Tesisat Dergisi 336. Sayı (Aralık 2023)

43 TESİSAT • Aralık / 2023 SÖYLEŞI lerindeki artış hem iç pazar hem de dış pazarda rekabet koşullarını değiş- tirdi. Sektörde 69’uncu yılını kutlayan ve birçok ilki tüketicisiyle buluşturan DemirDöküm, pazarda yaşanan her dönüşümde yenilikçi ürünleriyle pozitif ayrışmayı başardı. Gelecekte, teknolo- jik gelişmelerin ve çevre dostu ürünlere olan talebin artarak devam edeceğini öngörüyoruz. Bu doğrultuda, Ar-Ge ve inovasyona, üretim tekniklerine aralıksız yatırım yapmaya devam ede- ceğiz. Müşteri memnuniyeti ve müş- teri deneyimi yaklaşımımız ile sektörde standartları yükseltme misyonumuzu sürdüreceğiz. DemirDöküm’ün kombi pazarı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki hedeflerini, yatırımlarını ve pazarlama stratejilerini anlatır mısınız? Kurulduğumuz 1954’ten günü- müze tüketicilerimizi ısıtma sektörün- deki birçok cihaz, sistem ve hizmetle tanıştırdık. İlk döküm radyatör, ilk panel radyatör ve 25 mm hatveli panel radyatör, ilk döküm kazan, ilk şofben, ilk kombi ve ilk yoğuşmalı kombi üreticisi olarak öncülüğümüzü devam ettirebilmek için önümüzdeki süreçte de Ar-Ge ve teknolojiye yatırımlarımız aralıksız devam edecek. DemirDöküm olarak, yetkili satı- cılarımız, yetkili servislerimiz ve satış noktası ağımızla Türkiye ısıtma sektö- rünün öncüsü konumdayız. Bu farklı alanlarda birçok önemli sorumluluğu da beraberinde getiriyor. Öncülüğü- müz sürdürebilmek için yeni ürün ve hizmetlerimizin yanı sıra müşteri memnuniyeti, müşteri deneyimi, satış sonrası hizmetler, iş ortağı eğitimleri, finansal çözümler, inovatif hizmetlere yönelik projelerimizin sayısını artırarak sürdüreceğiz. Dış pazarlarda da her yıl hedefle- rimizi gözden geçiriyoruz. Isıtma ve soğutma alanında ürettiğimiz ileri tek- nolojiye sahip ürünlerimizi Çin’den Şili’ye kadar 40’a yakın ülkeye ihraç ediyoruz. İhracat yaptığımız ülkelerde, partnerlerimizle uzun dönemli çalışma hedefi olan ve markamızın gücünü bu pazarlarda da gösteren bir yapılanma içinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Kombilerde trend ne yönde ilerliyor, hangi tip cihazlara talep artıyor? Isıtma teknolojilerindeki trendler, enerji verimliliği ve çevresel sürdürü- lebilirlik üzerine odaklanıyor. Günü- müzde, tüketicilerin daha çevreci ve enerji tasarruflu ürünlere olan talebi giderek artıyor. Bununla birlikte, akıllı ev sistemlerine entegre edilebilen, uzak- tan erişim ve kontrol imkanı sunan kombi ve ısıtma cihazlarına olan talep de artmakta. Kullanıcı dostu arayüzler ve düşük karbon emisyonuna sahip olma gibi özellikler de günümüzde kombi tercihlerini direkt olarak etkili- yor. Gelecekte, daha akıllı, daha verimli ve çevreye daha duyarlı ısıtma çözüm- leri ön planda olacak. Tüketici tercihleri ile trendlerine biraz daha derinlemesine bakacak olur- sak, yaşam alanlarının “demirbaşı” ola- rak görülen kombilerde seçim kriterle- rinin son yıllarda oldukça değiştiğini görüyoruz. Mevcut kombilerinden memnun olmayan veya eski kombi- lerini değiştirmek isteyen tüketiciler, yeni kombi seçiminde en çok kalite ve dayanıklılığa önem veriyor. DORinsi- ght tarafından Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Kombi Tercihleri” araştırmasına göre kombi seçim kri- terleri arasında kalite ve dayanıklılık (yüzde 83), servis ve destek (yüzde 62) ile enerji verimliliği (yüzde 58) en önemli faktörler olarak belirtildi. Bununla birlikte, fiyat/performans den- gesi (yüzde 46), teknoloji/inovasyon (yüzde 44) ve marka itibarı (yüzde 41) da tüketicilerin karar verirken dikkate aldığı diğer kriterler arasında yer aldı. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’nin ilk kombi ve ilk yoğuşmalı kombi üre- ticisi DemirDöküm, bu yıl da kombi tercihinde yüzde 24’lük bir oranla açık ara liderliğe devam etti. Yaşam alanlarında tüketicisine minimum 10 yıl eşlik eden kombi- lerin kadınlar ve erkekler tarafındaki seçim kriterleri de araştırma verileri arasında yer aldı. Kalite ve dayanıklı- lık hem kadınlar hem erkeklerin ortak tercihi olurken, enerji verimliliği, ser- vis, destek, üreticinin pazar payı ile

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=