Tesisat Dergisi 338. Sayı (Şubat 2024)

22 TESİSAT • Şubat / 2024 HABERLER COPA, Doğa Dostu Isı Pompası ile ‘Her Mevsim Yanınızda’ Türkiye Yepyeni Bir Teknoloji İle Tanışıyor Sahadan toplanan soğutucu akışkanların ıslah edilip, VRV dış ünitelerinde kullanılabilir hale getirilmesi esasına dayanan Loop by Daikin, Daikin’in 2050 yılına kadar karbon nötr şirket olma hedefinin önemli bir parçasını oluşturuyor. Daikin Europe N.V. tarafından yürütülen devrim niteliğindeki soğutucu akışkan programı olan “Loop By Daikin” yaklaşımının temel ilkesini “Geri Kazanmak-Islah Etmek-Yeniden Kullanmak” anahtar kelimeleri oluşturuyor. Geri kazanılan soğutucu akışkan, her yıl 400.000 kg’dan fazla yeni gazın üretilmesini engelliyor. 2022 yılında Hendek’teki fabrikasında devreye aldığı yeni VRV üretim tesisi ile ihracatını 100 milyon Euro daha artırmayı hedefleyen Daikin Türkiye, bunun bir uzantısı olarak akışkan kullanmak yerine dönüşümden kazanılmış soğutucu akışkanları kullanıyor. İlk kez Daikin tarafından uygulamaya alınan bu yöntem, soğutucu akışkanların döngüsel ekonomiye katılmasını sağlarken, şirketin çevre duyarlılığının da bir göstergesi olarak kabul görüyor. Program kapsamında Hendek Üretim Tesisi’nde üretilen VRV cihazlarında sertifikalı ve ıslah edilmiş soğutucu akışkan kullanımı yapılıyor. 2022 mali yıl (FY22) döneminde VRV üretimi kapsamında 35.832 kg geri kazanılmış/ıslah edilmiş R410A gazı kullanılmış, böylece bu kadar miktar yeni gazın kullanılması önlenerek çevreye olan etkiler azaltılmıştır. n Şubat 2023 itibarıyla hayata geçirdiği ‘L∞p by Daikin’ projesiyle Türkiye’yi yeni bir teknolojiyle tanıştırdı. Loop by Daikin projesiyle; Daikin, Avrupa’ya ihraç edilmek üzere Daikin Türkiye’nin Hendek fabrikasında üretilen R410A soğutucu akışkanına sahip VRV dış üniteler için yeni soğutucu COPA, ürün gamını artırarak, müşterilerinin her mevsim yanında olduklarını vurgulayan bir jingle’a imza attı. “Her Mevsim Yanında COPA” sloganıyla hazırlanan jingle, hem günümüzün en önemli konularından biri olan enerji tasarrufunu hem de müşterisine sağladığı güveni odağına alıyor. COPA’nın jingle ile birlikte ısı pompası ürünü için hazırladığı yeni reklam kampanyası outdoor, dijital ve radyo olmak üzere 3 mecrada yer almaya başladı. Lokal İstanbul tarafından hazırlanan reklam filminde, ısı pompasının kullanıcıların her mevsim yanlarında olduğunun vurgusu yapılıulaştırmayı hedefliyor. Jingle’ın her notasında ve her sözünde, COPA’nın müşterilerine sunduğu rahatlık, güven ve ekonomik faydayı hissetmek mümkün. “Takıp Unut, Sıkıntı Yok, Takıp Unut, Şikayet Yok” sözleri, COPA’nın yeni ısı pompasının günlük yaşamdaki pratikliğini ve sorunsuz kullanımını vurgularken, “On Numara Tasarrufta, Kabarmıyor Hiç Fatura” sözleriyle, ürünün enerji tasarrufu sağladığına dikkat çekiliyor. n yor. Reklam filminde, ısı pompasıyla birlikte birdenbire değişen mevsim değişiklikleri görüntüleriyle COPA, konforu ve enerji verimliliğini “Her Mevsim Yanında” jingle’ı ile müşterilerine duyuruyor. Müziğin gücünü kullanarak markanın yenilikçi ve müşteri odaklı ruhunu, müşterilerine aktaran COPA, yeni jingle’ı ile mesajını güçlü ve akılda kalıcı bir şekilde iletirken yepyeni ürünü ısı pompasının avantajlarını da geniş bir kitleye

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=