TESİSAT • Mayıs / 2024 /E9E1T TAû.,1 <|QHWLP 'aQıüPaQı PUSULA <|QHWLFL\L <|QHWPHN paylaşmalıdır. Başarılı ek p l derler veya profesyonel l der yönet c ler bunu zaten yaparlar. Ancak yönet c bunu net ve açık b r şek lde fade etmem şse, ek p üyeler kend ler nden beklent ler n yönet c s ne sorarak öğrenmel ve bunun ç n açık b r let ş m kurmaktan çek nmemel d r. Her zaman ster müşter n z olsun ster yönet c n z, eğer onların beklent ler n karşılarsınız olumlu b r yansıma elde eders n z. Beklent y b lmeden hareket etmek, boşa kürek sallamak ve zaman kaybetmekt r. %HNOHQWLOHULQL %LOGLùLQL] <|QHWLFLQL]L AQOD\DELOLUVLQL] Eğer yönet c n z anlar ve önyargısız olarak onların stekler ne uygun davranış ve çalışma şekl n z ayarlarsanız onları yönetmek ç n lk adımı s z atarsınız. Yönet c y yönetmek ç n sonrak adım yönet c n z tanımaktır. Bunun ç n hem gözlem yapmalı, hem de onun ş yapma ve davranış b ç m n tanımalısınız. Yönet c n ze öncel kle s z nle çalışırken s zden beklent ler n mutlaka b r k l görüşme le sorup, onun beklent ler n can kulağı le d nlemel s n z. Onun beklent ler s z n ç n kend s yle kuracağınız temel let ş m ve ş tesl m etme b ç m n z n tam olarak tanımıdır. Yönet c ler n z nelerden hoşlanmaz? Nasıl b r k ş l kt r? Mükemmel yetç , r sk almayı seven, şler delege ed p sonuç get r lmes n bekleyen, her ş kend s kontrol etmey seven, ş ve sonuç odaklı, sürekl kend n güncelleyen ve yen l klere açık olmaya önem veren veya bell aşamalarda mutlaka b r görüşünün alınmasını steyen b r s m ? Sonuç odaklı mı, n s yat f kullanmanıza olanak tanır mı, anal t k m , nasıl b r sunum bekler, zaman ve hız odaklı mı, detaylara takılır mı, karar almak ç n nelere d kkat eder? Ya da bunlardan b rkaç özell ğ b rden m önems yor? Onu nasıl tanıdıysanız, s zden de aynı tarzda let ş m, ş yapma, ş tamamlama, ş n sunumu ve let ş m şekl bekleyecekt r. Aks takd rde her zaman zorlanan s z olursunuz. Beklent ye göre hareket ett ğ n zde stekler n z, öner ler n z ve sunumlarınız ona h tap ett ğ ç n, d nler, soru sorar, let ş m daha stekl kurar ve hızlı kararlar alır. <|QHWLFLQL]LQ GH %DùO× 2OGXùX %DüND %LU <|QHWLFL YH\D hVW <|QHWLP 2OGXùXQX 8QXWPD\×Q Dolayısıyla yönet c n zde onlara karşı sorumlu olduğu ç n bazı davranışları, ş stey ş şekl veya ş n öncel ğ ondan stenene göre değ ş kl k göstereb lecekt r. B r yönet c n n başarısı, ek p üyeler n n yetk nl ğ , mot - vasyonu, tutkulu çalışmaları ve stekl olmalarıyla doğru orantılıdır. Ek b n gel şt ren, onları kend v zyonu ve hede er ne ortak eden, ek b ne davranışları ve tutumu le örnek olan, b lg s yle, let ş m yetenekler yle ve karar alma becer ler yle ek b n n önünü açıp yol gösteren yönet c , ek b n de başarıya taşır. Yönet c ek b ne l derl k ederken, ek b n n de yönet c s n doğru anlaması ve yönet c s n gerekt ğ nde yönlend rmey de b lmes gerek r. Bunun ç n çalışanların yönet c le doğru ve yer nde let ş m kurmayı b lmes gerek r. Etk l ve doğru let ş m sadece yönet c den beklenmemel d r. Eğer b r ek p varsa ve başarı b rl kte elde ed lecekse, ek p üyeler n n de hem b rb rler yle hem de yönet c s yle doğru let ş m kurmayı b lmes şarttır. 1E'E1" <|QHWLFL\L GH <|QHWPH\L %LOPHN %DüDU×O× 2OPDQ×Q 'LùHU %LU .XUDO×G×U Yönet c y yönetmek, öncel kle çalışanların yönet c n n kend s nden ne sted ğ n ne bekled ğ n b lmes le başlar. Bunun ç n tab kî önce yönet c ek b yle beklent ler n şe af b r şek lde
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=