Tesisat Dergisi 344. Sayı (Ağustos 2024)

43 TESİSAT • Ağustos / 2024 4. Sistemsizlik ve Aşırı İş Yükünden Bunalma Yöneticinin dağınık çalışması, geç saatlere kadar işlerin uzaması ve tamamlanamayan işlerin her gün geç saatlere kadar yapılmasının beklenmesi, son dakikada istenen raporlar, uzun süren ve sonuçlanamayan toplantılar, sistemsizlikten ve dijitalleşmeden uzak olmadan kaynaklı hatalar, hatalı veriler ve her gün değişen verilerin tutarsızlığı, nitelikli ve iş bilen çalışanın azlığından dolayı tecrübeli çalışanlara aşırı yük düşmesi, her işi kendisi yapmayı seven beceriksiz yönetici yüzünden bitmeyen ve karar alınamayan işlerin getirdiği aşırı iş yükü gibi birçok hatalar zinciri sonrası çalışanın işten bunalması kaçınılmazdır. Her sabah böyle bir ortama gelmeyi artık ayakları ret etmeye başlar ve geri geri adım atmaya başlar. 5. Şeffaf, Etik ve Adil Bir Ortamın Olmamasından Dolayı Güvensizlik ve Korku Kimse adaletin olmadığı, kayırmacılığın olduğu, denetlenmeyi kendine yapılmış bir güvensizlik olarak benimseyen yöneticilerin olduğu bir yerde uzun süre çalışmak istemez. Etik bir yönetici dürüstlüğün, şeffaflığın, doğruluğun ve adil olmanın temsilcisidir. Bu da çalışanlar ve müşteriler için güven ile sadakat demektir. Güven ve sadakat yaratmak sürdürülebilir başarının anahtarıdır. Tam tersi de çalışanda güvensizlik ve gelecek korkusu yaratır. 6. Kötü Yöneticinin Yarattığı Stres ve Bıkkınlık Kötü yöneticiler kontrol edemediği egosunu yada zayıf yetkinliğini kapatmak için yarattığı korku ortamı nedeniyle genelde iletişim ve davranış olarak çalışanlar üzerinde olumsuz etki yaratırlar. Çalışanlara saygı duymazlar ve onları önemsemezler, kısaca onları sadece emir komuta zincirinde söyleneni yapan duygusuz bir makine gibi görürler. Kötü bir yönetici çalışanı bezdirir, bütün enerjisini gün içinde yok eder. Bir de bilgisiz ve insan ilişkilerinde zayıf ise ızdırap başlatır. Motivasyonu düşük çalışanlar, şirkete müşteri ve ciro kaybettirir. Çalışanların motivasyonunun düşük olduğu şirketlerde; • Dedikodu yüksektir. • Personel değişim hızı yüksektir. • Şirkete ve yönetime güven düşüktür. • Üretilen işin niteliği düşüktür. • Yaratıcılık ve yeni fikir oranı zayıftır. Yukarıda yaşanacak kayıpları göz önüne aldığınızda çalışanların ruhuna hitap etmenin onların motivasyonunda çok etkili olduğunu görebilirsiniz… Çalışan motivasyonu bir şirkete öyle etkilidir ki, motiveli bir çalışandan her zaman çok daha fazla verim almak mümkündür. Çalışanları motive eden davranışlar: - Teşekkür etmek ve takdir etmek, - Başarıları ödüllendirme ve başarıları kutlama, - Adil ve şeffaf davranmak, - Çalışanlar için şeffaf ve ölçülebilir bir performans sistemi uygulamak, - Fikirlerini almak, geri bildirim alıp vermek, onları dinlemek, - Sorumluluk almalarına destek vermek, onlara güven duymak, - Kişisel gelişimlerine destek vermek, farklı proje ve departmanlarda görev vermek, koçluk yapmak, - Dijital İK ve ortak çalışma platformlarını kullanmak, - Sosyal aktivite ve bilgilendirme toplantılarıyla bir araya gelmek, - Çalışan memnuniyetini düzenli ölçmek ve gelişmesi gereken konuları çalışanların fikirlerini alarak iyileştirmek, - Çalışanların yöneticilerinden memnuniyetini ölçmek ve yöneticilerin yetkinliğini geliştirecek uygulamalara önem vermek. Motivasyonun düşük olduğu yerlerde her zaman verimlilik kaybı yaşanır. Tam tersine sorumluluk almaktan kaçınan, hatta yeni iş arayan bir mod ile çalışan kişiler, şirket içerisinde olumsuz bir etki yaratır ve çevresindeki iş arkadaşlarının verimliliğini ve enerjisini düşürür. Daha da önemlisi müşteriler de mutsuz çalışanlardan olumsuz etkilenirler, çalışanların şikayetlerini dinlemek zorunda kalırlar ve devamında müşterilerde alınan hizmetlerden dolayı kaygı ve endişe yaşarlar. Sözün özü; çalışanların motivasyonu göz ardı edilemeyecek kadar değerli ve üzerinde sürekli düşünülerek önem verilmesi gereken bir konudur. Çalışana değer vererek, onlara yol gösterip saygılı davranarak ve iş birliği yaparak çalışanın enerjisini ve performansını maksimum seviyede kullanmak her zaman mümkündür. Böylece aynı maliyete daha fazla verim alarak, karlılık ve büyümede büyük adımlar atabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu olumlu değişimi müşterilere de çalışanların enerjisi ile yayarak rekabette daha avantajlı hale gelmek de mümkündür. n PUSULA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=