Tesisat Dergisi 333. Sayı (Eylül 2023)

28 TESİSAT • Eylül / 2023 BAKIM Klimalarınızı ‘Korsan Servislerden’ Korumanın İpuçları K limaların ömrünü ve verim- liliğini artırmak için her yıl mutlaka düzenli bakım yapılması gerektiğini belir- ten Baymak Akademi Direktörü Mus- tafa Bozkurt, tüketicileri korsan yetkili servis tuzağına karşı uyarıyor. Arama motorundan bulunan yetkili servislerin önemli bir bölümünün korsan olduğu uyarısını yapan Bozkurt, korsanların tuzağına düşmemek için tüketicilere önemli ipuçları da veriyor. Özellikle yaz aylarında klima kul- lanımının arttığını belirten Baymak Akademi Direktörü Mustafa Bozkurt, bakım ve temizliğin çok daha önemli hale geldiğini söylüyor. “Yaşam kalite- mizi artırmayı en düşük maliyetle yap- mak mümkün. Bunun için tüketicile- rimiz klimalarına düzenli olarak bakım yaptırmalı” diyen Bozkurt, “Böylece cihazınızın ömrünü uzatır, sorunsuz, verimli ve emniyetli çalışmasını sağla- rız” şeklinde konuşuyor. Klima kullanımında elektrik faturanızı düşürmek ister misiniz? Klima kullanımı enerji tüketimini de artırdığı için bazı önlemlerle bu maliyeti en alt düzeyde tutmak müm- kün. Bozkurt, ilk adımın mutlaka ısı yalıtımı olduğunu belirtiyor. “Isı yalı- tımı olmayan bir yapıda kapılardan, pencerelerden ve duvarlardan kaynakla- nan ısı kaybı yüzde 50’lere çıkabiliyor” diyen Bozkurt, tüketicilerin kendile- rinin yapabileceği temizlik ve bakım işlemleri için şu önerilerde bulunu- yor: “Öncelikle klimanın fonksiyonel çalışma durumları kontrol edilerek tüm genel temizlik yapılmalı. Yıllık bakım sırasında hava kanalları ve bu kanallar üzerindeki filtreler sökülerek temiz- lenmeli. Klimanın filtre temizliği iki haftada bir yapılmalı. Klimanın enerji beslemesini kapatıldıktan sonra hava giriş ızgarası, her iki tarafına hafifçe bastırarak çıkarılmalı. Hava filtresi süpürerek ya da yıkayarak temizlenip iyice kurutulup yerine takılmalı. Filtre temizliği esnasında kimyasal madde kullanılmamalı.” “Korsan servisler faydadan çok zarar getirir” Bozkurt, son yıllarda tüketici şika- yetlerinin önemli bir kısmını teknik ve yetkili servislerin oluşturduğunu belirterek “Maalesef korsan servislerin sayısı gün geçtikçe artıyor. Bu nedenle tüketicilerimiz çağırdıkları servisin yet- kili olup olmadığını mutlaka kontrol etmeli” diyor. Bozkurt, “korsan servis mağduru olmamak” için nelere dik- kat edilmesi gerektiğini konusunda şu ipuçlarını veriyor: • Bakım ya da onarım için evinize çağırdığınız kişilerin, yetkili olduklarını gösteren kimlik kartla- rını yetki belgelerini, göstermele- rini isteyebilirsiniz. Bu belgelerin mutlaka tahribatsız ve güncel olduğuna bakınız. • Gelen kişilerin mesleki yeterlilik belgeleri olup olmadığını kontrol ediniz. • Gelen kişilerin kılık kıyafet ve kullandıkları evraklarda ilgili firma logoları olup olmadığını kontrol ediniz. • İşe başlanmadan mutlaka fatura istediğinizi beyan ediniz, fatura veremeyen bir yetkili servis ola- maz. • Ücretli değişen parçaların eskile- rini almalarına izin vermeyiniz, eski ve kullanılamayacak da olsa o parçalar size ait olup istediğinizde arıza tespiti yaptırma hakkınız bulunuyor. • Gelen kişilere cihaz bakım ve ona- rımı için sizden istense dahi evi- nizden alet veya aygıt vermeyiniz, unutmayınız ki yetkili servisler tam donanımla çalışırlar. n Baymak Akademi Direktörü Mustafa Bozkurt

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=