Tesisat Dergisi 334. Sayı (Ekim 2023)

TESİSAT • Ekim / 2023 54 SERVIS & EĞITIM İç Hava Kalitesinin Eğitime Katkısı Nedir? SİNAN ÜÇÜNCÜ Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme Öğretmeni sinanucuncu@hotmail.com www.tesisatakademi.com E ğitim ortamlarında bulunan kişilerin sağlığı ve verimli ders dinleyebilmeleri açısın- dan iç hava kalitesi büyük bir öneme sahiptir. Temiz hava, öğrencile- rin fiziksel ve zihinsel sağlığını olumlu bir şekilde etkileyerek öğrenme süreçle- rini destekler. Bu nedenle eğitim ortam- larında iç hava kalitesinin artırılmasına yönelik çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Öğrencilerin dersi verimli dinle- yebilmeleri ve derse odaklanabilmeleri için sınıf içerisinde yeterli miktarda taze hava olması gerekir. Sınıf ortamındaki hava kalitesinin düşmesiyle bazı aksak- lıklar ortaya çıkacaktır. Salgın hastalık- ların arttığı bir dönemden geçiyoruz. Geçtiğimiz yıllarda yaşadığımız pande- mide hava kalitesinin insan sağlığı için ne kadar önemli olduğunu tekrardan anlama fırsatımız oldu. İç hava kalitesi düştüğünde bulaşıcı hastalıkların da yayılma riski maalesef artıyor. Eğitim ortamlarının da kalabalık olduğunu düşünürsek bu risk daha da artıyor. Eğitim öğretimden önce insan sağlığı açısından iç hava kalitesi çok önemli bir noktada olmalı diye düşünüyorum. İnsan sağlığından sonra eğitim öğreti- min verimli olabilmesi için yine hava kalitesinden bahsetmemiz gerekecek. Özellikle de kış mevsiminde havala- rın soğumasıyla birlikte sınıflar daha az havalandırılıyor. Sınıflara taze hava girişi olmadığında öğrencilerde dikkat eksikliği oluşuyor. Böyle bir eğitim ortamında sadece öğrencinin değil biz öğretmenlerin de performansı olumsuz yönde etkileniyor. Doğal havalandırma yöntemini yaz mevsiminde sık sık kul- lanmamıza rağmen kış mevsiminde bu yöntemi hava şartlarından ötürü sıklıkla kullanamıyoruz. Yaz mevsi- minde hava sıcaklığının aşırı yüksek olduğu yerlerde de doğal havalandırma verimli olmayabiliyor. Dersin verimini artırabilmek için ortama şartlandırılmış taze hava girişi sağlanmalıdır. Sınıflara havalandırma sistemleri entegre edile- rek eğitim ortamlarının kalitesi artırıla- bilir. Yakın zamanda bu konu dernekler tarafından da dillendirildi ve önemli adımlar atıldı. Ortaya uygulanabilir bir sonuç çıktığından birçok problemin çözüleceğini düşünüyorum. Eğitim ortamlarında dikkatli dinleme süresini biraz daha artırmak istiyorsak bu konuya daha fazla önem vermemiz gerektiği aşikar. Sonuç olarak iç hava kalitenin artmasıyla şüphesiz eğitim öğretimin de kalitesi artacaktır. En büyük temennim vakit kaybetme- den bu alandaki çalışmaların güzel neti- celerle sonlandırılmasıdır. n

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=