Tesisat Dergisi 333. Sayı (Eylül 2023)
56 TESİSAT • Eylül / 2023 5. Sıcak iklimler için verimli binalar ve HVAC sistemleri (azaltılmış soğutma talebi, havalandırma stratejileri, jene- ratörler, güneş enerjisi elektriği, NZEB_ neredeyse sıfır enerjili binalar 6. Çillerler için ısı emiciler _heat sinks_ (hava, su, toprak, kolektif sistemler; absorpsiyon sistemleri) ve çevresel soğuk 7. Isıtma ve soğutma için ATES (akifer termal depolama) sistemleri (çalışma modları sözlü olarak ve P&ID'lerle (süreç ve enstrümantasyon diyagramları ile) açıklanmıştır) KURSLA ILGILI YANSIMALAR Tüm programın ilk çalışması Eylül 2020 ile Kasım 2021 arasında gerçekleşti. Dört kurs, bu makalede açıklandığı gibi aynı sırayla sunuldu. Her birine 5000'den fazla öğrenci abone oldu ve % 8-10'u, edX platformunda oldukça stan- dart olan, aktif bir şekilde takip ediyordu. Kurs 4 (Verimli ÇEVİRİ MAKALE HVAC sistemleri), 2021’in 100 popüler çevrim içi kursu arasına girmeyi başardı (2900 kurs içinden) [14], bu da sürdürülebilir HVAC sistemlerine geniş ve dünya çapında bir ilgi olduğunu gösterdi. Öğrenci kritiklerinin detaylı analizinin hala yapılması gerekmesine rağmen, kursların 8 ile 9 arasındaki notlarla yüksek oranda derecelendirildiği belirtilmiştir, burada değer- lendirme notu biraz daha az olan kurs 2 hariçtir. Öğrencilerin yaklaşık yarısı, çoğu Hindistan ve ABD'den gelen genç HVAC profesyonelleriydi. Karar vericilerin kursu ne kadar takip ettikleri ve / veya takdir ettikleri henüz tam olarak belli değildir. Genel olarak, kurs 1'in (Enerji talebi) teknik/teorik sevi- yesi doğru bulunurken, kurs 2'nin (Enerji arzı) seviyesi çok yüksekti (esas olarak ısı transferi ve ısı eşanjörleri hakkındaki öğrencilerin eğitim temelleriyle uyumsuzluk nedeniyle). Kurs 2 ayrıca çeşitli teknolojilerle ilgili açıklama seviyeleri arasında daha az dengelenmiştir (örneğin, ısı pompalarına kıyasla çok az güneş enerjisi görülmüştür). Kurs 1’in son haftası ('yaratma' seviyesindeki tek kurs, bakınız Şekil 1) çok iyi olarak takdir edildi. Öğrenciler bu kursu 'eğlenceli' buldular. Kurs 4'teki ilk ders (tasarım süreci ve paydaşlar) çok takdir edildi ve öğrenciler diğer kurslarda da benzer ders- ler istediler, çünkü bu anlatım, dersin faaliyetlerini kendi içeriklerine yerleştirmeye yardımcı olmuştur. Son olarak, ‘kontrol için tasarım’ (ör. zonlara ayırma, yeniden ayarlama, çoklu jeneratörler) konusunu yapılandırılmış şekilde ele alan çok az literatür ve el kitabı olduğu bildirilmiştir. Bu husus aynı zamanda okuma dokümanları ve P&ID'ler (süreç ve enstrümantasyon diyagramları) için de geçerlidir. n Şekil 4. Merkezi ve merkezi olmayan kontrol için bir düzenleme [1] Interview Terpstra D., Techniek NL https://www.nu.nl/ondernemen/4476618/installa tiebranche-tekort-15000-vakmensen-komende-vier-jaar.html. [2] https://buildupskills.eu/ ,access23-01-2022. [3] Duffy, T. M., Jonassen, D. H. (2013). Constructivism and the technology of instruction: A conversation. Routledge. [4] Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives. Vol. 1: Cognitive domain. New York: McKay, 20-24. [5] Hernandez, A, access 21-01-2022, https://www.flickr.com/photos/21847073@ N05/5857112597/, License CCBY-SA2.0. [6] Salmon, G (2002) E-tivities. London. Kogan Page Ltd. [7] van Bueren E., van Bohemen H., Itard L., Visscher H. (2012) Sustainable urban environments, Chapt. 5, Springer. [8] Bluyssen, P.M. (2015) All you need to know about indoor air, Delft Academic Press, NL. [9] Bluyssen, P.M. (2019) All you need to know about air conditioning, Delft Academic Press. [10] van Paassen A.H.C. (2004), ‘Fundamentals: Thermo-dynamic aspects of humid air and comfort’, course WB4426 (ME45111) Indoor Climate Control Fundamentals, TU Delft. [11] Bluyssen, P.M., Zhang, D., Ortiz-Sanchez, M. (2021) Self-reported rhinitis and headaches of students from universities in Taiwan, Chile, Suriname, China and the Netherlands, and its association with their home environment, Intelligent Buildings International: 1964424. https://doi. org/10.1080/17508975.2021.1964424. [12] ASHRAE handbook Fundamentals. [13] ISSO-TVVL Handboek Installatietechniek (2002), the Netherlands. [14] https://www.freecodecamp.org/news/most-popular-free-online-courses/ , accessed 23-1-2022. Not: Kursla ilgili müfredat ve derslerin içerikleri, okuma parçaları, video ile ders anlatımları, verilen egzersizler aşağıdaki linklerden bulunabilir.(HE) https://ocw.tudelft.nl/ https://ocw.tudelft.nl/course-lectures/5-8-1-ates-systems-for-heat-and-cold/ KAYNAKLAR
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=