Tesisat Dergisi 337. Sayı (Ocak 2024)
31 TESİSAT • Ocak / 2024 rultusunda fırsat eşitliğinin öneminin vurgulandığı raporda, kadınların işgü- cüne katılımını artırmak için yapılan çalışmalar anlatılıyor. Kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde gerçekleştiri- len “Sakura Kadın Girişimci Destek- leme Programı” ve “Sakura Kadın Tek- nisyen Yetiştirme Programı” gibi pro- jelerle sektörde başarılı iş kadınlarının gelişimine, yayılımına destek olunuyor. Kadın temsiliyet oranına yönelik hassa- siyet Daikin Türkiye’nin kendi bünye- sinde de oldukça büyük. Rapora göre, Daikin Türkiye 2021 yılında %33,7 olan kadın çalışan oranını 2022 yılında %35,2’e yükseltti. Gelecek hedeflerine de yer verilen raporda, mavi yakalı kadın çalışanların oranını %50’ye ve tüm kadın çalışanların oranını %45’e yükseltme hedefi yer aldı. Müşteri Memnuniyeti İçin Yeni Yapılanma Üretim ve servis aşamalarında sür- dürülebilirlik hedefleri doğrultusunda ilerleyen Daikin Türkiye, müşteri memnuniyeti ile ilgili de her geçen yıl yeni projelere imza atıyor. Yeniden yapılandırılan müşteri ilişkileri yönetim sistemi kapsamında, “Çağrı Merkezi” ekibi ve “Müşteri İlişkileri Yönetimi” ekipleri birbirlerinden ayrıldı. Daikin Türkiye tarafından takip edilen Anah- tar Performans Göstergeleri (APG)’ne göre 2022 finansal yılında yaklaşık 489.000 çağrı alınarak bir önceki yıla göre % 9 oranında çağrı yükü artışı yaşandı. Artan çağrı yüküne rağmen cevap verilemeyen çağrı oranlarında ve 20 saniye içerisinde cevaplanan çağrı hedefi oranlarında iyileşmeler sağlandı. Müşteri Deneyimi Yönetim ekibine ulaşan bayi ve servislere yönelik talep, beklenti ve geri bildirimlerin tamamı çözüme ulaştırıldı, şikayetlerin %60’ı DaikinTürkiye tarafından hedeflenen 3 gün içerisinde kapatıldı. 2023 finansal yılı için 0-3 kapama gün oranı hedefi %75 olarak belirlendi. 2023 finansal yılında çağrı mer- kezi, müşterilerin satış sonrasındaki ihtiyaçlarının yanı sıra satış öncesi ve satış süreci destek ihtiyaçlarını da karşılayacak şekilde yapılandırıldı ve adı “Müşteri Etkileşim Merkezi” ola- rak değiştirildi. Daikin Türkiye, ürün ve hizmet talebi olan müşterileri en yakın ve uygun yetkinlikteki iş ortağı ile buluşturmak, iletişimi hızlı ve kolay takip etmek, müşterilerin memnuni- yetlerini ölçerek iyileştirme noktala- rını belirlemek amacıyla “Yeni Müş- teri Talep Yönetimi Proje”sini projeyi hayata geçirdi. Çalışanlara Yönelik Projelerde Artış ve Dijitalleşme 2013 yılında araştıran, üreten, değer yaratan ve sorumlu insanlar yetiştirerek, sektörde öncü ve lider akademi olma vizyonu ile yola çıkan DaikinTürkiye Akademi, başarı odaklı, etik değerlere sahip, donanımlı ve gele- ceğe hazır profesyonellerin gelişimine yardımcı olmayı amaçlıyor. ‘Düşüne- bilen, araştıran ve üretebilen insanlar yetiştiren bir okul olmak’ misyonunu ilke edinen akademi, bugüne kadar 57 bin 242 kişiye toplamda 490 bin 889 saat eğitim verdi.İç iletişimde dijital- leşme sayesinde daha hızlı ve verimli bir süreç işletmek için yola çıkan Dai- kin Türkiye, Daikin Mobile sayesinde tüm ekosistemi ile “diyalog” tarzı ile- tişim kurmayı amaçlıyor. Şirket, tüm mavi yaka, beyaz yaka, bayi ve servis çalışanlarının bulunduğu 2.500 kişi- lik platformun web versiyonunu da 2023 mali yıl içerisinde kullanıma açtı. 2024’te de tüm iç iletişim faaliyetlerinin intranetten Daikin Mobile’a taşınması hedefleniyor. n SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=