Tesisat Dergisi 346. Sayı (Ekim 2024)

48 TESİSAT • Ekim / 2024 LEVENT TAŞKIN Yönetim Danışmanı PUSULA İşyerinde Dedikodu etrafa bağırmak ve tepki göstermektir. Karşı taraf profesyonel ise sessiz kalarak ve duruşunu bozmadan kendini bu gergin ortama sokup hata yapmaktan alıkoyar. Hele bir de aniden tepki gösterdiğiniz kişi yöneticiniz veya üst düzey bir yönetici ise geri dönüşünüz yoktur, ne değeriniz kalır, ne de o şirkette kalmanızın bir anlamı kalır. Diğer yapılan en büyük hata ise çatışma yaşadığınız kişi yerine iş arkadaşlarınız ile sorununuzu konuşmak, onlara haklılığınızı anlatmaya çalışmak, tartıştığınız kişiyi suçlamak ve hatta yargılayıp onunla ilgili kötü yorumlarda bulunmaktır. Bu durum size bir şey kazandırmadığı gibi daha fazla kaybettirir. İlk kaybın nedeni; sorununuzu anlattığınız kişi bunu alır ve başkalarına anlatarak dedikodu çıkmasına yol açar, artık o dedikodunun malzemesi olmuşsunuzdur. Herkes bu konuyu sizinle konuşur, siz de tatlı tatlı anlatır ve iyice kendinizi çıkmaza sokarsınız. İkinci kaybın nedeni; sorununuz devam eder, çünkü bu anlattığınız kişiler size çözüm olamaz. Sorun devam ettikçe sizin çatışma yaşadığınız kişiyle olan iletişiminiz yay gibi gerilmeye devam eder ve tekrar sizi hata yapmaya eğilimli hale getirir. Eğer çatışma yaşadığınız kişi bir de yöneticiniz ise, yöneticiniz içinizde bulunduğu durumu gözlemleyerek, sizin ne kadar amatör ve olgun olmayan bir yapıya sahip olduğunuzu görür. Kariyeriniz ile ilgili farkında olmadan başka bir yara daha almış olursunuz. Peki doğrusu nedir? Çatışma yaşadığınızda önce sakin kalmak ve davranışınızla hatalı veya saygısızlık yapan bir duruma düşmemek gerekir. Daha sonra en doğru hareket, çatışma yaşadığınız kişi yöneticiniz bile olsa direk onunla ikili görüşme ortamı yaratarak bu konuyu yüz yüze görüşerek hem onun beklentisini ve görüşünü almak, hem de kendi bakış açınızı ve beklentinizi sunmaktır. Karşılıklı konuştuktan sonra konuyu kapatıp, bu olaydan bir ders ve sonuç çıkararak kendinizi geliştirmek veya yeni stratejiler oluşturmaktır. Bir çatışma ve tartışma varsa, onun çözümü karşıdaki kişidir. Bir sorunununuz varsa onun da çözümü karşı taraftadır. O nedenle sorunu çözmek için önce sorunun kaynağı olduğunu düşündüğünüz kişi ile konuşmalısınız. Çözüm oradadır. Başkaları size ne çözüm sunabilir ki? Sadece akıl verir. Üstelik belki de kısa bir görüşme ile çözebileceğiniz bir Bazılarımızın büyük keyifle dâhil olduğu ve dizi film izler gibi merakını gizlemekten sakınmadığı; bazılarımızın hiç tasvip etmediği ama bulaşmaktan kurtulamadığı bir illettir dedikodu. Çoğu zaman bu dedikodular kişileri de dolduruşa getirmekte bilinçli bir şekilde kullanılmaktadır. Hepimiz günümüzün büyük bir çoğunluğunu geçirdiğimiz iş yerlerinde huzuru ararız. Aslında huzur kimi zaman yönetimin tarzına ve çalışanlara verdiği öneme bağlıdır, kimi zaman da çalışanların kendi yarattığı ekosistemdeki ilişkilere ve egolara bağlıdır. İşyerlerinde her zaman sorun yaşayabiliriz ve kişisel çatışmalara, fikir ayrılıklarına ve gerginlik yaratan tartışmalara girebiliriz. Başarılı ve takdir edilen çalışan bu tür gergin ortamlardaki tutum ve davranışı ile ön plana çıkar. Size yapılan bir davranıştan, yazılan bir yazıdan veya size verilen bir geri bildirimden mutsuzluk duyabilirsiniz ve hatta çok da kırılabilirsiniz. Mutsuz olup, içinizden kendinize haksızlık yapıldığını haykırmak da gelebilir. Bu durumda ve genelde gerek tecrübesizlikten, gerekse alışkanlıklardan kaynaklanan yapılmaması gereken en büyük hata, kötü ve saygısız bir tavırla karşı

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=