HABERLER 9 TESİSAT • Mart / 2024 BAYMAK Geçen Yılı Yüzde 65 Oranında Büyüme İle Kapattı BDR Thermea Group bünyesine katılan Baymak, yaygın hizmet ağıyla Türkiye’nin her nokta-sında faaliyetlerini sürdürüyor. Bugün 600’ün üzerinde bayisi, 2100’den fazla satış noktası ve 300’ün üzerinde yetkili servis noktası ile çalışan Baymak, 65 fazlı ülkeye ihracat da yapıyor. İstanbul’da toplam 60 bin metrekarelik alan üzerine kurulu olan iki üretim tesisinde çevre dostu iklimlendirme cihazları üreten şirket, geçtiğimiz günlerde bayi ve iş ortaklarıyla webinar aracılığıyla bir araya geldi. Baymak Satış ve Pazarlama Direktörü Pınar Canlı, Baymak Ürün Grup Müdürü Can Erdoğan, Baymak Pazarlama ve İletişim Müdürü Seçil Kılıç ve Baymak Ülke Satış Müdürü Sadi Güveniş’in konuşmacı olarak katıldıkları organizasyonda; dünyada ve Türkiye’deki güncel ekonomik gelişmelerin yanı sıra 2023 yılı değerlendirmeleri, Baymak’ın bu yıla ilişkin hedefleri ve iklimlendirme sektörüne yönelik öngörüler de paylaşıldı. Webinarda konuşan Baymak Satış ve Pazarlama Direktörü Pınar Canlı, şirket olarak 2023 yılını nasıl geçirdiklerinden 2024 planlarına kadar pek çok konu hakkında bilgi verdi. Avrupa’daki enerji dönüşümüne de değinen Canlı, ciddi kombi stoğu oluşsa da, yılın ikinci yarısında daha çok bu stokların sahaya yayıldığına ve ilk çalıştırma adetlerinin arttığına da değinen Canlı, “ Öte yandan geçen yıl fosil yakıtlı enerji maliyetlerinin yükselmesi neticesinde yoğuşmalı merkezi sisteme dönüşüm projeleri de hızlandı. Bankaların kredi faizlerini artırması nedeniyle yaşanan durgunluk bu alanda daha agresif bir pazar büyü-mesinin önüne geçti” diye ekledi. 2023 yılında klima satışları pandemi öncesi dönemin iki katına çıktı. Küresel anlamda yaşanan iklim değişikliğiyle uzayan yaz sezonları klimalara olan talebi artırırken, konut tarafında yaşa-nan yenileme yatırımları da klima pazarını büyütmeye devam ediyor. Bu çerçevede Baymak’ın geçen yılı yaklaşık yüzde 65 oranında bir büyüme ile kapattığını söyleyen Canlı, “Baymak 2023’ü klimada yüzde 30, kombide yüzde 20, ısı pompasında yüzde 50 ve su ısıtıcıları grubunda yüzde 80’in üzerinde bir büyüme ile tamamladı” diye konuştu. n Türkiye’nin 2053 yılına kadarki ‘Net sıfır emisyon’ hedefine ulaşması yönünde attığı adımlardan söz etti ve şu bilgileri aktardı: “Yenilenebilir enerjideki kurulu gücün payı 2035 yılında yüzde 65 olacak. Güneş enerjisinin yüzde 53 oranıyla yenilenebilir kurulu güç içinde en büyük paya sahip olması bekleniyor. 2000 yılındaki seviyelere göre enerji yoğunluğunun da 2035 yılı itibariyle yüzde 51 oranında azalacağı öngörülüyor.” İklimlendirme sektöründe 2023 yılında yaşanan gelişmeleri katılımcılarla paylaşan Canlı, Türkiye’de doğalgaz altyapısının genişlemesi ile birlikte kombi pazarında büyüme sağlandığına dikkat çekti. 2020 yılında 1 milyon 292 bin 226 adetlik satış gerçekleşirken 2023 yılında bu rakam 1 milyon 350 bin adete ulaştığını ifade eden Canlı, “ Türkiye’de apartman dairelerinin büyüklüğü ve izolasyon seviyesi neticesinde en çok tercih edilen kapasite 24 kW oldu” dedi. Yaşanan ekonomik belirsizlik neticesinde 2023’ün ilk yarısında bayilerde GEBERIT Türkiye’nin Ürün Yönetimi Bölüm Müdürü Nazan Şeremet Oldu Sıhhi tesisat ve vitrifiye sektöründe faaliyet gösteren İsviçre menşeli Geberit’in Türkiye yönetim kadrosunda değişiklik yapıldı. Ocak 2021’den bu yana Geberit Türkiye’de Ürün Müdürü olarak çalışan Nazan Şeremet, yeni dönemde Ürün Yönetimi Bölüm Müdürü pozisyonuna atandı. Hacettepe Üniversitesi’nde Kimya Mühendisliği bölümünde lisans eğitimini tamamlayan Nazan Şeremet, kariyerine 2005 yılında Roca Group’ta Ürün Geliştirme Uzmanı olarak başladı. Ardından 2007 yılında Duravit AG’ye geçiş yapan Şeremet, burada 10 yılı aşkın süre boyunca hem ürün yönetimi hem de pazarlama alanlarında kariyerini geliştirme fırsatı edindi. Son olarak proje satış geliştirme müdürü olarak çalıştıktan sonra, Ocak 2021’de Geberit Türkiye’de Ürün Müdürü görevini üstlenen ve üç yıl boyunca bu görevi yürüten Şeremet, ileri derecede İngilizce bilgisine sahiptir. n
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=