Tesisat Dergisi 334. Sayı (Ekim 2023)

44 TESİSAT • Ekim / 2023 SÖYLEŞİ mizdeki kalitemizi daha da yukarılara taşıyoruz. Bu alanda birçok alt yapı projesini de bu dönemde gerçekleş- tirdik. Bazı örnekler verecek olursak; “Müşteri İletişimMerkezi”nin bulut alt yapısına taşınması, her dilde otomatik çeviri yapan WhatsApp tercüme pro- jesi, dijital randevu projesi gibi uygu- lamaları sayabiliriz. Yıl içinde yaklaşık 1,1 milyon ziya- retin gerçekleştiği ve 3,3 milyon kon- tağın kurulduğu Satış Sonrası Hizmet- lerde bugün yüzde 98’lik erişilebilirlik oranıyla farkımızı ortaya koyuyoruz. Dönemsel olarak kalitemizi artırmak için bağımsız bir iş ortağımız tarafından denetleniyor ve yeni kararlar alarak yol haritamızı güncelliyoruz. Dijitalleşme müşteri beklentilerini nasıl etkiliyor? Dijital alanda yürüttüğünüz çalışmalardan bahseder misiniz? Günümüzde müşteriler, hızlı, kolay, kişiselleştirilmiş ve çok kanallı bir dene- yim beklentisine sahip. En başta da belirttiğim gibi, müşteri deneyimini geliştirmeyi ilk hedef olarak benimse- miş bir şirketiz, dolayısıyla bu alanı en iyi şekilde yönetmek temel hedefleri- mizin arasında. Öncelikle marka iletişim harca- malarımızı yoğun olarak dijital alanda yapıyoruz. Bunun yanında sektörde ilk olarak gerçekleştirdiğimiz birçok proje var. Kullanıcılarımız için görüntülü keşif hizmeti, online talep alma, çeşitli online ürün seçim gibi hizmetler ilk paylaşabileceklerim. Bu kapsamda iş ortaklarımız için de yine sektörde ilk olarak DemirDöküm tarafından hayata geçirilen DemirClub sadakat platfor- munu örnek olarak gösterebilirim. Müşterilerinize sağladığınız katma değerler hakkında neler söylemek istersiniz? Sektörümüz, sürdürülebilir bir gele- ceğin anahtar ürünlerini geliştirip tüke- ticilerin kullanımına sunuyor. Geliş- tirdiğimiz ürünlerle diğer sektörlerden farkımız, daha uzun ömürlü olmaları. Örneğin, bir kombinin 10 yılı aşkın, hatta bakımları zamanında yapılırsa 15 yıl kullanılabilme potansiyeli var. Bu da daha az ürün tüketimi ve kaynakların daha az kullanılmasıyla sürdürülebilir bir gelecek için daha emin bir adım anlamına geliyor. Uzun ömürlü ürünle- rimizle tüketicilere ve ülke ekonomisine önemli bir katma değer sunarken hem ısıtmada hem soğutmadaki geniş ürün gamımızla konforlu bir yaşam alanı sağ- lıyoruz. Ürünlerimiz, iç hava kalitesini yükselterek yeni nesil teknolojilerle daha sağlıklı bir ortam hazırlıyor; yük- sek enerji tasarrufu sağlayarak tüketici- lerin finansal açıdan enerji maliyetlerini düşürüp faturalarını azaltmasına kat- kıda bulunuyor. Bunun yanı sıra Bozü- yük üretim tesislerimizde Türkiye’nin 140’ıncı Ar-Ge merkezine sahibiz. Burada stratejik olarak; çevre, verim- lilik, yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarının kullanımı, sistem yakla- şımı ile çözümler üretiyoruz. Ürünle- rimiz, sahip oldukları yeni teknolojiler ve komponentlerle bakım ve onarım maliyetlerini düşürüp, bu konuda da tasarruf yapılmasına yardımcı oluyor. Önümüzdeki döneme ilişkin planlamalarınız neler? Müşterilerimizin ihtiyaçlarına daha iyi yanıt verebilmek, onların memnuni- yetini artırmak ve uzun vadeli ilişkiler kurmak amacıyla müşteri deneyimi stratejilerimizi sürekli gözden geçirip, geliştiriyoruz. DemirDöküm’ün ana merkezinde yer alan “müşteri” ve “müş- teri memnuniyeti” konularında yatı- rımları çeşitli alanlarda yapıyor ve bu yatırımlar sonucunda sahip olduğumuz değerleri güçlendiriyoruz. Önümüz- deki süreçte teknolojik alt yapı geliştir- meleri, personel ve iş ortağı eğitimleri, yetkinlik geliştirme çalışmaları, yeni- likçi ürün ve hizmet geliştirme alanında yatırımlarımız devam edecek. n

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=