Tesisat Dergisi 348. Sayı (Aralık 2024)

66 TESİSAT • Aralık / 2024 PUSULA ve davranışıyla, gerek adil ve etik yönetim şekliyle, gerekse bilgi ve vizyonu ile çalışanlarına örnek olur. 9. Takdir ve teşekkür etmeyi ihmal etmez. Alçakgönüllü ve motive edici bir tutumla ekibini başarılarında kutlar, başarısızlıklarda ise ekibini korur ve sorumluluğu kendi üzerine alır. 10. Yetkin ve nitelikli çalışanlarla ekibini güçlendirirken, ekibinde geleceğe yönelik yeni liderler yetiştirmek için çaba sarf eder. Lider yöneticiler nasıl daha farklı olabilirim ve nasıl fark yaratabilirim diye düşünerek geçmişten ders çıkarıp, daha çok geleceğe ve o geleceği beraber şekillendireceği çalışana odaklı çalışırlar. Bunu yaparken çalışanların duygularına hitap ederek onları kendi vizyon ve hedeflerine dahil etmenin de işin püf noktası olduğunu bilirler. Bir şirketin başındaki lider yöneticinin asıl görevi, çalışanların tek başlarına asla elde edemeyecekleri sonuçları, iş birliği yaparak birlikte elde edebilmesini sağlamaktır. Günümüzde bilgiye, stratejilere ulaşmak artık çok kolaydır. Birçok şirket rakibinin ürününü, teknolojisini veya stratejisini kopyalayabilir veya şirketine adapte etmeye çalışabilir. Ancak hiçbir şirket diğerinin iş yapış biçimini, uygulamalarını ve performansını kopyalayamaz. Çünkü bunlar çalışanların gücüdür ve o şirkete aittir. Herhangi bir strateji veya iş planı, bunu gerçekleştirmeleri için motive olmuş çalışanlara ihtiyaç duyar. Bu nedenle lider yöneticiler fark yaratmak için kendi vizyon ve stratejilerinin hayata geçirilemediği sürece başarılı olamayacağını bilir. Uygulamadaki başarı ise nitelikli çalışanlara sahip olmak ve çalışanların duygularına hitap edip, onları önemsemekle ilgilidir. Bu nedenle lider yöneticiler iş bilgisi dışında, liderliğini iletişim becerisiyle, iş ve uygulama disipliniyle öne çıkarak çalışanı NASIL uygulamalara dahil edebilirim diye düşünür. Fark yaratmak için öncelikle çalışanlarda görülmeyen gizli yönleri görünür hale getirmeyi hedefler. Hem çalışanlara, hem ilişkilere, hem de stratejilere odaklanırlar. İyi yönetilen ile iyi yönetilmeyen iki şirket arasındaki en temel fark budur. n lardan ders çıkarılmasını sağlamak ve hatayı engelleyecek sistemler oluşturmak için hataları bir fırsat olarak kullanır. 4. Etik, adil, eşit davranarak, sözünde durarak ve ilkeli hareket ederek çalışanlarda ve paydaşlarda güven yaratır. 5. Son kararı kendisi de verse çalışanları ve hedefleri ilgilendiren konularda ekibinin görüşlerini alır, kararlara ortak etmeye çalışır, alınan kararların faydalarını ve amacını çalışanları ile paylaşarak hayata geçirilmeden önce olası engelleri ortadan kaldırır. 6. Çalışanların sonuç odaklı çalışmasını ve risk almaktan çekinmemelerini teşvik eder. Bu nedenle çalışanlarına sorumluluk alanlarındaki işleri yapacak şekilde yetki verir, onları sınırlamaz, mikro yönetim yapmaz ve onları cesaretlendirir. 7. Çalışanlarıyla düzenli performans görüşmeleri yapar, onların kişisel gelişimlerine yönelik gerekli destekleri vererek ve koçluk yaparak kariyer hedefleri için fırsatlar yaratır. 8. Gerek olumlu ve yönlendirici tutum

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=