Tesisat Dergisi 334. Sayı (Ekim 2023)

76 TESİSAT • Ekim / 2023 "Akıllı Binalar ve Akıllı Şehirlere odaklanarak, öğretim ve araştırma odaklı bir kuruluş olarak, öğretme ve öğrenme felsefelerimizi, 'Büyük Veri' ve makine öğrenimi algoritma biliminin yayılmasını programlarımıza dâhil edecek şekilde uyarlamak zorunda kaldık. Üzerinde durulması gereken husus, enerji verimliliği, karbonsuzlaştırma ve insan konforuna bütünsel bir odaklanma ile Model Öngörülü kontrol sistemleri oluşturabilmek için matematiğin bir 'araç kutusu' olarak kullanılması üzerinde olmalıdır. Bir BIM paradigması (Building Information Modeling _ Bina Bilim Modellemesi yaklaşımı (BIM)) içinde işbirlikçi çalışma uygulamalarının artışıyla birlikte, mevcut kohortlar (paydaşlar) BIM modellerinden üretilen karmaşık verilere giderek artan bir şekilde maruz kalmaya uyum sağlamak zorunda kaldılar ve proje planlaması ve teslimattan gerçek zamanlı operasyonel veriler elde etmek için Dijital İkiz felsefesine olan gidiş matematik ve veri analizi öğretiminde farklı bir yaklaşım gerektirdi.” - İngiltere Mühendislik Analizi ve Ortaya Çıkan Kavramlar Giriş bölümünde açıklanan anahtar kavramların mühen- dislik analizine dâhil edilme düzeyi, aşağıda Şekil 5'te hem akademik hem de endüstri profesyonelleri için gösterilmiş ve karşılaştırılmıştır. IEQ (İç Ortam Hava Kalitesi) ile genel bir mutabakat vardır - sağlık, her iki katılımcı tipinin % 80'inden fazlası tarafından tamamen olaya dâhil edilmiş olarak görünmektedir. Her iki grup da bir binanın kullanım sonrası değerlendirmesi - post-occupancy evaluation (POE) ve ömür süresi yada kullanım süresi performansının ve dön- güselliğinin entegre edilmesinin binanın iyileşmesi olgusu içinde bir yeri olduğunu görmektedir. İspanya'dan bir endüstri profesyoneli, ömür süresi değer- lendirmesi için mevcut yazılımda bir boşluk olduğunu ve bu donatmaktır. Akademisyenlerden programlarına başvuran- larda bu becerileri değerlendirmeleri istenmiştir. Çoğunluk (%>80), istatistik temellerinin tam olarak veya büyük ölçüde sunulduğunu bildirmiştir. Bununla birlikte, ankete katılan- ların yaklaşık aynı yüzdesi, hem makine öğrenimi hem de karar verme analitiği becerileri için, başvuru sahiplerine hiç veya küçük bir ölçüde sunulmadığını ve bunun da önemli bir boşluğa işaret ettiğini bildirmiştir. Akademik katılımcılar tarafından bildirilen sorunlar: Akademik yanıtlar tarafından bildirilen konular arasında, lise matematiğinde hazırlık eksikliği, müfredatın güncellen- mesi ihtiyacı ve üniversitelere endüstriden gelen ihtiyaçları yeniden ele almaları için baskı uygulamak maksadıyla prog- ramın her 4-5 yılda bir yeniden akreditasyonunun (onayla- tılmasının) önemi. Bu konular, analitik beceri gelişiminin üzerinde önemle durulması gerektirdiği sonucuna işaret etmektedir. Eğilimleri takip eden birkaç üniversite önce- likle bunu yüksek lisans düzeyinde programlardır (Avrupa programları, mühendislik programları için gerekli olan 3 + 2 veya 4 + 1 yıllık eğitim döngülerini takip eder, İngiltere'de mühendislik dersleri için eğitim döngüsü gereksinimlerinin 3 + 1 veya 4 + 0 yıl olduğunu, bazı programların bir yılın endüstride geçecek şekilde sunduğunu hatırlatmak isteriz). İngiltere'den bir akademik katılımcıdan gelen aşağıdaki yorum, bina mühendisliği programlarını mesleğe önem veren yeni kavramlar bağlamında eğitim programlarına yerleştir- menin bir yolunu önermektedir. Şekil 4. Akademisyenler tarafından bildirilen mühendislik programlarına müracaat edenlerin becerilerinin sunumu. Tam olarak sunulmuştur Büyük ölçüde sunulmuştur Hiç sunulmadı Uygulanamaz Küçük ölçüde sunulmuştur İstatistik temelleri Makinelerin öğrenmesi Karar verme analitiği ÇEVİRİ MAKALE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=