Tesisat Dergisi 335. Sayı (Kasım 2023)

41 TESİSAT • Kasım / 2023 SÖYLEŞI Şirketin inovasyona yaklaşımı nedir? Yeni ürün geliştirmek ve teknolojiyi kullanmak konusundaki stratejileri nelerdir? Boru sistemleri üreticisi olarak ürün ve sistemleri, piyasanın talep ve istekle- rine göre sürekli geliştiriyoruz. Odak- landığımız kilit noktalardan bazıları, malzemeleri işlemenin ve kullanma- nın yeni yolları ile modern malzeme ve üretim süreçlerinin kullanılması, hammaddelerin kaynakları koruyacak şekilde kullanılması ve ürünlerimizin ilk amacına hizmet ettikten sonra tekrar kullanılmasıdır. Pipelife TR Arılı Plastik olarak kalite ve sürdürülebilirlik konusundaki taahhüdünüz nedir? Çevre dostu ürünler ve üretim süreçleri hakkında nasıl bir yaklaşım benimsenmektedir? Kalite kontrolünü hammadde aşa- masında başlatarak üretim sırasında ve sonrasında yapılan testlerle devam etti- ren Pipelife TR Arılı Plastik ISO 9001 Kalite, ISO 14001 Çevre ve ISO 45001 İSG yönetim sistemlerine sahiptir. Pipelife olarak faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde hep kaliteyi ve yenilik- çiliği ön planda tutmuş olup, Avrupa Plastik Boru ve Ek Parça Üreticileri Derneği (The European Plastic Pipes and Fittings Association TEPPFA) kurucu üyelerindendir. Pipelife, insan- ları su ve enerji ile buluşturan, sürdürü- lebilir dürüst üretim anlayışını, dünya standartlarında ürün kalitesini ve müş- teri memnuniyetini, doğaya ve çevreye saygıyı her bir faaliyetinde kendisine ilke edinmiştir. Şirketin uluslararası operasyonları hakkında bilgi verir misiniz? Pipelife’ın Arılı Plastik ile güçle- rini birleştirmesiyle, öncelikle üretim teknolojisini çağın gereksinimlerine göre geliştirmiştir. Bunun sonucu ola- rak ürün yelpazesini ülkelerin farklılı- ğına göre çeşitlendirmek suretiyle yurt dışında hareket alanı bulmuştur. Pipelife TR Arılı Plastik olarak, diğer Pipelife grubuna bağlı, Avru- pa’nın farklı ülkelerindeki fabrikalarda üretimi olmayan tarımsal, alt yapı ve tesisat boru ve ek parçalarını Türki- ye’de onların ihtiyaçlarına göre üretip çözüm ortağı olmaktayız. Bununla birlikte Kanada’dan Vietnam’a kadar büyük bir coğrafyada, aynı yurt içinde olduğu gibi devamlılığı olan, sürdü- rülebilir ilişki sayesinde farklı ülkelere ihracat yapmaktayız. Bayi ve müşterilere Pipelife TR Arılı Plastik’in yaklaşımı nedir? Müşterilerine nasıl bir hizmet sunmaktadır? Pipelife TR Arılı Plastik, bayi ve müşteri ahde vefasını çok benimsemiş bir üreticidir. Ülkenin birçok yerinde bulunan seçkin bayileri ile iyi günde, kötü günde hep birlikte mantığı ile çalışmaktadır. Öyle ki babadan oğula, nesilden nesile geçen Arılı Plastik bayi- likleri bulunmaktadır. Bununla birlikte üretimini yapıp sattığı her bir ürünün arkasında 50 yıldan fazla geçmişi olan fabrikanın garantisi vardır. Üretim kapasitesi başta olmak üzere, fiyat, sevkiyat hızı ve etik ticari anlayışı ile bayi ve müşterilerine yıllardır hizmet etmektedir. Plastik boru endüstrisindeki rekabetçi ortam hakkında ne düşünüyorsunuz? Pipelife’ın bu alandaki rekabet avantajları nelerdir? Pipelife TR Arılı Plastik olarak reka- betin sadece fiyat ile yapılmayacağına inanmaktayız. Ürün maliyetlerini direkt etkileyen hammadde, döviz, elektrik, işçilik ve finansal giderler eklendiğinde ortaya çıkan tablo Türkiye’deki oldukça fazla olan plastik boru üreticisini etki- lemekte olup, bu da haliyle her türlü haksız rekabeti getirmektedir. Bilinçli, araştıran ve sorgulayan müşteriler, alım yapacağı üreticinin güvenilirliği, kur ve hammadde artışlarında aldığı tavır başta olmak üzere, ürünlerdeki farkları, alacağı ya da almayacağı riskleri bilerek ve görerek tercih ettiği sürece, güçlü bir finansal yapıya sahip olan Pipelife TR Arılı Plastik varlığını devam ettirecek ve güvenilir bir liman olmaya devam edecektir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=