Tesisat Dergisi 333. Sayı (Eylül 2023)
42 TESİSAT • Eylül / 2023 Gelecekteki HVAC ve Enerji Profesyonelleri İçin Çevrim İçi Eğitime Yapısal Bir Yaklaşım (*) (*) Bu makale The REHVA European HVAC Journal Haziran 2023 sayısından çevrilmiştir. ÇEVİRİ MAKALE Telif Hakkı © 2022 yazarlarca alınmıştır. Konferans makalesi CC-BY-4.0 lisansıyla yayınlanmaktadır. ÖZET HVAC sektörü, enerji geçişini gerçekleştirmek için çok önemli bir konumdadır ve görevlerini yerine getirmek için yeterli HVAC mühendisi yetiştirmek; inşaat, enerji, IT (İletişim Teknolojisi) ve sağlık sektörlerinden gelen bilgileri bir araya getirip birleştir- mek; hızlı teknolojik değişikliklerle başa çıkabilmek gibi sayısız zorlukla karşı karşıyadır. Binalar için HVAC ve enerji sistemleri üzerine yüksek öğrenim seviyesinde hazırlanmış ve takip edilmesi kolay kursların mevcudiyeti, (gelecekteki) mühendisleri HVAC sektörüne katkıda bulunmaya ve ne kadar zorlu ve yüksek teknoloji olduğunu anlamaları için yönlendirmeye yardımcı olabilir. Böyle bir ders programı ideal olarak, mimarlara ve bina mühendislerine, işbirliği ve entegre edilmiş tasarım için daha iyi bir ortak zemin oluşturacak şekilde bu alanın temel bir anlayışını da getirecektir. Bu aynı zamanda HVAC sektörüne katılan makinelerin öğrenmesi ve yapay zeka uzmanları için de faydalı olacaktır. Son olarak önemli noktalardan biri ve burada da birincil enerji, kaynak tükenmesi ve HVAC sistemleriyle ilgili CO₂ emisyonları hakkında ortak görüşler sunarak mühendislik ve politika oluşturma arasındaki boşluğu kapatmaya yardımcı olabilir. Makale, böyle bir çevrimiçi kurs programının yapısını ve içeriğini açıklamaktadır. Bu çalışma; Makine Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Mimarlık, Teknik Yönetim ve Politika, Elektrik Mühendisliği uluslararası yüksek lisans öğrencileriyle yılların öğretim deneyimine dayanarak ve konut dernekleri, bakanlıklar ve belediyelerden profesyonellerle geliştirilmiştir. Program yapısı için sistem mühendisliğine dayanan seçimler, bunun yanında belirli içerikler için seçenekler desteklenmekte ve açıklanmaktadır. Ek olarak, öğrenciler için kendilerini değerlendirme araçlarının ve kendi kendine ilerleyen kursların geliştirilmesi ile ilgili deneyimlerin yanı sıra öğrencilerden geri bildirim de paylaşılmaktadır. Kurs programının ilk versiyonu, edX platformunda her modüle katılan 5000'den fazla öğrenci ile test edilmiştir ve kamuya açıktır. PHILOMENA BLUYSSEN Mimarlık ve Yapılı Çevre Fakültesi, Delft Teknoloji Üniversitesi PAULA VAN DEN BROM Mimarlık ve Yapılı Çevre Fakültesi, Delft Teknoloji Üniversitesi LAURE ITARD Mimarlık ve Yapılı Çevre Fakültesi, Delft Teknoloji Üniversitesi
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=