40 TESİSAT • Haziran / 2024 PUSULA diğiniz gün, istediğiniz saatte geliştirme ayrıcalığından da yararlanırsınız. Yine sistemin içerinde yer alan insan kaynakları modülü ile kişisel performans değerlendirmelerinizin sonuçları, memnuniyet anketleri, kariyer planlamalarınız, hedef anlaşmalarınız ve değerlendirmeleri, yöneticinizle periyodik performans görüşmeleriniz sisteme kaydolur. Böylece düzenli olarak gelişiminiz ve size yönelik geliştirici eylemler tespit edilir; sonuçları şeffaf bir şekilde takip edilir. Özetle dijitalleşme satış öncesi, satış, pazarlama, satış sonrası hizmetler, lojistik, üretim planlaması, finans, insan kaynakları dahil birçok süreci tek bir platformdan birbirine bağlı olarak tüm satış ekibi ve müşteriler için hız, bütünlük ve esneklik sağlar. Zaman kazandırır, verimliliği artırır, güven sağlar, toplantıların verimli geçmesini sağlar, online yer ve zaman bağımsız işlerinizi yönetmenizi sağlar, müşterilere her an hazır ve güncel bilgiyle gitmenizi sağlar. Satış personeli ise zamanlarının % 39'unda toplantılara hazırlanıyor veya toplantılarda harcıyor. Bu oran maalesef ki doğrudan müşterilerle harcadıkları zamanın iki katından fazladır. Başka bir verimsizlik ise, satış personelinin zamanlarının %34’ünü satış dışındaki konulara cevap vermek için harcıyor olmasıdır. Nedir bu konular? Genelde müşterilerin hızlı cevap alacağı ve bununla ilgili şirkette güvenip bildiği kişi sayısı çok az olduğu için her konuyu kendisiyle ilgili satış ekibi veya satış yöneticisine sormayı tercih eder. Su kısa yolu tercih eder, müşteri de aynen öyle. Bu nedenle ürün ile ilgili sorular, aksesuar seçimleri, fiyat bilgileri, ürünüm hazır mı ne zaman gelecek gibi lojistik ile ilgili konular, arızalı ürün şikayeti, ödemeler, servis ihtiyacı, broşür veya reklam malzeme talepleri, teknik sorular gibi her gün onlarca soru gelir satış ekibine. İlgilenmek zorundadır. Ama çoğunun cevabı onda da yoktur. Şirkete gelir, ilgilileri bulur, arar, sorar, cevap o an alır ya da alamaz, telefona bakmaktan başka işe yoğunlaşamaz vs. Daha önce de belirttiğim gibi rapor hazırlama ve toplantılarla birlikte bu konuların hepsi satış ekiplerinin en az %30 ile %40 zamanını çalmaktadır. Dijital platform sayesinde toplantılara hazırlığa ihtiyaç kalmaz, veriler anlık hazırdır. Online toplantı ile her an ve her yerden toplantıya katılabilirsiniz. Şehirlerarası, bölgeler arası, ülkeler arası seyahatlere gerek kalmaz. Hem masraf, hem zaman açısından kazanç sağlar. Satış ekibi yıllık, aylık, dönemsel, haftalık tüm toplantılarını platform üzerinden takvimine atar ve her toplantı için gereken ana konuları belirler. İçerik belli olduğu için her yerden toplantı günü online toplantıyı, ekran paylaşarak ve sistemden alarak yapabilirsiniz. Katılımcıların tüm bilgileri ERP ve/ veya CRM programı veya paralel çalışan proje takip programlarından copy paste ile alması ve kolayca toplantıya girmesi mümkün olur. Rakamlar, değerler ve tüm bilgiler günlük, anlık ve doğrudur. Hem kendi sorumlu olduğunuz bütçenin, hem de her müşterinizin anlık, aylık, dönemsel olarak önceki yıllarla ve bütçe/ hedeflerle karşılaştırmalı finansal performansını anlık yapılabilirsiniz. Sistem size şeffaf, hızlı, doğru veriler ile verimlilik sağlar. Yer ve zaman bağımsız verileri görür ve chat ile sorularınızı sorarsınız. Projelere ait fırsatların analizi, projelerin online takibi, kişilerin proje kazanım veya kaybetme performans ve nedenleri, projelerin hangi safhada olduğu, desteğe ihtiyaç olup olmadığı, rekabet şartları ve kazanım tahminine servis talebi, şikayet ve lojistik bilgileri gibi birçok hizmeti anında verecektir. Bu sistem bir ERP, CRM programı ve CTI cloud sistemi ile bunlara entegre başka programlarla (proje takip, insan kaynakları, finans, servis vs) beraber çalıştığı için müşteriye ait tüm bilgiler sistemde kayıtlıdır ve tüm yetkililer tarafından şeffaf bir şekilde görülür. Aslında pazarlama, satış, finans, üretim, lojistik, servis gibi müşteriyle direk bağlantılı bölümlerin hepsi müşterilerin kendi alanlarıyla ilgili her işlemini, her aktivitesini, performanslarını ve analizlerini görebilir. Böylece müşterilerin birden fazla bölümle bağlantısını görerek, doğru ve hızlı kararlar veya çözümler üretirsiniz. Hızlı ve anlık; yıllara göre, haftalık, günlük dönemsel karşılaştırmalı performans raporlarını alabilirsiniz. Bunun için başka bölümü beklemek veya günlerce hazırlık yapmaya gerek duymazsınız. Hız, şeffaflık ve verilerle doğru karar alma gibi önemli bir farkı size sağlar. Toplantılara günlerce haftalarca veri bekleyerek hazırlık yapmanıza gerek kalmaz. Tüm veriler anlık sistemde hazırdır. Ekranınızı kullanarak online toplantılarda ekran paylaşımı ile kendinizle ilgili her konuyu kolayca anlatabilirsiniz. İstediğiniz rapor formatını sistemden süzme yaparak kendiniz yaratır ve sunabilirsiniz. Performanslarınızı, müşterilerinizi, siparişleriniz, sevk edilen ve fatura edilenleri, şikayetleri, teklifleri, müşteri ziyaretlerinizi, potansiyel sipariş veya projeleri aylık hedeflerinizle, önceki yıllarla veya forecast yaparak karşılaştırıp, kendi performansınızı veya zorluklarınızı kendiniz görebilir ve buna göre iş planlarınızı oluşturabilirsiniz. Herkes için adil, şeffaf, ölçülebilir, karşılaştırılabilir bir performans analizi sunar. Bu platformda daha öncede belirttiğim online eğitimlerle kendinizi iste-
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=