Tesisat Dergisi 341. Sayı (Mayıs 2024)

33 TESİSAT • Mayıs / 2024 <|QHWLFLQLQ GH ELU LQVDQ YH oDO×üDQ ROGXùXQX XQXWPD\×Q Yan onunda üzer nde b r baskı, stres veya yoğunluk olacağını göz önüne alın. Bu nedenle bu tür durumlarda nasıl davranacaksınız, neye ht yacı vardır, nasıl yardımcı olab l rs n z g b temel destekley c davranışları ona karşı göstermel s n z. Onun ht yacı olduğu anda ona nasıl yardımcı olacağını sormaktan çek nmemel s n z. Ya da bu tür durumlarda s zden b r şey sted ğ nde öncel ğ n z ona vermel s n z. O zaman o s z d nler ve onunla normal zamanda doğru let ş m kurab l rs n z. Bu sayede onun beklent ler n sorup, ona nasıl destek olab leceğ n z anlatab l rs n z. Bunu yaptığınızda onu yönlend rme gücüne sah p olursunuz. Yönet c n z n beklent s n b lmeden, ona göre davranış ve ş yapış b ç - m n z düzenlemeden çalıştığınızda farkında olmadan yönet c n z kızdırma veya kızgın hale get rme r sk yle karşılaşırsınız. Bu da onunla doğru let ş m kuramama, karşılıklı b rb r n d nlememe ve önyargı doğmasına neden olab l r. Yönet c y kızdırmayı başardığınızda onu yönetme şansınız kalmaz. <|QHWLFLQL] SL]H .LüLVHO 2ODUDN +DNDUHW <DSPDG×ù× SUHFH +LoELU EOHüWLUL\L .LüLVHOOHüWLUPH\LQ En büyük hata alınganlık göstermek ve eleşt r y k ş sel algılamaktır. Tab k yönet c ler doğru, yapıcı b r fadeyle ve mümkünse b reb r eleşt - r ler n yapmalıdır. Ancak eleşt r veya kızgınlık kötü b r fade le b le yapılsa, hemen aşırı veya sert b r tepk göster lmel d r. Yönet c n z yönetmek st yorsanız, o an sess z kalıp, eğer doğru ve yapıcı b r eleşt r de varsa bu eleşt r ç n teşekkür ed p konuyu kapatmalısınız. Daha sonra b reb r onun öner ler n veya beklent ler n tekrar öğrenecek b r d yalog mkânı yaratmalısınız ve onu tekrar d nlemel s n z. O zaman s z farklı yere konumlandırır ve s z n gel ş m n z daha net gözlemler. Buradak olumlu zlen m s z n stekler n z n ve görüşler n z yönet c n z tarafından daha etk n d nlen lmes n sağlar. <|QHWLFLQL]LQ İü <DS×ü ûHNOLQL GH TDQ×PDO×V×Q×] Kısa ve öz sunumlar mı ster; tüm görüşler n z n ve öner ler n z n b r ver ye dayanmasını ve rakamsal olarak etk s n göstererek, öncel kl çözüm ve bunun eylem planını mutlaka görmek m ster; detayı sever ve her anlattığınız konunun detaylarını mı görmek ster; alternat f f k rler veya öner ler kıyaslamalı mı görmek ster; raporlamayı çok sever ve raporlarda en fazla k sayfada her şey n özetlemes n m ster; acele ve hemen b r çözümü son anda mı ster, uzun toplantılar, f k r almalar, acele etmeden kna ed lerek karar vermek m ster; düzenl b lg almak ve raporlar üzer nden kısa sorularla öner ler n z m b lmek ster; büyük resme m odaklanıp, sadece bazı puçlarını mı duymak ster? Her yönet c n n burada saydığım g b kend k ş l ğ ne veya bağlı olduğu yönet m n tarzına göre b r ş yapış b ç m vardır. S z n ona verd ğ n z b lg ler, anal zler, görüşler, raporlar veya öner ler onun ş yapış şekl ne uygun formatta değ lse, onu yönetemez ve memnun edemezs n z. Ne kadar uyumlu b r yaklaşımınız varsa o kadar hızlı sonuç alır, d nlen r ve d kkate alınırsınız. Yönet c n zden ne kadar hızlı ve lk seferde onay alır veya ş n z n gerekt ğ kararları çıkartırsanız, kend ş n z n sted ğ n z g b sonuçlanması açısından yönet c n z yönetmekte o kadar başarılı olmuşsunuzdur. PUSULA

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=