Tesisat Dergisi 342. Sayı (Haziran 2024)

38 TESİSAT • Haziran / 2024 LEVENT TAŞKIN Yönetim Danışmanı PUSULA Satış ve Pazarlama Süreçlerinde Dijitalleşme Satış ve pazarlama süreçlerinde verimliliğimizi nasıl artırabiliriz? • Öncelikle davranışlarımızı değiştirmeliyiz. Çözüm odaklı, ölçülebilir, şeffaf olmaktan korkmamalı ve yenilikçi olmalıyız. • Tek bir standart ERP ve CRM sistemi ile buna bağlı birlikte çalışacak programlar ile üretimden satışa; pazarlamadan satış sonrasına; finansmandan lojistiğe kadar müşteriye ait tüm işlemleri ve süreçleri tek bir platformda takip edebilmeliyiz • Müşterilerin tüm bilgilerinin, satıştan finansmana kadar olan tüm verilerinin doğruluğu ve kalitesinden emin olmalıyız. Tüm bu bilgilerin anlık ve istenen formatta raporlanmasını sağlayabilmeliyiz. • Şirket içerisinde herkesin raporlamada, toplantılarda, verilerin analizinde aynı terminoloji kullanmasını ve anlaşılabilirliği standart hale getirebilmeliyiz. • Verilerin ve bilgilerin güncel olmasını, anlık müşterilere, satışa ve pazarlamaya ait tüm ölçüm değerlerinin hızlıca görülmesini ve herkesin aynı anda bu veriler üzerinden değerlendirme yapabilmesini sağlamalıyız. • Saatlerce toplantılar için satıştan finansmana kadar rapor hazırlamak için zaman harcamalıyız. Yine saatlerce veya günlerce haftalık veya aylık toplantılarda uzun ve kalabalık toplantılarda verimsiz zamanlar geçirmemeliyiz. • Online bilgisayar ekranından her türlü rapor veya veriyi anlık veya günlük görerek, online toplantılarla zaman ve mekan bağımsız satış ekipleri veya yönetim ile tartışabilmeliyiz. Hızlı analizler yapıp, önerilerin hızla finansallara etkisini hesaplayarak hızlı kararlar alabilmeliyiz. • Daha fazla müşteri ziyareti yapacak, müşteri ziyaretlerinin verimliliğini ölçecek ve satış personelinin proje işlerindeki aşamalarını anlık takip edebilecek programları kullanmalıyız. Günümüzde bir ERP, CRM programı ve CTI cloud sistemi ile gerekirse Dijitalleşmenin ve yapay zekanın öne çıkmasıyla birlikte şirketler artık yapısal ve operasyonal olarak iş yapış biçimlerini değiştirmek zorunda kalacaklardır. Şirketlerde yeni bir yönetim anlayışı doğacaktır. Yönetim kadroları, yetenek ve becerileriyle şirketleri ileriye taşıyacak, liderlik yapacak kişilerden oluşturulmaya başlanacaktır. Başarılı bir işletmenin sürdürebilir bir başarı ve karlılığa sahip olmasının temelinde müşterilerine istediklerini her zaman verebilmesi yatmaktadır. Bizim her zaman işimizin odağı müşterilerimizin ve onların her gün değişen beklentilerini karşılamaktır. Kısacası yaptığımız her işin merkezinde ‘’müşteri’’ olmalıdır. Bu nedenle her iş sürecinde müşteriye yakın olmak, hızlı olmak, ona fazladan faydalar sağlayarak beklentilerini aşmak ve onunla hızlı ve çözüm odaklı bir iletişim kurmak dikkate alınmalıdır. Bütün bunları yapabilmek, ölçmek ve süreçleri yeniden iyileştirmek için öncelikle dijitalleşmeye yatırım yapmak gerekir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=