan emin olun. 2. ChatGPT'nin belleğine mümkün olduğunca çok bilgi yükleyin. Bunlar marka bilgileri, temel değerler, bir işletme olarak geçmişiniz, ekibiniz, sizi ve işletmenizi benzersiz kılan şeyler ve daha fazlası olabilir. 3. Bu bilgileri bir kez yüklediğinizde, ChatGPT ile elde ettiğiniz tüm çıktılar iyileşecektir. Bu bilgileri yükleyerek, isterseniz kendi AI beyninizi eğitiyorsunuz. 4. Artık bir e-posta yazmasını veya bir sosyal medya gönderisi oluşturmasını istediğinizde, içerik markanız ve kimliğinizle uyumlu olacak ve bu bilgileri her seferinde eklemenize gerek kalmayacak. YAPAY ZEKA VE MAKINE ÖĞRENMESI ARASINDAKI FARKLAR NELERDIR? Öncelikle bazı karışıklıkları giderelim. Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi dondurma ve çikolata şurubu gibidir. Yapay Zeka, makinelerin akıllı olması, robotların düşünmesi ve öğrenmesi gibi geniş bir kavramdır. Yapay Zeka'yı her türlü kitapla (bilgi ve yetenek) dolu geniş bir kütüphane olarak düşünün. Bu kütüphanede Makine Öğrenmesi'ne ayrılmış özel bir bölüm vardır. Bu bölüm, okuyucuların o anda ilgi duyduğu şeylere göre sürekli olarak kendilerini güncelleyen bir kitap grubu gibidir. Tüm kütüphane (AI) geniş bir bilgi ve uygulama yelpazesi sunarken, kendini güncelleyen kitaplar (Makine Öğrenmesi) yeni verilerden öğrenme ve zaman içinde gelişme konusunda uzmanlaşmıştır. Tıpkı bir kütüphanenin sadece kendini güncelleyen kitaplardan ibaret olmaması gibi, yapay zeka da sadece makine öğrenmesinden çok daha fazlasını kapsar; ancak bu kitaplar bütünün önemli ve dinamik bir parçasıdır. Bugün gördüğünüz ChatGPT gibi yapay zeka teknolojisi, insanların yıllar boyunca içerik, kitaplar ve diğer kaynaklar aracılığıyla sağladığı milyonlarca veri noktası tarafından eğitilmiştir. Mevcut teknolojinin çoğu bu içerikten öğrenebilir ve soruları yanıtlayabilir veya bir insanın araştırma, geliştirme ve bir çözüm yazma veya bulmasının alacağı sürenin çok daha kısa bir kısmında görevleri gerçekleştirmenize yardımcı olabilir, çünkü bunlar süper bilgisayarlar tarafından işlenir ve görevlerin tamamlanması sadece birkaç saniye sürer. ÇEVİRİ MAKALE
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=