Tesisat Dergisi 342. Sayı (Haziran 2024)

41 TESİSAT • Haziran / 2024 göre gelecek dönem olası ciroların tahminine kadar tüm analizleri yapabilirsiniz. Müşterilerinizi segmentasyona ayırır ve tüm satış ekibinin tecrübe ve yetkisine göre müşteri ziyaretlerini aylık sisteme girmesini sağlarsınız. Haftalık hangi segmentteki müşteriye kimin, hangi oranda ziyaret yapması gerektiğini tanımlarsınız. Günlük ve haftalık ya da aylık yapılan müşteri ziyaretleri, her müşterideki satış rakamlarını ve kişilerin ziyaret ve ciro performansını ekranda anlık görebilirsiniz. Bilgisayar ekranınızda 1 ile 3 sayfada tüm satış ekibinin anlık satış/hedef karşılaştırmasını ürün bazında, satış elemanı bazında, bölge ve şehir bazında, müşteri bazında görebilirsiniz. Tüm açık siparişleri ve cari hesapları müşteri bazında analiz edebilirsiniz. Siparişleri, üretimde olanları, ne zaman sevk edileceğini, en büyük 10 projeyi ve teklifin durumunu, olası kazanma şansı olan işleri, kaybedilen işleri, yapılan müşteri ziyaretlerini, var olan şikayetleri vs anlık görebilirsiniz. Online mesaj / sanal toplantılarla sorabilir veya detay analizi hemen sistemden yapabilirsiniz. Tüm bu saydığım faydalar sonucu satış ekiplerinin müşterilerine %30-40 daha fazla zaman ayırmasının dijitalleşme ile mümkün olduğunu göreceksiniz. Çünkü satış ve pazarlamada dijitalleşme aşağıda yeniden özetlediğim birçok işi sizin üzerinizden alır: • Verimlilik ve performans ölçümü- birçok kriter ile • Aynı ekip ile daha fazla ciro • Hız/ verilerle kolay karar alma • Şeffaf ve doğru veriler ile satış elemanına bağlı kalmamak • Satışa etki eden tüm bölümlerin verilerini görebilme • Online sipariş alma (e-order) • Ürün/fiyat/kampanya bilgilerinin hızlıca verilmesi • E-mailing ile müşteriyle iletişim • Hızlı online soru ve feed-back imkanı • Karşılaştırmalı analizler • Müşteri karşısında hızlı yanıt • Yetkilendirme ve iş delegasyonun otomatik sağlanması • Ziyaret ve proje takiplerinin verimliliği • Kolay raporlama ve forecast (copy paste ve yorum ile sunum hazır ya da ekran görüntüsü paylaşımı ile) • Müşteri verilerinin siparişten sevkiyata, borçlarından faturalı satış tutarına kadar anlık perfromans olarak görünüyor olması Raporlamadan, zaman kazancına; verimlilik artışından, doğru ve hızlı karar almaya; şeffaflık ve performans ölçümünden, hız ve mobil çalışma olanaklarına kadar birçok faydayı göz ardı etmemek gerekir. Tüm bu faydalar her paydaşın işini daha kısa sürede, hatasız, şeffaf ve doğru verilerle, yüz yüze görüşmeye gerek kalmadan yer ve zaman bağımsız iletişime olanak tanıyan, birçok işi tek bir sistem ile çözüme kavuşturmaya imkan tanıyacaktır. Satış ve Pazarlamada Dijitalleşmenin Satış Yönetimine ve Şirkete Faydaları • Artan satış gücü verimliliği • Kolay ve sezgisel kullanıcı ara yüz ile anlık doğru bilgi ve analiz (zaman ve mekan bağımsız) • İnternetin olduğu her ortamda mobil erişim: Hız ve esneklik • Müşteri bilgilerinde veri kalitesi ve daha iyi görünürlük: Satış, sipariş, finans vs hepsi tek ekranda • Satış mühendisleri performanslarını, müşterilerinin tüm finansallarını ve satış durumunu, toplu iş ve sipariş alma fırsatlarını ve ziyaretlerini tek bir yerde görebilme • Müşteri ziyaretlerinde her zaman hazır ve organizesiniz. Müşterinin 360 derecelik görünümü ekranınızda • Bütün bölge, şehirler veya ülke için tüm verilerin tam görünürlüğü • Ekipler/bölümler arasında gelişmiş bilgi paylaşımı ve dahili iş birliği • Karar verebilme yetkinliğinin artması ve karar hızının verilere göre çok ileri seviyede olması • Yöneticiler hedefleri ve müşteri sorunlarını hızlı bir şekilde önceliklendirmek için net bir bilgiye sahiptir • Koçluk yapılacak satış ekip üyelerinin yöneticiler için tespiti ve ekip üyelerine destek verme imkanı • Yöneticiler bir satış mühendisinin veya proje satış ekibinin ne zaman yardıma ihtiyacı olduğunu görebilir • İsteğe bağlı raporlar ve gösterge tablosu ile her türlü analizi kişiler istediği gibi yapar • Yöneticiler ve satış mühendisleri raporları gerçek zamanlı olarak çalıştırabilir • Öncelikli müşteri ziyaretlerine göre müşteri bazında satış performansı artışı ve boş ziyaret sayısının azalması • Yöneticiler fırsatların nereden kazanıldığını veya kaybolduğunu ve hangi sorunların hemen ele alınması gerektiğini görebilir • Etkinlik yönetimi analizi. Etkinlikler, en büyük fırsatların ve en yüksek önceliğe sahip müşterilerin en çok dikkat çekmesini sağlamaya yardımcı olabilir • İyileştirilmiş teslimat süreleri, kısa PUSULA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=