Tesisat Dergisi 349. Sayı (Ocak 2025)

34 TESİSAT • 01 / 2025 PUSULA ÇALIŞAN BAĞLILIĞI ŞİRKETLER İÇİN NEDEN ÖNEMLİDİR? LEVENT TAŞKIN YÖNETİM DANIŞMANI ÇALIŞAN BAĞLILIĞI NEDIR? Çalışan bağlılığı, çalışanların çalıştığı şirkete karşı sahip olduğu adanmışlık seviyesidir. Bağlı çalı- şan o şirketle devamlılık üzerine bir bağ oluşturmuştur ve kendisini şirkete adamıştır. Nitelikli çalışanlarınızı bağlı hale getirdiğinizde hem nitelikli iş gücünüzü elde tutabilirsiniz, hem de personel devir hızınızı düşük hale getirirsiniz. ÇALIŞAN MEMNUNIYETI NEDIR? Çalışan memnuniyeti kavramı, çalışan bağlılığından farklıdır. Çalışanın şirketteki tüm olanaklardan, çalışma ortamından, kariyer fırsatından ve yönetim şeklinden çalışırken duyduğu memnuniyetin ifadesidir. Çalışan memnuniyetinin yüksek olması, beraberinde çalışan bağlılığını da getirmektedir. Kişiler çalışmaktan memnun oldukları kurumlardan ayrılmak istemezler ve bir aidiyet duygusu oluştururlar. Bu tür şirketlerde çalışanların motivasyonu ve verimliliği üst düzeydedir. ÇALIŞAN BAĞLILIĞININ İŞ PERFORMANSINA KATKISI NEDIR? Çalışanlarının bağlılık düzeylerinin yüksek olduğu ve çalışan bağlılığı için çaba sarf ederek belirli yöntemleri düzenli uygulayan şirketlerde çalışan performansı ve müşteri memnuniyeti çok yüksektir. Kişiler kendi işi ve kendi şirketi gibi çalışmaya odaklıdır. Gerek üretim proseslerinde gerek hizmet ve servis proseslerinde ve satış proseslerinde en az hata, en fazla çaba ile maliyetlerde düşme, karlılıkta artma ve müşterilerde rekabetçi olma avantajı sağlanır. Çalışanlar daha fazla fikir geliştirir, öneri getirir ve birbirleriyle iş birliklerine daha açık olarak çalışırlar. Ekip çalışması ve özveri ile yardımlaşma ön plandadır. Orta ve uzun vadeli hedeflere odaklanırlar, belirlenen stratejilere ve hedeflere sahip çıkarlar. Şirketin hedeflerini ve vizyonunu kendi hedefleri haline getirirler. Şirkette yenilikçi, etik, müşteri ve çözüm odaklı bir kültürün oluşmasında etkin olurlar. Bu da müşterilerin ve çalışanların şirkete olan güvenini artırır. Çalışan devir hızının düşmesi hem hizmet kalitesini artırır hem de yeni personel bulma ve yetiştirme maliyetlerini azaltır. Microsoft tarafından yayınlanan yeni bir ankete göre, pandemi süreci çalışan bağlılığına odaklanmayı artırdı. Pandemi dönemindeki en büyük değişiklik şirketlerin çalışanlarını değerlendirme yöntemlerinde olmuştur. Eskiden ofiste ve göz önünde olan çalışanın, online ve uzakta çalışmasıyla değerlendirme kriterleri de değişmiştir. Artık şirketler, yalnızca çalışanlarının nasıl ve nerede çalıştığına odaklanmıyor, aynı zamanda çalışanların işletmenin başarısında ve genel olarak dijital dönüşümde giderek daha önemli bir rol oynadığının farkına varıyorlar. Şirketlerde bağlı çalışan oranı yüksek ise, çalışanların kararlara, çözümlere ve uygulamalara katılım oranı da çok yüksektir. Daha fazla

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=