HABERLER 21 TESİSAT • Şubat / 2024 Kombiyi İnternetten Araştırıp, Mağazadan Satın Alıyoruz WILO, Abdi İpekçi Spor Kompleksi Projesi’nin Çözüm Ortağı Oldu Avrupa’nın basketbol üssü olarak nitelendirilen Abdi İpekçi Spor Kompleksi Projesi’nde, Wilo’nun üstün teknoloji pompa sistemleri ile yüksek enerji verimliliği sağlanacak. İklim dönüşümü alanında Alman Sürdürülebilirlik Ödülünün sahibi ve “50 İklim ve Sürdürülebilirlik Liderinden” biri olan Wilo, sürdürülebilir ürünleri ile büyük projelere imza atmaya devam ediyor. Abdi İpekçi Spor Kompleksi Projesi‘nin inşasında kullanılan Wilo-Helix V hidroforları su dağıtımını optimize ederek yüksek enerji verimliliği sunarken, Wilo-Atmos GIGA-I ve Wilo-Atmos GIGA-N serisi soğutma sistemleri projenin soğutma ihtiyaçlarını karşılıyor. Aynı zamanda Wilo-Stratos MAXO, Wilo-Yonos GIGA I IP-E serisi ısıtma ve kullanım suyu sirkülasyon sistemleri enerji tasarrufunu maksimum seviyeye çıkarıyor. Wilo-Padus UNI ve Wilo-DrainLift SANI-S serisi ise atık su ile drenaj sistemleri projenin atık su yönetimini optimize ediyor. Sürdürülebilir ve yüksek performanslı ürünler, Abdi İpekçi Spor Kompleksi Projesi’ne enerji verimliliği ve otomasyon açısından önemli katkılar sunarak, Wilo’nun su teknolojilerindeki liderliğini bir kez daha vurguluyor. n Yaşam alanlarının vazgeçilmezi olan, ısınma ve sıcak su ihtiyacını konforlu bir şekilde karşılayan kombiler için DemirDöküm tarafından yapılan yeni araştırmanın sonuçları yayımlandı. Kombi satın alma yolculuğunun detaylıca incelendiği araştırmaya göre tüketiciler fiyattan çok bilgi ve tecrübeyi öncelikli olarak değerlendiriyor. Araştırmaya göre, teknoloji ve e-ticaret sistemlerindeki gelişmelere rağmen tüketiciler, bilgi ve deneyimi ön planda tutuyor. Tüketiciler ürün araştırmasına internetten başlayarak, 'en iyi kombi', 'en tasarruflu kombi', 'X marka kombi şikayet', 'X marka kombi yorumları' gibi anahtar kelimelerle aramalar yapıyor. Bu süreçte markaların web siteleri incelenerek ürünlerin teknik detayları karşılaştırılıyor. Tüketicilerin büyük çoğunluğu, ürünü belirledikten sonra e-ticaret sitelerinde tüketici ürün yorumlarını detaylıca incelerken şikayet ve forum sitelerini ikinci planda tutuyor. Araştırmaya katılan tüketicilerin büyük çoğunluğu, kombilerini satın kararlarını şekillendiriyor. Bu süreçte tanıdık ustalardan gelen tavsiyeler de oldukça etkili oluyor. Üreticilerin web siteleri ve sosyal medya hesapları da karar sürecinde önemli bir rol oynuyor. Tüketiciler, internet üzerindeki forumlar ve blogları da inceleyerek kararlarını destekliyor. İnternet üzerinden alışveriş yapmanın getirdiği muhatap bulamama endişesi, tüketicileri bayi ziyaretlerine yöneltiyor. Araştırmaya göre her 10 tüketiciden 7'si kombi satın almak için bayi ziyareti gerçekleştiriyor. Tüketiciler, bayi ziyaretlerinde satış personelinin desteğiyle kombiyi yakından inceleyerek, teknik özellikleri öğrenerek ve sorularını sorarak karar verme şansı buluyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin çoğu bayi ziyaretlerinde satış personelinin rehberliğini önemsiyor. Satış personelinin yönlendirmesiyle daha sağlıklı kararlar alabildiklerini belirten kullanıcılar, herhangi bir sorun yaşadıklarında muhataplarının olması için yeni cihazlarına daha fazla ödeme yapmayı tercih ettiklerini ifade ediyor. n almadan önce güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşmayı hedefliyor. Her 100 tüketiciden 67'si, yeni bir kombi arayışına girdiğinde ilk olarak yakın çevrelerinin hangi kombiyi kullandıklarını ve memnuniyet durumlarını sorguluyor. İnternet pazar yerleri, yapı market mağazaları ve ısıtma uzmanları gibi çeşitli kaynaklardan faydalanan tüketiciler, fiyat karşılaştırma siteleriyle birlikte
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=