Tesisat Dergisi 334. Sayı (Ekim 2023)
70 TESİSAT • Ekim / 2023 ÇEVİRİ MAKALE lemek için bir yöntem olarak ortaya çıkmıştır (Zimring ve Reizenstein, 1980). Bununla birlikte, spesifik olarak bina kontrol sistemleri bağlamında, bu tür mevcut ortamların hem sakinlerin konfor ihtiyaçlarını karşılayıp karşılama- dığının hem de gelecekteki "planlama ve uygulamayı" bilgilendirmek için anketler, yerinde denetimler ve izleme kullanarak enerji tüketimi gereksinimlerini daha iyi anla- yıp anlamadıklarının ikili bir analizine dönüşmüştür (Meir ve arkadaşları, 2009). Ortaya çıkan bu 21inci. yüzyıl bina mühendisliği zorluk- ları tarafından çeşitli sorular ortaya çıkmaktadır: • Lisans programlarımıza zaten dâhil edilmiş olan bu zor- lukları ele almak için gerekli olan temel öğrenme çıktıları var mı? • HVAC mühendislerinin rolünü bu zorluklar bağlamında yeniden tanımlayabilir miyiz? • Temel zorluklar ve fırsatlar nelerdir? Aşağıdaki bölümlerde, bu soruların cevaplarını aydın- latmak için alınan yaklaşım ve bulguların incelenmesi açık- lanmaktadır. Metodoloji HVAC sistemlerinde Avrupa lisans derslerinin tasarımını ve sunumunu etkileyen dört faktör grubu hakkında hem akademik hem de endüstri profesyonellerinin tutumlarını toplamak için çevrimiçi bir anket oluşturulmuştur. Anket REHVA'nın Daimi Komitelerine dağıtıldı: a) Teknoloji ve Araştırma Komitesi (TRC), b) Eğitim ve Öğretim Komitesi (ETC) ve c) Yayın ve Pazarlama Komitesi (PMC). Toplam 46 katılımcı, 14 Avrupa ülkesinden 11 akademik olmayan ve 35 üniversite personelinden oluşuyordu. Ülkelere göre dağılım: a) İngiltere (9), b) Türkiye (6), c) İtalya (5), d) İspanya (4), e) Hollanda (4), f ) Fransa (3), g) Polonya (3), h) Danimarka (2), i) Estonya (2), j) Romanya (2), k) Slovakya (2), l) Finlandiya (1), m) Macaristan (1), n) İrlanda (1). Ankete katılanların ikisi Türkiye'den, biri Slovakya'dan akredite olmayan kurslardandı.. Sonuç Bulgular, anketler aracılığıyla belirlenen belirli zorluklar veya fırsatlar hakkında temel alınan temalar halinde düzen- lenmiştir. Bu temalar arasında işe alım zorlukları ve yeniden markalaşma, mühendis ve toplum, mühendislik uygulamaları ve aktarılabilir beceriler, bilim ve matematik, Mühendislik Analizi ve Ortaya Çıkan Kavramlar ve Tasarım ve İnovasyon ve Ortaya Çıkan Kavramlar bulunmaktadır. İşe Alım Zorlukları ve Yeniden Markalaşma Lisans derslerinde işe alım büyük ölçüde farklılık gösterdi ve kısmen ulusal Yüksek Öğretim Kurumlarının (Higher-e- ducational institutions (HEI ) özelliklerinin yanı sıra yerel sanayinin bileşiminin bir fonksiyonudur. HVAC / bina hiz- metleri mühendisliğinin durgun ve ilham verici olmayan ima- jının, bazı programlarda yüksek kaliteli başvuru sahiplerinin sayısının azalmasına katkıda bulunduğu bildirilmiştir. Bu yanlış anlamanın farkında olarak, ASHRAE artık bir kısaltma değil, “ASHRAE Engineering and the Built Environment'ın” bir parçasıdır. Büyük bir meslek kuruluşunun bu kabulüne ve isim değişikliğine rağmen, üniversitelerden yanıt verenlerin sadece % 31'i yeniden adlandırılan programlarının HVAC mühendislerinin değişen rollerini daha iyi yansıtmasına ihti- yaç olduğu konusunda hemfikirdir. Üniversite personeline (n=35) dersleri ve işe alım süreci hakkında ayrıntılı bilgi vermeleri istenmiştir. Kabaca yarısı (35 kişiden 18'i,% 51.4) yüksek kaliteli başvuru sahiplerini çekmede sorun yaşadığını bildirdi. Başarıları rapor etmiş olan geri kalanlardan 11'i, işe alımı iyileştirmek için uyguladıkları önlemler hakkında bazı geri bildirimler sağladı. Vakaların çoğunda (11 katılımcıdan 7'si, % 63,6), bir şekilde endüstriye daha iyi bağlantıların yararlı olduğu bulgusu elde edilmiştir. Bu bağlantılar arasında burslar (3), teknik toplantılar ve işbirliği (2) ve bir pazarlama kampanyasının kitle fonlaması (1) vardı. 2 vakada derslerin yeniden adlandırılmasının fay- dalı olduğu bulunmuştur. Başvuranların kalitesini artırdığı tespit edilen diğer idari değişiklikler; okul ziyaretleri (3), akreditasyon (2), açık günler (2) ve karma katılımmodlarıydı (2). Diğer katılımcılar, gençlerin katılımı için ilham kaynağı olarak iklim değişikliğine ve onunla ilişkili faaliyetleri işaret etti. Ek olarak, bina hizmetleri mühendislerinin mimari alan veya kaynak ekonomisi içindeki genişleyen rolü, başvuru sahiplerinin sayısını ve türünü artırabilir. Mühendis ve Toplum Sosyal olarak ilgili beş tema belirlendi ve katılımcılar- dan mühendislik eğitimindeki öneminin en önemsizden en önemliye kadar olan beş alan içinde değerlendirmeleri istendi: Sürdürülebilirlik, etik, risk, güvenlik ve eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık (equity, diversity and inclusion _ (EDI)). Bunlardan sürdürülebilirlik, hem akademisyenler hem de akademisyen olmayanlar arasında en tutarlı veya en önemli olarak kabul edilendi (Şekil 2). Akademisyen olmayanlar için, katılımcılar etiği sürdürülebilirlikten daha önemli olarak değerlendirdi. Buna karşılık, EDI, akademisyenler için en önemli ve önemsiz arasında neredeyse eşit tepkilerle en çok tartışılan temaydı. EDI'nin akademisyenler tarafından olmasa da en önemli liste olma ihtimali yüksek olsa da, sunulması
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=