Tesisat Dergisi 348. Sayı (Aralık 2024)

64 TESİSAT • Aralık / 2024 LEVENT TAŞKIN Yönetim Danışmanı PUSULA “NASIL?’’ Sorusunun İş Hayatındaki Önemi benim başıma geliyor, neden ben sorunun parçasıyım, neden bu sorun oluşmuş, neden olay bu derece kötü duruma gelmiş, daha önceden neden benim haberim olmadı? ‘’ gibi birçok soru aslında sizi odaklanmanız gereken ana konudan uzaklaştırır. Bu nedenle mutsuz, gergin, stresli ve başarısız olursunuz. Olan bitenin nedeninden önce çözümünü düşünmek daha önceliklidir. Önce çözüm ile müşterinin sıkıntısını veya iş akışının sürekliliğini sağlayacak sorunu yok etmeliyiz. Daha sonra bu sorun veya sıkıntının neden olduğunu İşimizin büyük kısmı, hedeflere ulaşmak, iş akışlarındaki aksamalarla uğraşmak, sorunları çözmek; iletişimden kaynaklanan sorunlara odaklanmak, müşteri beklentilerinin gerisinde kalındığı için oluşan şikayetlerle baş etmek gibi çözüm gerektiren sıkıntılı işleri kapsar. Sıkıntı ve stres ise çalışanın hata yapması, direncinin düşmesi, konsantrasyonunu ve dikkatini kaybetmesi gibi sorunlara yol açar. Stresli ortam çalışanın motivasyonunu düşürür, alınganlığını artırır, enerjisini düşürür ve yöneticisiyle gerginliğe girmesine neden olabilir. Birçok kişi sorunla uğraşmaktan hoşlanmaz. Stres ve sıkıntılı durumlarda kontrolünü kaybedebilir. Yöneticilere ve çalışanlara bu tür ortamlarda belirli görevler düşmektedir. Her iki taraf da nasıl hareket etmesi ve nasıl davranması gerektiğini iyi bilirse sorunlarla uğraşmak ve çözüm üretmek hem kişiyi hem şirketi geliştirir. Kişisel gelişimi destekler, kişileri farklı kılar ve öne çıkarır. Liderlik ve yönetsellik becerilerini geliştirir. Sorunlarla uğraşmayı sevmeyen veya stres altında çalışmayı beceremeyen çalışanların en büyük sorunu her şeyin kendilerinin başlarına geldiğini düşünerek, morallerini anında kaybederek ‘’neden ben?’’ sorusuyla kederli ve kısmetsiz bir kimliğe bürünmeleridir. Bunlar ‘’neden

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=